..: Desira pro regionální spoje ČD :..

Ilustrační obrázek Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.

Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.

Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.

Zdroj: Železničář

Ilustrační foto: Tomáš Kubovec


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.4.2008 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer JnR 
12.04.2008 (13:29)  
Píšete IDS JMK. A ten funguje v celé ČR? Asi ne že?
IDS JMK funguje v oblasti, kde mají krajští politici zájem, aby za peníze daňových poplatníků byla odpovídají služba. Je snad problém, aby to tak fungovalo i jinde?

A co když jim je nikdo nepronajme?
Ve smlouvě by snad byla sankce za nedodržení smluvených podmínek. Nic složitého.
12.04.2008 (13:16)  
Tohle je proti-ČD web? V poslední době mi to tak připadá.

michawel: A směl bych vědět kde ony 3 desira namísto 1 ropovodu vezmeme? Nevšiml jsem si že by například v Rakousku jezdili soupravy složené z x Desir. Soupravy která by byly složeny více jak 2 jednotek, jsou vedeny klasickou soupravou a to jak na hl. tratích tak na lokálkách.

train50: Chtělo by to sednout k internetu a zapátrat kolik požadovali za obslužnost ČD a kolik Viamont. Navíc krajští uředníci nemají moc velkou rozlišovací schopnost, nebot Viamont do VŘ nabízel RS2 a jezdí s RS1 patřící ke všemu nikoliv Viamontu ale Arrivě, ve stejném principu jako Desira VGB na vlacích ČD na Chebsku (v tomto případě dokonce nedošlo k navýšení ceny za vlkm oproti původním soupravám), takže v konečném součtu Viamont za vlkm požaduje o mnoho více než ČD. Jiným dopravcům se na Desira totiž platí a to řádově víe než ČD.

Aha, takže soukromníci do VŘ šli s novými vozidly, která neměli a až po podepsání smlouvy si je měli pronajmout (čemuž i samému o sobě neříkám nové vozidlo, ale second hand)? A co když jim je nikdo nepronajme? Myslíte že by kraj šel do takové loterie?

A mezi námi. Mě absolutně nevadí dotovat svými daněmi České Dráhy. Co mi ale ze svých daní vadí dotovat je například ČEZ, který ačkoliv má několikamiliardové zisky neustále zdražuje a přitom se stává čím dál třím větším monopolem. U ČD totiž narozdíl např. od ČEZu konkurence existuje. Vždy se můžu rozhodnout jestli pojedu vlakem, autobusem nebo vlastním autem.

Tarify jsou věc každého dopravce, jízdenky se normálně uznávají (jistě i vy máte ve sbírce lepenkovou jízdenku Kamenice n.L.- Praha hl.n.).
Jízdenky se uznávají na základě dvoustraných dohod, nikoliv nařízením vlády. Je vidět že naopak zase vy nevíte jak to funguje např. ve Švýcarsku. Jeden jediný globální tarif, platící na vše a je na dopravci jakou cenu nabídne do VŘ, když má jezdit s daným tarifem.

Michal Bláha: Děkuji. Je to jak píšete. Soukromníkům předložit nabídku skutečně nikdo nebrání. Nevím proč si každý myslí, že až se ČD rozatomizují a rozdělí na SZDC (což si asi z přítomných zatím nikdo nevšiml že nějaký ten rok už funguje) pohrnou se na koleje soukromníci. Oni se totiž nehrnou. A v nákladní dopravě mají přitom kolikrát výhodnější pozici a nejdou do toho. A já se ptám pročpak asi?


JnR: Ano všímáte si? Píšete IDS JMK. A ten funguje v celé ČR? Asi ne že?
Registrierter Benutzer JnR 
12.04.2008 (11:12)  
Franta Machalík: Nevšiml jsem si že by tady někdo žádal, aby každý soukromník měl jiný tarif a vzájemně si neuznávali jízdenky. A i s tou absolutně nesystémovou autobusovou dopravou to není tak horké. Nevšiml jsem si, že by v oblasti IDS JMK měl každý dopravce svůj tarif a vzájemně se neuznávaly jízdenky. Jde jen o to, aby krajský úřad všem dopravcům nařídil jednotné jízdné (jednoduchý princip "kdo platí, ten poroučí").
Takže proč by se tyto finance nemohli platit ČD, když se můžou platit dopravcům jiným? Kraje mají smlouvy s CD a ne s Connexem.

A proč by se ty finance měly platit ČD? A je správné, že kraje mají smlouvu s ČD? Vyhrály ČD výběrové řízení, nebo mají ty smlouvy jen ze zvyku / z lenosti vypisovat VŘ?
12.04.2008 (9:20)  
Michal Bláha: cena služby, jejíž navýšení požadují ČD, ve skutečnosti není známá, neboť dotace se poskytuje pouze ČD na základě dvojstranných jednání ČD/kraj. Jediná možnost jak z toho ven, jsou výběrová řízení. Ještě jednou opakuji: soukromníci nechtěli žádné navýšení na Desira, resp RS (tam kde jezdí) a do všech výběrových řízení šli na rozdíl od ČD s novými vozidly.
Jak jste přišel na to že ČD disponují Desiry Veolie?
11.04.2008 (23:09)  
Už delší dobu se tu objevuje proti-ČD mánie. Do jisté míry oprávněná, neb když už se kraj rozhodne sáhnout hlouběji do pokladny, tak by bylo rozumné tak učinit na základě výběrového řízení, na druhou stranu oněch 40 MKč požadovaných od ČD po Plzeňském kraji za nasazení 10 Desir na 180 není příspěvkem na jejich pořízení, ale je navýšením úhrady za objednanou službu - když si na zájezd objednáte autobus, tak vás taky nebude stát 10 let stará Karosa a nejnovější dvoupatrový autobus stejně. Toto je analogická situace. A že se ČD snaží? Buďme rádi, je to mnohem lepší než, aby žily z podstaty a čekaly na to, až jim jednou dojdou vozidla úplně.

A co se týká soukromých dopravců: Bránil a brání jim někdo předložit krajům podobný návrh? Podmínky sice nemají rovné (ČD jaksi disponují desiry Veolie, zatímco SD by si je musely nechat vyrobit a následně leasnout), ale jistě kalkulaci předložit mohou společně s podmínkami, na jak dlouho by musela být uzavřena smlouva, aby byla cena reálná.

Skutečné příspěvky na pořízení vozidel (tedy ne na navýšení úhrady za objednané služby, ale investiční prostředky určené na podporu obnovy vozového) nás v následujícíh letech čekají v rámci ROP, ale například NUTS II Jihozápad příslušné výzvy dosud nevypsal.
11.04.2008 (22:08)  
Franta Machalík: jiným dopravcům se na Desira pokud vím nic neplatí. Kraje mají smlouvy s ČD, naštěstí jen řádově na 2 - 3 roky. Proč? z lenosti úředníků a ze starých známostí. Nebo si snad troufáte tvrdit, že to ČD umí nejlevnějí? Uvědomte si, že na zoufalou neefektivitu ČD platíte i vy ze svých daní. A ještě ČD chtějí připlatit na Desira, což je nehoráznost sama o sobě, sám dobře víte, že soukromníci nic takového nežádají (viz RS na KV - M.Lázně).
Tarify jsou věc každého dopravce, jízdenky se normálně uznávají (jistě i vy máte ve sbírce lepenkovou jízdenku Kamenice n.L.- Praha hl.n.).
ČD není třebna zakopávat, ale urychleně rozpustit. Naštěstí k tomu dojde brzy - od 1.6. mrtvá dopravní cesta, energetika pod SŽDC a vládní úkol je osobní doprava do samostatné a.s. A bude pokoj - jinak hrozí, že milé ČD pohltí ne část, ale rovnou celý státní rozpočet . Nebo si snad myslíte, že "nové" vedení ČD bude méně nenasystné, než to předcházející?
11.04.2008 (21:53)  
Franta Machalík: Pokud narážíte na ropovod :) tak tam bych fakt s tou klasikou nesouhlasil a i jsem to tam napsal. 3 Desira by to pravděpodobně uvezli. Ale třeba na Sp z Plzně do Žatce by ta klasika klidně mohla být, do Rudy jakbysmet s tím, že by to bylo doplněno osobáky z Klatov v režii RS1, neb Desiro fakt není souprava určená pro spěšné a dálkové vlaky.
11.04.2008 (19:32)  
savik: A já se naopak domnívám, že na prvním místě je regionální doprava.

