..: Evropské peníze mají pomoci v obnově vleček :..

Ilustrační obrázekPraha - Alespoň část z opuštěných železničních vleček by chtělo obnovit ministerstvo dopravy. Na vlečkách by rádo postavilo svou snahu vrátit alespoň část přeprav ze silnic zpátky na železnici. Operační program Doprava má na vlečky připraveno asi 430 milionů korun, které by měly přijít z evropských fondů.

"Program má podpořit obnovu zrušených vleček, údržbu starých, rozšíření stávajících i výstavbu nových," prohlásil mluvčí ministerstava Karel Hanzelka. O podporu budou žádat přímo podniky, jimž vlečky patří s tím, že přesunu přepravované komodity alespoň zčásti na dráhu.

Podle údajů ČTK je v České republice asi 2000 provozuschopných vleček o celkové délce 4214 kilometrů. Z toho ale je 432 vleček takzvaně uvedených do klidu, což znamená, že úsek je sice nadále veden jako dráha, ale žádné vlaky tudy nejezdí. Ještě hůře je na tom 375 bývalých vleček, které byly zanechány svému osudu a postupně upadly do neprovozního stavu. Počet provozních vleček je v posledních letech poměrně stabilní, dobu největšího rušení si odbyly během 90. let.

"Investice do revitalizace vleček velice vítáme jako podporu rozvoje železniční dopravy," uvedla mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Podle zástupců ČD Cargo nákladní železniční doprava zažívá renesanci. Vzestupný trend vykazuje především přeprava automobilů díky zvýšené výrobě v automobilkách TPCA v Kolíně a Škoda Auto v Kvasinách, ale i díky postupně se měnícímu přístupu státu. Ten zavedl v poslední době mýtné pro kamiony, které alespoň zčásti srovnalo podmínky pro oba druhy dopravy, navíc začíná připravovat programy jako je tento.

Operační program Doprava by měl poskytnout prostředky i na větší projekty, jako jsou rekonstrukce železničních uzlů. "Ano, peníze na železniční uzly tam jsou," potvrdil už dříve Hanzelka s tím, že jen do Brna půjde kolem 6 miliard korun. Dostat by se mělo i na řadu dalších projektů, včetně zdvoukolejnění a elektrifikace některých tratí. Česká republika může začít čerpat peníze schválené v operačním programu velmi brzy, utratit je musí do roku 2015.

Doplnil: Adys. Zdroj: iHNed.cz


Honza Beránek / JTB | 23.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
26.03.2008 (17:06)  
Web: byl to CHurchil, který řekl, že jediné výzkumy, kterým věří jsou ty, které si sám zfalšuje. Ale stále mi tu hapruje to pojetí svobody. Když se zeptáte kuřáků, jestli chtějí kouřit všude kde chtějí, jaká bude odpověď?
registrovaný uživatel Web 
25.03.2008 (11:24)  
pekař: Jojo, ankety můžeme dělat různé. Předpokládám že z toho jasně vidíte, že výsledek je poplatný tomu, jaký ho chceme a jak se ptáme? :-) Co kdybych se zeptal "Chcete za domem koridor?" :-)

Ostatní: No, snad se vás tím tak hrozně nevyděsil :-) Já jenom chtěl naznačit, že i na pitomé vlečce zařve spousta zvěře, co teprv na Xkolejném koridoru, který by měl unést stejnou poptávku jako dálnice? Asi by to bylo dost srovnatelné, ne?
25.03.2008 (9:29)  
Web: S vaším názorem o horším zásahu železniční dopravy oproti silniční dopravě vůči přírodě zásadně nesouhlasím.
registrovaný uživatel zaza 
24.03.2008 (23:10)  
Chikatetsujin: Máš pravdu v tom, že se v podnikání moc nevyznám, ale kolik podniků dobrovolně začne provozovat vlečku? Leda tak možnými úlevami, jak tu bylo navrženo...to ano
24.03.2008 (19:56)  
jen se pripojim k diskusi a jsem zdesen nekterymi nazory, co se tyce zasahu do krajiny zeleznici a silnici. Podle me zabor pudy sam o sobe je jiz dostatecnym argumentem. Nejde jen o ponicenou plochu pudy, ale i o zmenseni retencni schopnosti daneho prostredi. Asfalt vam asi vodu nevsakne a navic spolecne s chemikaliemi unikne do povrchovych a podpovrchovych vod, u zeleznice se voda normalne vsakne. co se tyce poctu srazene zvere, jsou tu dve veci. Kolik jezdi vlaku a kolik jezdi automobilu=kde je vyssi pravdepodobnost a pocetnost srazek. Tou druhou veci je, ze spravce komunikace ma povinnost odklizet srazena zvirata a odvezt je do kafilerie, proto tech zvirat na silnicich moc neuvidime.
Dalsim faktorem je jiste i hlucnost
Dalsim exhalace..
a takhle bych mohl skladat argumenty o nizsi skodlivosti zeleznice na zivotni prostredi az donekonecna:-)preji pekny vecer
registrovaný uživatel pekař 
24.03.2008 (15:48)  
Vousáč: já to myslel trochu jinak, ale nemám náladu to rozebírat.
Web: anebo anketu čím se bezpečněji dostanete do práce, vlakem či autem, že. Ale já zapomněl, důležitější je to naše pojetí svobody, že...
registrovaný uživatel Web 
24.03.2008 (13:28)  
Jojo a pak ještě udělat třeba anketu "dostanete se do práce v Pcích z mohelnice jistěji autem nebo vlakem" a viděl byste jak je železnice spolehlivá :-)

Železnice je mnohdy ještě horší zásah do krajiny, neb vyžaduje větší terénní úpravy - vlak nezvládne sklony jako na dálnici. A velmi zajímavé je například projít se po nějaké vlečce (já byl v Opatovicích teď) a počítat to množství zabité zvěře. Tolik jsem toho na silnici neviděl - a to jde o pitomou vlečku!

Vlečky podporovat, ale spíše naznačeným stylem - využíváte = dostanete nějakou úlevu.
24.03.2008 (11:28)  
Dale Cooper: Nejsem si úplně jist jestli se dá srovnávat zítěž dálnice a klidně i tříkolejového koridoru. Netvrdím, že dálnice jsou špatné, prostě jejich síť je potřeba (ne nějaká extra pavučina, ale propojení nejdůležitějších měst), ale na druhou stranu - zásah do krajiny, zde již zmíněné přerušení migračních koridorů zvěře, hluk, znečištění a hlavně pravděpodobnost dopravního kolapsu, jsou zde opravdu mnohem, mnohem vyšší, než u železnice.

Ono by stačilo udělat anketu - kdybyste si museli vybrat, chtěli byste bydlet v někde v Mohelnici u koridoru, nebo u dálnice? Pokud pomineme, že tady si všichni vyberou koleje z jiného důvodu, je výsledek ankety mezi "normálními" lidmi celkem jasný ;-)
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
24.03.2008 (9:53)  
Dale Cooper: Dálnice je třeba stavět, ale jsou větším zásahem do krajiny. To, že pomíjíte jejich šířku a potažmo šířku všech návazných staveb je, nezlobte se, docela k smíchu.
24.03.2008 (9:49)  
Jak dálnice tak železnice jsou zásahem do krajiny, není to tak že železnice ne a dálnice ano. A několik metrů šířky? Hmmm. Ještě mi tady nikdo nevysvětlil (a zřejmě ani nevysvětlí) proč je špatné stavět dálnice...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko