..: Linka S1 IDS JMK Kuřim - Brno-Slatina :..

Ilustrační obrázek Brno - Novinkou jízdního řádu 2007/2008 je vznik nové městské linky S1 Brno-Slatina – Kuřim se zastávkami Brno-Řečkovice, Brno-Královo Pole, Brno-Lesná a Brno-Židenice, která se poněkud atypicky vyhýbá brněnskému hlavnímu nádraží. Trasa ze Slatiny do Kuřimi má z větší části charakter městské linky a je podobná pražské lince S41, spojující stanice Praha-Libeň a Roztoky u Prahy. Brněnská linka S1 je začleněna do IDS JMK a v provozu je v pracovní dny kromě letních prázdnin.

Ráno vyjíždějí z Kuřimi 3 spoje v 4:58, 6:08 a 7:08 hodin, naopak ze Slatiny je ráno vypraven pouze jeden vlak v 6:04 hod. Odpoledne pak směřují 4 vlaky ze Slatiny v hodinovém intervalu s odjezdy ve 14:34, 15:34, 16:34 a 17:34 hodin a zpět z Kuřimi pak v 15:36, 16:36, 17:38 a 18:23 hodin, přičemž předposlední spoj jede do Brna hl.n. a poslední spoj končí v Brně-Židenicích.

Díky zavedení linky S1 vznikl mezi Brnem a přilehlou Kuřimí v odpoledních hodinách přibližně čtvrthodinový interval, čímž se zlepšila nabídka pro cestující železniční dopravou. Brněnská železniční linka S1 současně nově nabídla netradiční přímé spojení ze severní části města do průmyslové zóny ve Slatině.


Adys Poslat mail autorovi | 18.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JnR 
18.03.2008 (22:55)  
Prům. zóna Šlapanice bude západně od Šlapanic, po obou stranách železniční tratě. Ze stávající stanice Šlapanice je to daleko, pokud by se ale zřídila nová zastávka přímo v průmyslové zóně, tak by to prodloužení smysl mělo. Ve Šlapanicích se myslím už staví. Ve výsledku by mělo 10 tis. zaměstnanců na Černovické terase a 10 tis. ve Šlapanicích.

Diesel pod dráty - že Vám huba neupadne :-D
registrovaný uživatel vojtik 
18.03.2008 (22:45)  
Já mám pocit že ve Šlapanicích je to jenom v projektu, ještě se nestaví, ale neberte to vážně, můžu se mýlit.
Motorák-a bude řev proč jezdí motor pod drátama.....
Navíc při současné situaci vozového parku není moc kusů vozidle na rozdávání.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
18.03.2008 (20:03)  
Když je nová prům. zóna ve Šlapanicích, nebude se tam S1 protahovat? Proč tam vlastně jezdí soupravy 210+2xBdmtee, bohatě by stačil nějakej motorák 842/850/854
registrovaný uživatel Precla 
18.03.2008 (17:27)  
Vytíženost linky S1 by se spíše než na procenta měla počítat na "kusy".. Podle mě je to tak trochu mrháním peněz.. Místo toho by se spíše mohlo investovat do nových velkokapacitních jednotek a nahrazovat jimi staré pantografy řady 560, které už dosluhují.. paradoxem je, že nic lepšího na úsecích linek S2 ( Křenovice - Blansko - Letovice) a S3 ( Vranovice - Tišnov - ( Řikonín)) nejezdí.. Anebo předělat Bdmtee na Bdmpee..
registrovaný uživatel JnR 
18.03.2008 (16:54)  
TDi: Smyslem linky S1 je svézt lidi ze sídlišť na severu Brna (Kuřim, Řečkovice, Kr. Pole, Lesná, Židenice a přestupem z navazující linky S2 i ze směru od Blanska a Adamova, případně i ze Žabovřesk, Komína a Bystrce) do Slatiny, kde je průmyslová zóna, v níž nyní pracuje přes 5 tisíc lidí (výhledově 10 tisíc + nová průmyslová zóna Šlapanice). Je to výrazně rychlejší, než jet vlakem přes HBF, MHD nebo IAD přes zacpané centrum nebo zacpané Židenice.
Průmyslová zóna ve Slatině byla postavena mimo kapacitní trasy MHD a DPMB již v době, kdy tam začínají směny nemá dostatek autobusů, takže i to je jeden z důvodů.
Obsazenost by mě taky zajímala. Bydlím kousek od židenického nádraží, ale vstávat kvůli tomu v sedm v noci se mi teda nechce.
18.03.2008 (16:16)  
milos: No už od začátku provozu městské linky se uvažuje o jejím pokračování dále přes Malešice do Hostivaře, ale kdoví, jestli k tomu někdy dojde...
registrovaný uživatel milos  mail  
18.03.2008 (16:03)  
Blazek - diky za info! ja jsem z druheho konce maticky (hostivice) a tak netusim - jak je relace sever prahy a nadprazi - liben (- a asi dal). vytizena... to jsem rad, ze dost.
neuvazuje se v praze o nejakych dalsich mezieSkach?
registrovaný uživatel TDi 
18.03.2008 (15:52)  
Smysl linky S1 jsem moc nepochopil, připomíná mi to návrat do doby před r. 1995, kdy vedly spoje "z každého konce města na každý konce s odjezdem jednou denně :-)
18.03.2008 (15:49)  
milos:
41 jezdím každý den Roztoky -> Libeň a zpět.
Vítíženost v ranní a odpolední špičce 70÷90% sedadel, mimo špičku 10÷50% sedadel.
Jinak je to nejrychleší spojení do Libně, MHD to trvá 70 minut a to nesmí vynechat autobus. A autem 30÷120minut podle provozu.
registrovaný uživatel milos  mail  
18.03.2008 (15:39)  
jen tak bokem - tusite, jaka je obsazenost prazsky linky 41?? jezdi tim vubec nekdo?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko