Praha - Za branami společenosti Siemens Kolejová vozidla s.r.o. v pražském Zličíně lze v současné době spatřit výrobu elektrických jednotek pro švýcarský Curych. Technické označení jednotek je Desiro RABe 514 a jsou především určeny pro tratě curyšského S-Bahnu. Na výrobě se přitom podílí i švýcarský Stadler, jeden z hlavních konkurentů Siemensu na trhu s kolejovými vozidly. Podobně jako v případě CityElefantů se jedná o dvoupodlažní elektrickou jednotku pro regionální dopravu, přestože jednotky pro Švýcarsko jsou koncepčně vyvíjeny jako čtyřvozové a v mnoha ohledech se výrazně odlišují.
Zajímavý článek o výrobě a vlastnostech aktuální vlajkové lodi curyšských příměstských linek včetně bohaté fotodokumentace přinesl v průběhu týdne server Technet.cz. Za zmínku určitě stojí postřeh Dveře jednotky jsou vybaveny bezpečnostním systémem proti přivření překážky. Citlivost je přitom ostatečná na to, aby spolehlivě zaznamenala psí vodítko. Nezbytnou součástí jsou i prostory 1. vozové třídy, kde je kladen zvýšený důraz na pohodlí cestujících. Ti mají díky dvoumetrové rozteči sedaček skutečně velkorysý prostor pro nohy, ale svou roli zde sehrávají také komfortní sedačky. Podlaha je pokryta kobercem. Z dalších kladů nových patrových jednotek jmenujme bezbariérový nástupní prostor, doplněný o hydraulickou plošinu, eliminující případnou mezeru mezi hranou nástupiště a nástupním prostorem vozu. Nechybí ani odpovídající bezbariérové WC a prostor pro invalidní vozíky. V druhém vloženém voze jsou pak prostory pro kola. Celá souprava je standardně vybavena klimatizací, napojenou na topný systém.
Informační systémy vlaku tvoří LCD monitory a LED displeje, kde se zobrazují veškeré potřebné údaje pro cestující, podobně jako u jednotek řady 471. V nouzových situacích mohou cestující využít i vnitřní telefonní linky přímo ke strojvedoucímu. Veškeré nástupní prostory a dění v salónech pro cestující monitoruje bezpečností kamerový systém. Modernost jednotky podtrhuje i samotné stanoviště strojvedoucího, vybavené moderními přehlednými ovládacími prvky a multifunkčním monitorem. Celkově Desira RABe 514 představuje moderní, pohodlné elektrické příměstské jednotky splňující náročné požadavky, kladoucí důraz především na komfort a pohodlí cestujících.
Zdroj: Technet.cz

Jen na okraj, RABe 514 není není např. vybavena zařízením zvaným automatické vedení vlaku a z hlediska ovliňování kolejových obvodů by ji DÚ neschválil pro provoz na tratích SŽDC ...
zády ke kolejišti a fíra v metru zatroubí přes celou stanici, aby lidi nechali ty dveře být. Se divím, že některé slabší povahy nezahučely leknutím do kolejiště.
Jinak co se RABečka týče, zajímalo by mě zda to rozpozná jen klasické tlusté pletené vodítko, nebo i takové ty malé svinovací, co mají tak 3mm šňůru.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
