Innsbruck, Rakousko - Náš zvláštní zpravodaj informoval, že v depu Innsbruck Hbf. zahlédl nevídaný stroj, český motorový vůz řady 810. Tento stroj zde nebyl náhodou. Díky podpoře mecenáše se daří realizovat unikátní projekt. Občanské sdružení ŽelPage, za podpory Rakouských drah, Pars nova a mnoha dobrovolníků se snaží o schválení stroje řady 810 na tratích ÖBB Netz.
Jak informoval zpravodaj, stroje jsou podrobovány testům na sklonově náročné Arlbergbahn mezi Innsbruckem a Bludenzem. "Zkoušky probíhají příznivě a bez komplikací. Dosavadní výsledky velmi překvapily a rakouští kolegové si stroje pochvalují," informuje náš redaktor. Podle vyjádření rakouského drážního úřadu stroje zcela splnily bezpečnostní předpisy, normy elektromagnetické kompatibility, a dle vyjádření ÖBB Traktion "jsou velmi spolehlivé a jednoduché na údržbu". Přiložený snímek zachycuje stroj během testovací jízdy v úseku Braz (Laguz) - Daalas. Jak jsme zjistili, stroj by měl dostat osvědčení v nejbližších týdnech. Rakušané budou řadu značit typem Schkfn.
Vyjede výletní vlak
Rakouské dráhy jsou nadšeny touto aktivitou. Velmi pochvalně se vyjadřoval Josef Halbmayr, ředitel ÖBB Personnenverkehr a dodal, že dává projektu výletního vlaku veškerou svou podporu. "Vlak ZelPage by byl jistě velikou kuriozitou na naší trati a rádi bychom přivítali všechny návštěvníky. Dáváme projektu maximální materielní podporu," dodává. Přislíbeno je vyhrazení traťové cesty přes Arlbergbahn umožňující mnoho zajímavých fotozastávek. Poskytnuta bude i lokomotiva řady 2016 Hercules, která vlak proveze po rakouském koridorovém úseku.
Podporu přislíbila také firma Pars nova, která pracuje na rekonstrukci přípojných vozů. Dodán bude jídelní vůz řady WRtax a také salonní vůz první třídy v panoramatické úpravě řady AStax. Soupravy by měla čítat celkem pět vozů. Doufáme, že na cestu z Prahy k Bodamskému jezeru a zpět se vlak EZ 142008 www.zelpage.cz vydá již v nejbližších měsících.
Retouch: EightyFour
Zdroj: Agentura Wild Duck
Mirek.S: Mě to přijde v pořádku. Dokonce se podařilo tu 810 na rakouských kolejích zdokumentovat.
Ještě jedna otázka - bude soupravě umožněna jízda vyšší rychlostí než je současných 80 km/h?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.