A jel jste někdy v tom slovenském přeplněném "reko" voze při letní třicítce při věčně nefungující klimatizaci? Zřejmě ne. 100* lepší naše béčka.

Nechápu proč by jízda RS1 do Klatov nemohla být v podobném modelu jaký funguje na Chebsku ve spolupráci VGB a ČD. Český strojvedoucí, český vlakvedoucí, německá jednotka. Vyrovnávka finančně. ČD by na ten vlak tak jako tak museli něco nasadit a to něco udržovat.

Bohužel, ačkoliv mne osobně to tíží u srdce, musím uznat že doba klasických 10ti vozových souprav v čele s řadou T478.3 je již nenávratně pryč. Doba si žádá své. Krátké soupravy a často. Jsou pravda výkony na které se tyto nehodí, ale na lokálky je to to pravé.


waszyn: Spočítejte mi prosím kolik Desir by bylo potřeba namísto soupravy 8*810. Na tento výkon považuji narozdíl od vás nejekonomičtější právě klasickou soupravu, klidně i s dízlem v čele.

Ale na druhou stranu bych si dovolil oponovat i p. SzKT. Přímá klasika Praha-Zelezná Ruda v sezoně 4 denně by nebyla zase až tak od věci. Bohužel je škoda že ČD nezavedou něco podobné jako OBB, tedy známé Erlebniszugy. Vozidla na to máme a výletní lokality také.

train50: Já to uvedl jako příklad. Každý by zde ČD zahrabal nejraději 10km pod zem a všude soukromníka, nejlépe na každou trat jiného s jiným tarifem vzájemně se neuznávajícím, jako v absolutně nesystematické autobusové dopravě. Takže proč by se tyto finance nemohli platit ČD, když se můžou platit dopravcům jiným? Kraje mají smlouvy s CD a ne s Connexem.
11.04.2008 (12:28)  
savik: 1)to , že bude jezdit přímý Regioshuttle z Plattlingu až do Klatov vidím jako nejlepší nápad, co mohl tady na té trati někoho napadnout. Tím vlakem nejezdí jen "hnusní skopčáci", jakvy nazýváte Němce, ale také spousta Čechů. Od Regenu dál k hranicím už pomalu jezdíé víc Čechů než Němců a Bayerische Eisenstein/Žel. Ruda Alžbětín mi nepřijda jako vhodná lokace na hodinu čekání na přestup. Navíc si myslím, že tím, že se nebude do Rudy tahat klasika, se ušetří hodně peněz.

2)Klasiky v regionální dopravě jsou dnes trochu přežitkem. Uznávám, že na šocení je brejlovec + 3*Bdt hezčí než Desiro, nebo Regioshuttle, ale co se týče pohodlí, rychlosti i ceny, tak jasně vede to Desiro. Klasiky mají své uplatnění v příměstské a meziregionální dopravě po koridorech, ne natrati 180.

3)Slováci, kteří zrušili polovinu spojů mi nepřijdou jako vhodný příklad pro následování
11.04.2008 (12:11)  
Savik: nepřeju Vám to, ale jestli budete jednou starý a mít problémy s kloubama, tak oceníte to, že můžete z peronu přejít přímo do vozu. Když jsem viděl babičky, jak se ze štěrku šplhají do vagonu, tak mi jich bylo fakt líto. Totéž platí pro kočárek.
  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko