..: Antimonopolní úřad prošetřuje ČD kvůli Živým nádražím :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Projekt Českých drah Živá nádraží, který postupně obnovuje nádražní budovy, zkoumá antimonopolní úřad. Prošetřuje, zda veřejné zakázky a následné pronájmy stanic soukromým firmám byly zákonné. České dráhy mnohdy zdevastovaná nádraží pronajímají na 30 - 40 let firmám, které je na oplátku opravují. Projekt by ale mohl být v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách.

Filip Vrána z tiskového oddělení Antimonopolního úřadu říká, že úřad vydal ke svým zjištěním protokol, v současné době se podle něj rozhoduje o námitkách. Konkrétnější ale být nechtěl s tím, že úřad se vyjádří až v případě, že dojde ke správnímu řízení. To podle něj může trvat několik měsíců. Na opravy všech tuzemských nádraží by bylo potřeba kolem 200 miliard korun. Tolik peněz ČD ale nemají, a tak se rozhodly pro alternativní způsob, jak zanedbaná nádraží oživit. Nyní je možné, že chystaná novela zákona o ČD nádražní budovy firmě odebere. Jak by se pak situace kolem pronajatých stanic řešila, neví ani ministerstvo dopravy.

zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 4.4.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
04.04.2008 (23:14)  
o né...sleduju,že Havířov z toho vypadl,ačkoliv už jsem vloni o něm v souvislosti s tímto projektem psal jako o hotové věci :-(
04.04.2008 (12:35)  
K té modernizaci - Hlavní nádraží v Praze. Nevím jak to bude vypadat, až to bude úplně hotové, ale dovedl bych si to představit o mnoho účelněji, než jak teď zmodernizovaná část vypadá.
04.04.2008 (9:35)  
Jestliže z kalkulace nákladů na zvelebení objektu a tržeb za pronájmy se započtením přiměřeného zisku vyjde nájemní doba na 40 nebo dokonce více let, tak s tím nikdo nic neudělá. Riziko nese především investor.
Je to vždy sázka do loterie.

Pokud mne paměť neklame, tak při úvahách o soukromé investici do D47 (sytém PPP) se mluvilo o tom, že investor bude dálnici provozovat 30 nebo 50 let ..., resp. stát mu bude platit tzv. šedé mýtné.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.04.2008 (9:07)  
Snad jedna malá přímluva, jde-li o "veřejné zakázkování" a to bez ohledu zda ČD, Správa cesty a pod.:

To veřejné zakázkování notně zvýšilo administrativu. A u pronájmu, na rozdíl od koupě, jsou regule ještě nejasnější. Nezávidím prošetřovaným, protože tíhu ponesou úředníci konající dle přání/zadání managerů (kteří už možná ani na funkcích nejsou). Zákon "40 let" explicitně nezakazuje, ale ÚHOS to smí posoudit. Pak je ovšem "sekundární judikatura" nad zákon a to není liberální a to nemám rád. Sám jsem zažil (bohužel často úspěšné) snahy orgánů státní správy (t.j. úředníků) ohnout vyhláškami a prováděcími předpisy jinam, než stanoví zákon ...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko