..: Deset let za nehodu u Vraňan, pro podvodníky :..

Ilustrační obrázekPraha - Loňská železniční nehoda u Vraňan na Mělnicku má první viníky. Strůjce pokusu o pojistný podvod, čtyřiatřicetiletý René Kučera, dostal od středočeského krajského soudu 10 let nepodmíněně. Nebyl odsouzen za pokus o podvod, ale skutečně za obecné ohrožení. Rozsudek však ještě není pravomocný, Kučera i státní zástupce si nechali lhůtu na odvolání.

Další dva tresty dostali i Kučerovi pomocníci Martin Fišer (39) a Vlastimil Kála (31). Oba dva dostali jeden a půl, respektive dva roky podmíněně za pokus o pojistný podvod. Svého práva na odvolání se ihned po vynesení rozsudku vzdali.

Žalobce obvinil Kučeru, že loni v březnu najel se svým poškozeným vozem na železniční přejezd na trati 090 v úseku mezi Vraňany a Cítovem. Chtěl pak nahlásit, že při přejíždění tratě poškodil spodek auta o kolejnici. V tom mu měli za odměnu 10 000 korun pro každého pomoci právě Kála s Fišerou. Oba ale podle svých výpovědí s umístěním auta na trať nesouhlasili, a tak na koleje s vozem najel sám Kučera.

Po příjezdu policie, kterou Kučera přivolal, mělo dojít k zastavení provozu na trati výpravčím, který byl policií informován. Ten ale zastavil provoz na jiné trati a nyní je stíhán pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti, protože na zablokovaném přejezdu zanedlouho vykolejil vlak. Českým drahám vznikla škoda ve výši přibližně dvacet milionů korun.

Ilustrační foto: JTB, zdroj: Ceskenoviny.cz


JiříK. | 28.2.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
03.03.2008 (4:14)  
Než se bezduše dohadovat doporučuji si přečíst celou (opravdu celou od začátku do konce) zprávu od DI http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/MU_Vranany.pdf kde se mimo jiné dočtete že příčinou je mimo auto je absence jedoznačné a nezaměnitelného označení(idetntifikace) přejezdu. A ke komunikaci celkem jednoznačně .....komunikace zcela nepochybně dokazuje rozdílné vnímání identifikace přejezdu policisti a drážnímy zaměstnanci,což je v podstatě polatné jejich pracovnímu zařazení.
02.03.2008 (19:32)  
M: Prejezd by se nezavrel, protoze pokud neni postavena jizdni cesta prejezd se neuzavira. Pri postaveni vlakove cesty se nejdrive uzavre prejezd a az pote se rozsviti navest dovolujici jizdu...
01.03.2008 (18:24)  
86 příspěvků to hyjenismus .
registrovaný uživatel JK ml. 
01.03.2008 (16:56)  
Tenzor: pro mě je nejdůležitější a nejstrašnější z téhle debaty co napsal zaoasi a sice, že mu zemřel i díky této nehodě předčasně kolega. (pochopil- li jsem správně že mašinfíruje za DKV Ústí nad Labem). Pokud pachatele chtěli od činu odradit, proč s ním sedali do vozu??? To je to napadlo až na místě? A proč jeden dostal 1,5 a druhý 2 to jeden odrazoval víc a druhý míň? A podmínka...kdyby za to vykonávali veřejně prospěšné práce.
registrovaný uživatel tenzor 
01.03.2008 (16:41)  
(Krom toho, ten co dostal 10 let už byl v podmínce, zatímco ti dva stáli před soudem poprvé, na což musí soudce taky brát ohled)
registrovaný uživatel tenzor 
01.03.2008 (16:40)  
Jiří Kareš:
K tomu výpravčímu se už vyjadřovat nebudu (pro jednou musím souhlasit s M), ale pokud jde o ty tresty, ti dva spáchali "jen" pojistný podvod ale nechtěli spáchat obecné ohrožení, dokonce hlavního viníka od toho odrazovali (aspoň dle obhájců :) ) takže je docela logické že dostali nižší trest (tím neříkám, že souhlasím s tím, že vyvázli s podmínkou).
registrovaný uživatel JK ml. 
01.03.2008 (16:31)  
WeB: Jasně že uznávám.Já měl na mysli, to že strojvedoucí rychlíku v Č se měl spolehnout na to co vidí před sebou (vedle sebe), ne na hospodskou mluvu, i když rozumí jejímu významu( stejně tak jako tomu rozumí 95% nádražáků.Je to stejné jako obligátní zprava dobrý, kterému rozumí takřka všichni motoristé, ale zaleka ne všichni na tento pokyn spolujezdce vyrazí do křižovatky).
...příslušník PČR musí ale ručit za to, že zpraví odpovědné osoby (vpravčího ve V) zcela vyčerpávajícím způsobem a nebude mít pochybnosti o tom jestli byl příkaz správně vykonán (co měly znamenat jeho slova věřte....nevěřte při další komunikaci policisty tuším s operátorkou hasičů)
Stoupa : řidič motorového vozidla může se spolujezdcem kecat nebo spisovně mluvit jak chce, nedání přednosti zprava je jeho vina vždy....Spolujezdec při jízdě ručí jedině za to, že je řádně připoután.
registrovaný uživatel M 
01.03.2008 (15:34)  
95% to pochopilo, chape a chapat bude. 5% to nechape nebo chapat nechce
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.03.2008 (15:09)  
ad M:

i po 30ti letech, co nejsem u dráhy, na "Dobrá" zastavuju a nejsem z toho frustrován. Taky jako mitfára říkám "zprava volno", protože na "dobrá" bych se nerozjel
ani omylem.

A dovolím si Vám dát další "sémantický" podnět ze slavného přepisu neslavného sdělení PČR Mělník výpravčímu ve Vraňanech ".. a zůstal viset na kolejích mimo přejezd". No, mimo přejezd, pokud se někdo věší, je to věcí (i) jeho osobní a (ii) orgánů nedrážních, vlaky můžou jezdit dál. A jsou-li koleje mimo přejezd, pak je to věc "traťovky", proč je tam skalduje a ne dopravy.
registrovaný uživatel Web 
01.03.2008 (14:28)  
JKareš: Ale tak snad uznáte, že komunikace uvnitř ČD je narozdíl od komunikace ven jasně dána předpisy, kterých se v Č ani jeden nedrželi - za to padla vina. Čili z tohohle srovnání nepramení zhola nic. Nebo bude mít PČR povinnost znát veškeré předpisy společností operujících na spravovaném území?

Mě děsí ta snaha všecko předpisovat na základě událostí, při kterých by zkrátka stačilo nechovat se laxně a pochopit že závažná informace může přijít i po jiném než drážním telefonu.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko