Česká republika - Projekt Českých drah Živá nádraží, který postupně obnovuje nádražní budovy, zkoumá antimonopolní úřad. Prošetřuje, zda veřejné zakázky a následné pronájmy stanic soukromým firmám byly zákonné. České dráhy mnohdy zdevastovaná nádraží pronajímají na 30 - 40 let firmám, které je na oplátku opravují. Projekt by ale mohl být v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách.
Filip Vrána z tiskového oddělení Antimonopolního úřadu říká, že úřad vydal ke svým zjištěním protokol, v současné době se podle něj rozhoduje o námitkách. Konkrétnější ale být nechtěl s tím, že úřad se vyjádří až v případě, že dojde ke správnímu řízení. To podle něj může trvat několik měsíců. Na opravy všech tuzemských nádraží by bylo potřeba kolem 200 miliard korun. Tolik peněz ČD ale nemají, a tak se rozhodly pro alternativní způsob, jak zanedbaná nádraží oživit. Nyní je možné, že chystaná novela zákona o ČD nádražní budovy firmě odebere. Jak by se pak situace kolem pronajatých stanic řešila, neví ani ministerstvo dopravy.
zdroj: iDNES
Je to vždy sázka do loterie.
Pokud mne paměť neklame, tak při úvahách o soukromé investici do D47 (sytém PPP) se mluvilo o tom, že investor bude dálnici provozovat 30 nebo 50 let ..., resp. stát mu bude platit tzv. šedé mýtné.
To veřejné zakázkování notně zvýšilo administrativu. A u pronájmu, na rozdíl od koupě, jsou regule ještě nejasnější. Nezávidím prošetřovaným, protože tíhu ponesou úředníci konající dle přání/zadání managerů (kteří už možná ani na funkcích nejsou). Zákon "40 let" explicitně nezakazuje, ale ÚHOS to smí posoudit. Pak je ovšem "sekundární judikatura" nad zákon a to není liberální a to nemám rád. Sám jsem zažil (bohužel často úspěšné) snahy orgánů státní správy (t.j. úředníků) ohnout vyhláškami a prováděcími předpisy jinam, než stanoví zákon ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.