..: Padly tresty za nehodu u Čerčan :..

Ilustrační obrázek Čerčany - Před několika hodinami vynesl soud rozsudek týkající se tragické srážky odstaveného osobního vlaku a jedoucího rychlíku ve stanici Čerčany, při které zahynul strojvedoucí prvního jmenovaného vlaku. Soudkyně přiřkla vinu výpravčímu a dalším dvěma železničářům. "Přehlédl jsem, že osobní vlak stojí na první koleji. Zdálo se mi, že je na třetí, jako obvykle," přiznal své závažné pochybení výpravčí.

Nebyl ovšem jediný, kdo se k vině přiznal. V podobném duchu se vyšetřovatelům vyjádřil i signalista. U soudu však nebyl schopen soudně odpovědět na dotaz, zda se cítí vinen. Jeho výpověď tak musela přečíst sama soudkyně. Poslední ze trojice, přeživší strojvedoucí rychlíku, svůj podíl na vině odmítá. Všichni výše jmenovaní vyvázli s podmínkou za obecné ohrožení. Podle tvrzení soudu totiž zanedbali své povinnosti. "Výpravčí i signalista řekli, že kvůli stavbě koridoru měli ztíženou situaci, což by se ale mohlo i obrátit proti nim, protože právě proto, že byly takové podmínky, měli být více pozorní," řekla soudkyně Jana Svatošová.

Nejvyšší trest ze všech, 2 roky podmínky a 30 měsíců zkušební lhůty, si však od soudu odnesl strojvedoucí. Výpravčí obdržel také dvouletou podmínku. Zkušešbní lhůta zde byla stanovena na 18 měsíců. Nejlépe ze všech dopadl signalista s dvacetiměsíční podmínkou se zkušební dobou na dva roky. "V porovnání strojvedoucího se signalistou byla jejich vina podle mě víceméně stejná, ale strojvedoucí necítí žádnou vinu. Signalista však několikrát zopakoval, že on je od toho, aby se něco nestalo, aby dával pozor," zdůvodnila své rozhodnutí Svatošová. K případu se vyjádřili i pozůstalí jediné oběti. "Nejde mi o to, jestli půjdou do vězení, ale aby si uvědomili, co způsobili. Žádný trest mi mého syna nevrátí," řekl otec mrtvého strojvedoucího stojící elektrické jednotky 451.

K této závažné nehodě došlo v sobotu 14. července loňského roku. Rychlík z Prahy do Českých Budějovic tehdy vjel na nádraží v Čerčanech na stejnou kolej, kde už stála odstavená jednotka 451. Tu krátce před nehodou připravili pro tehdejší Os 9122. Elektrický vůz na začátku soupravy byl vážně poškozen. Při srážce se projevila také dávno známá konstrukční vada této řady, a tak se některé vozy soupravy rozlomily v místě nástupních a výstupních prostorů.

První zprávy o něhodě

zdroj: iDNES a Deník


Samir Lepara | 17.3.2008 (21:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
20.03.2008 (16:26)  
Jiří Kareš: Podle zkušeností ze staveb můžu říct, že ani kontejnerová ESA nezabrání řadě kouskům výpravčích.
registrovaný uživatel JK ml. 
20.03.2008 (16:02)  
martin CZ- blbuvzdornější než výpravčí vystavený mimořádnostem to teda je...
registrovaný uživatel JK ml. 
20.03.2008 (16:01)  
Poborskii: První opravdu dobrá zpráva v této diskuzi.
20.03.2008 (15:27)  
Poborskiii: Ani ESA není blbuvzdorná a ve spojení s počítači náprav zvlášť...
20.03.2008 (13:55)  
Ještě to tu nezaznělo, ale v Čerčanech je od začátku února v provozu provizorní ESA 11 a v obou přilehlých traťových úsecích je zaveden obousměrný provoz v obou kolejích (provizorní AHr). Takže zopakování stejných chyb už nehrozí.
20.03.2008 (13:52)  
Mouka: Specifikovat? Jde o to, že jednoduchým přípravkem, který propojí kolejnice, se dá vyvolat indikace obsazené koleje. A na obsazenou kolej reaguje ZZ i PZZ. Vloni se stalo hned dvakrát, že hasicči operovali na přejezdu, kam vlítnul vlak. Možná by taková sichr věc byla ku prospěchu bezpečnosti železnice i záchranářů.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
20.03.2008 (8:15)  
Chikatetsujin: Můžeš to blíže specifikovat?
19.03.2008 (22:14)  
Ad Vraňany... Hele a to mi řekněte... Taková idea. Sice lépe zabezpečených tratí s autoblokem u nás není zase až tak moc, ale tady by to pomohlo. A zrovna na tratích s vyšší rychlostí jsou vyšší rizika. Proč například neexistuje sichr postup pro záchranné jednotky, který by je v podobném případě navedl na zašutnování kolejového obvodu kusem drátu nebo železa. Na 112 by to klidně mohli umět poradit. Tam kde je jen přejezd, by tento zřejmě signalizoval nestandardní činnost, tam kde je autoblok by dokonce spadla návěstidla na stůj. Normální smrtelník by měl asi problém něco šlusovacího najít, ale v hasičském autě by se určitě něco našlo.

Já to sice viděl u poněkud vyspěleších železnic jako krizová činnost fíry při vykolejení a po střetu na přejezdu, aby zabránil střetu vlaků na sousedních kolejích pro případ zasahování do sousedního průjezdného profilu. Když už používáme ty problematické kolejové obvody, proč nevyužít základní vlastnost.

Akorát tam kde jsou počítače náprav a bodové systémy to nebude fungovat.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
19.03.2008 (15:39)  
ad M

No samozřejmě že takový předpis je: "... ve stanici nelze"!
A z okien sa nenahýňať.
registrovaný uživatel M 
19.03.2008 (15:30)  
Tohle je asi klicova veta pro provoz na Ceskych drahach...
Není tu mezírka v předpisech?
Proste co neni v predpisech, to se u CD nemuze podarit. Nedivil bych se, kdyby byl predpias i na to, kdy kdo muze chodit na hajzl...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko