Praha - Dolní komora českého parlamentu, Poslanecká sněmovna, v závěrečném čtení podpořila novelu, která má napomoci dokončení transformace Českých drah. České dráhy přijdou o povinnost provozovat drážní cestu, která přejde na Správu železniční dopravní cesty. Předkladatel novely, předseda hospodářského výboru Oldřich Vojíř (ODS), si od ní slibuje hlavně větší transparentnost v hospodaření drah a rovný přístup dopravců na koleje.
ČD už nebudou provozovat celostátní a regionální tratě, tato povinnost připadne Správě železniční dopravní cesty, která s dopravci bude uzavírat smlouvy o přístupu na koleje. Dráhy by si tak podle Oldřicha Vojíře již neměly vylepšovat výsledek hospodaření, který jim zhoršuje ztráta z osobní dopravy. Na SŽDC současně přejde majetek za asi 12 miliard Kč a asi 11 tisíc zaměstnanců. Poslanci chtějí znát finále transformace
Sněmovna také přijala doprovodné usnesení, ve kterém vyzývá ministerstvo dopravy, aby ji do konce roku informovalo o koncepci dokončení transformace české železnice. Poslanci zároveň rozhodli, že pokud budou ČD podnikat v něčem jiném, než je osobní železniční doprava, musí to účtovat odděleně a nesmějí peníze z veřejných rozpočtů převádět na jiné činnosti. SŽDC bude moci také provozovat i jiné dráhy na smluvním základě.
Sněmovna nepřijala doprovodné usnesení, kterým měla vyzvat vládu, aby nejpozději do 30. června příštího roku převedla potřebný majetek pro provozování dráhy na SŽDC, a to včetně nádražních budov, pozemků pod kolejemi a telekomunikačních zařízení.
zdroj: Dopravní noviny
| 5.4.2008 (12:00)
obávám se, že buďto jste naivní, nebo věříte, že co se učí, tak tak to taky je, což se navzájem nevylučuje. Zřídka jsem to v praxi shledal.
Bohužel, politici na fšech úrovních a napříč politickými spektry, jsou připraveni ku komprimsu dříve, než cokoliv, (nechci urazit pojem myšlenka), vysloví. Quod errad demonstrandum. Aneb, Qui bono.
Zpětně se jeví, že absolutní monarchie byla vskutku nejtransparentnější.
Howgh.
Jste hrozný demagog typu pana Železného. České dráhy dostávají dotace na rekonstrukce tratí ze státního rozpočtu a Svaz obcí Děsná na obnovu tratě po povodních dostal větší finanční dotaci než požadovaly na obnovu české dráhy a od koho: Od státu ze stejných daní jako ČD. Tak proč stále píšete o soukromých investicích!!! Akorát u ČD investice zůstaly státní, ale u ŽD dotoval stát z mých daní soukromý spolek!!!
A už fakt konec.
Ale jinak já už od tohoto příspěvku na to opravdu kašlu. Ztratil jsem tu už nadměrně času a naprosto zbytečně.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










