..: ČD: trať do Kladna nebude elektrifikovaná ani dvoukolejná :..

Praha - Podoba rekonstrukce trati 120 na moderní rychlodráhu dnes doznala výrazného obratu. Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda totiž na dnešní tiskové konferenci představil nový koncept modernizace trati 120. Podle předběžného průzkumu expertů se elektrifikace jeví jako neefektivní. Plánované zdvojkolejnění by navíc příliš narušilo celkový ráz Prahy 6 s přilehlým parkem Stromovka a taktéž by bylo velmi finančně náročné. SŽDC proto ve spolupráci s dopravcem raději investuje do kvalitního traťového svršku na jedné koleji a investice nasměruje do vozidel.

Vedení Českých drah přistoupí kromě nákupu více než stovky starších vozů Bimz také k nákupu 8 motorových jednotek řady 605 z Německa. Soupravy jsou známy pod jménem ICE-TD a měly by být nasazovány místo stávajících motorových vozů řady 854 na rychlíkových spojích Praha - Chomutov a také na spěšných vlacích Praha - Rakovník. Uvolněné vozy přejdou na vozbu zastávkových vlaků.

Nové rychlíkové soupravy se stanou další vlajkovou lodí ČD s tím rozdílem, že by nebyly povinně místenkové a platil by na nich speciální tarif, zvýhodňující stálé zákazníky. "Podařilo by se nám tak výrazně zkrátit jízdní dobu mezi Kladnem a Prahou ze současných 35 zhruba na 20 minut, což je, myslím si, velmi dobrý výsledek," uvedl tiskový mluvčí ČD Jakub Ondřala.

Jak se nám podařilo zjistit přímo od zdroje přímo z vedení Českých drah, jednotky zcela vyhovují českému zabezpečovacímu systému. Nám se dokonce podařilo zachytit testovací soupravu v Kolíně ještě v barvách DB. Nechme se jen překvapit, jak bude vypadat český nátěr…

A jestli nevěříte, podívejte se na kalendář.:)

zdroj: Agentura Wild Duck


KAROTKA | 1.4.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Fikce a vtipy

More from ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user miker  mail  
01.04.2008 (19:12)  
Petetr: hele my nechcem abys nám tady umocňoval apríla na druhou, ale jinak fajn srandička, je dobrý vidět, který ryby se chytěj a který ne... :D Mě jako obyvateli Ruzyně by se ta elektrizace ale velmi šikla...
Registered user Petetr 
01.04.2008 (18:20)  
Je to blbé, že trať nebude elektrifikována.Mohlo to ČD přinést možná větší zisky jelikož pokud by se počítalo i s obsluhou letiště Ruzyně, tak by to bylo docela fajn spojení centra města s letištěm.
A ještě mírné poopravení autora článku. Myslím, že se tiskový mluvčí ČD jmenuje Ondřej Kubala a ne Jakub Ondřala. Ale jinak děkuji za aktualitu i pro mimopražské.
01.04.2008 (12:30)  
to není vtipné !!! (ta 1.zpráva)
Registered user vrbam 
01.04.2008 (11:43)  
Njn Praha 6 a jejich rezidenti zapracovali, hlavně že bude metro
Registered user gzy 
01.04.2008 (11:20)  
Upřímně řečeno, ta rekonstrukce bez drátování s předpokladem zvýšení rychlosti a nasazením moderních vozidel, není zase taková pitomost. Je to rozhodně lepší než řada megalomanských projektů, které plodí odbor stategického plánování, nebo jak se teď jmenují. Hlava v oblacích a realita v socializmu.
01.04.2008 (11:18)  
Že je to apríl sem poznal okamžitě, když o modernizaci trati informoval ředitel ČD, které s tratěmi už zaplaťpánbu nemají nic moc společného.
01.04.2008 (10:39)  
Uffffff....po dobre nalade z fotek prisel sok...byl jsem z toho fakt konsternovan, nemoh jsem verit vlastnim ocim, ale dutost SZDC&CD by tomu odpovidala...jesteze je april..fuj, uplne sem se osypal
01.04.2008 (10:12)  
Jo, já ještě slyšel, že průvodčí by se tam měli změnit na stevardy a rozdávat teplé nápoje, jako v autobusech SA, avšak s tím rozdílem, že to bude za 30 Kč.
Registered user happy 
01.04.2008 (9:54)  
Upřímně řečeno,když sem to četl,tak začátku sem i věřil,ale po přečtení o ICE sem nevěřícně otevřel hubu :)
Registered user lwq  mail  
01.04.2008 (9:40)  
Ja vedel, ze je 1. dubna, ale stejne sem to sezral az po tu omluvu :-D
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko