Praha - Loňská železniční nehoda u Vraňan na Mělnicku má první viníky. Strůjce pokusu o pojistný podvod, čtyřiatřicetiletý René Kučera, dostal od středočeského krajského soudu 10 let nepodmíněně. Nebyl odsouzen za pokus o podvod, ale skutečně za obecné ohrožení. Rozsudek však ještě není pravomocný, Kučera i státní zástupce si nechali lhůtu na odvolání.
Další dva tresty dostali i Kučerovi pomocníci Martin Fišer (39) a Vlastimil Kála (31). Oba dva dostali jeden a půl, respektive dva roky podmíněně za pokus o pojistný podvod. Svého práva na odvolání se ihned po vynesení rozsudku vzdali.
Žalobce obvinil Kučeru, že loni v březnu najel se svým poškozeným vozem na železniční přejezd na trati 090 v úseku mezi Vraňany a Cítovem. Chtěl pak nahlásit, že při přejíždění tratě poškodil spodek auta o kolejnici. V tom mu měli za odměnu 10 000 korun pro každého pomoci právě Kála s Fišerou. Oba ale podle svých výpovědí s umístěním auta na trať nesouhlasili, a tak na koleje s vozem najel sám Kučera.
Po příjezdu policie, kterou Kučera přivolal, mělo dojít k zastavení provozu na trati výpravčím, který byl policií informován. Ten ale zastavil provoz na jiné trati a nyní je stíhán pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti, protože na zablokovaném přejezdu zanedlouho vykolejil vlak. Českým drahám vznikla škoda ve výši přibližně dvacet milionů korun.
Ilustrační foto: JTB, zdroj: Ceskenoviny.cz
K tomu výpravčímu se už vyjadřovat nebudu (pro jednou musím souhlasit s M), ale pokud jde o ty tresty, ti dva spáchali "jen" pojistný podvod ale nechtěli spáchat obecné ohrožení, dokonce hlavního viníka od toho odrazovali (aspoň dle obhájců :) ) takže je docela logické že dostali nižší trest (tím neříkám, že souhlasím s tím, že vyvázli s podmínkou).
...příslušník PČR musí ale ručit za to, že zpraví odpovědné osoby (vpravčího ve V) zcela vyčerpávajícím způsobem a nebude mít pochybnosti o tom jestli byl příkaz správně vykonán (co měly znamenat jeho slova věřte....nevěřte při další komunikaci policisty tuším s operátorkou hasičů)
Stoupa : řidič motorového vozidla může se spolujezdcem kecat nebo spisovně mluvit jak chce, nedání přednosti zprava je jeho vina vždy....Spolujezdec při jízdě ručí jedině za to, že je řádně připoután.
i po 30ti letech, co nejsem u dráhy, na "Dobrá" zastavuju a nejsem z toho frustrován. Taky jako mitfára říkám "zprava volno", protože na "dobrá" bych se nerozjel
ani omylem.
A dovolím si Vám dát další "sémantický" podnět ze slavného přepisu neslavného sdělení PČR Mělník výpravčímu ve Vraňanech ".. a zůstal viset na kolejích mimo přejezd". No, mimo přejezd, pokud se někdo věší, je to věcí (i) jeho osobní a (ii) orgánů nedrážních, vlaky můžou jezdit dál. A jsou-li koleje mimo přejezd, pak je to věc "traťovky", proč je tam skalduje a ne dopravy.
Mě děsí ta snaha všecko předpisovat na základě událostí, při kterých by zkrátka stačilo nechovat se laxně a pochopit že závažná informace může přijít i po jiném než drážním telefonu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.