..: Vykolejený vlak na trati 072 zastavil provoz hned dvakrát :..

Ilustrační obrázekDřísy - Aktualizováno 6.3. - V obci Dřísy na Mělnicku ve Středočeském kraji dnes časně ráno došlo k vykolejení nákladního vlaku směřujícího z Polska s nákladem soli do Neratovic. Dle ČT24 se tak událo před pátou hodinou ranní. Při vjezdu na zhlaví stanice došlo k vykolejení třech vozů. Na trati 072 s převahou nákladní vozby je tuto chvíli zastaven provoz, pro cestující je zavedena náhradní autobusová doprava. Ve čtvrtek se ale provoz na trati opět zastavil. Mohlo za to vykolejení nehodového vlaku při odvozu vykolejených vozů ze Dřís. K nehodě mělo dojít ve stanici Nymburk.

Zdeněk Větrovec z ČD Cargo, jehož citoval zpravodajský server iDNES.cz, uvedl pravděpodobnou příčinu výletu mimo koleje. "Na vině je zřejmě skrytá technická závada, při níž se zadřelo ložisko a ukroutil čep na nápravě vozu." Při události nebyl nikdo zraněn, na místě probíhají práce na opětovné nakolejení nákladních vozů. To se však může ještě prodloužit v závislosti na jeřábu, který inkriminované vozy vrátí zpět na koleje. Doprava by měla být obnovena během odpoledne.

Dle drážní inspekce tak došlo k většímu poškození kolejového svršku. "Škoda na vozech je odhadována na 50 tisíc, na svršku na 400 tisíc a na zabezpečovacím zařízení na 10 tisíc korun," sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar pro iDNES.cz.

Zdeněk Neusar během odpoledne informoval o situaci. „Provoz mezi stanicemi Stará Boleslav a Dřísy na trati mezi Lysou nad Labem, Všetaty a Ústí nad Labem bude obnoven plně zřejmě až ve čtvrtek.“ A doplnil „I když je na stanovení příčiny dosud brzy, podle dosavadního šetření Drážní inspekce by příčinou vykolejení mohla být technická závada na jednom z vykolejených vozů, konkrétně se jedná o ukroucený čep nápravy.“

Zdroje: ČT24, iDNES.cz

Ilustrační foto: Milan Vojtek. Doplnil Karlos von Usti.


Vítek_V | 5.3.2008 (12:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Foxx  mail  
05.03.2008 (12:55)  
Miroslav Zikmund: Silná slova, jinak v 99 % se závada ložiska projevuje dlouhodoběji, nadměrným hlukem zvýšenou teplotou a k samotnému zadření (vysypání ložiska) dochází po delší době, a pravidelným servisem a kontrolou se tomu dá předcházet.
Netvrdím že v tomto případě už bylo ložisko načaté půl roku ani to vědět nemůžu, ale měl by jste brzdit, než začnete tady někoho obviňovat že plácá nesmysly...
registrovaný uživatel pawlik 
05.03.2008 (12:53)  
Právě jsem se vrátil z místa nehody, protože to mám kousek od bydliště. Asi 50 metrů před výhybkou číslo jedna se válí ložisková skříň včetně ukrouceného čepu. Asi po 100 metrech jsou tři vozy. První stojí na přejezdu a má vyšinutý pouze druhý podvozek, na 3. nápravě je ten lom. Druhý vůz je vypadlý zcela a zabořil se svojí levou stranou do štěrku až po úrověň rámu. U třetího vozu je vykolejený pouze první podvozek. Mezi výhybkami 1 a 4 (pod druhým vozem) je lom kolejnice, dále je pak přeražená kolejnice na spojce mezi 1. a 2. kolejí.
Ve 12.30 byla situace taková, že se teprve podařilo dát na koleje 1. vůz. takže s obnovením provozu odpoledne bych to viděl bledě.
05.03.2008 (12:24)  
Happy : plácáte nesmysly.
Zjistit závadu na ložisku není možné bez toho, že ložisko demontujete a rozeberete na "prvočinitele". Odhalit závadu na ložisku při běžné technické prohlídce vozu by dokázal akorát kouzelník (tato profese se zatím na pracovním trhu nenechází) nebo možná vy.

Pokud to skutečně umíte, tak vás ČD Cargo jistě rádo zaměstná a odpovídajícím způsobem bude platit.
registrovaný uživatel happy 
05.03.2008 (12:13)  
Ano a kontrola vozů a včasná oprava by vyšla laciněji.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko