Praha - Podoba rekonstrukce trati 120 na moderní rychlodráhu dnes doznala výrazného obratu. Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda totiž na dnešní tiskové konferenci představil nový koncept modernizace trati 120. Podle předběžného průzkumu expertů se elektrifikace jeví jako neefektivní. Plánované zdvojkolejnění by navíc příliš narušilo celkový ráz Prahy 6 s přilehlým parkem Stromovka a taktéž by bylo velmi finančně náročné. SŽDC proto ve spolupráci s dopravcem raději investuje do kvalitního traťového svršku na jedné koleji a investice nasměruje do vozidel.
Vedení Českých drah přistoupí kromě nákupu více než stovky starších vozů Bimz také k nákupu 8 motorových jednotek řady 605 z Německa. Soupravy jsou známy pod jménem ICE-TD a měly by být nasazovány místo stávajících motorových vozů řady 854 na rychlíkových spojích Praha - Chomutov a také na spěšných vlacích Praha - Rakovník. Uvolněné vozy přejdou na vozbu zastávkových vlaků.
Nové rychlíkové soupravy se stanou další vlajkovou lodí ČD s tím rozdílem, že by nebyly povinně místenkové a platil by na nich speciální tarif, zvýhodňující stálé zákazníky. "Podařilo by se nám tak výrazně zkrátit jízdní dobu mezi Kladnem a Prahou ze současných 35 zhruba na 20 minut, což je, myslím si, velmi dobrý výsledek," uvedl tiskový mluvčí ČD Jakub Ondřala.
Jak se nám podařilo zjistit přímo od zdroje přímo z vedení Českých drah, jednotky zcela vyhovují českému zabezpečovacímu systému. Nám se dokonce podařilo zachytit testovací soupravu v Kolíně ještě v barvách DB. Nechme se jen překvapit, jak bude vypadat český nátěr…
A jestli nevěříte, podívejte se na kalendář.:)
zdroj: Agentura Wild Duck
Kdyby autor napsal, že tam budou jezdit Desira, tak bych tomu věřil, protože od new GVD budou v DKV Praha (8ks), ale to je informace nehodná tomuto datu, protože si všichni budou myslet, že je to APRÍL
Ježíšmarjá nemluvte o tom! Až se to dozvědí na Hanspaulce, budou chtít zubačku do věch světových stran!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.