..: HighJet - Vlaky Student Agency mají své jméno :..

Ilustrační obrázek Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.

Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).

Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.

Zdroj: www.profit.cz


JiříK. | 25.2.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   
26.02.2008 (17:39)  
Martyss: M napsal to samé, co bych asi napsal já, takže dík. Spojení do Rokycan a Mariánských Lázní se tady rozebíralo včera večer, když tak si dohledej můj názor na věc. Koridor na západ se má dostavět v roce 2016. V roce 2010 má být dokončen z Plzně na Cheb, ale už dneska tomu nikdo nevěří. Takže o koridoru bych zatím pomlčel.
A M: když to tady někteří ženou s SA do extrému v nespolehlivosti, nepohodlnosti, špatné údržbě, nekomfortních sedadlech, hnusnou kávou z automatu, nepohodlnými sluchátky:)) a nevím, čím ještě, tak jsem to tak vzal s tím cestovním časem stejně. Vzhledem k ortodoxním názorům v nedotknutelnost ĆD je to u některých beztak jedno.
registrovaný uživatel M 
26.02.2008 (17:28)  
Jabkin (kapacita a tak) - jiste. Rec byla o tom, jak dlouho neco trva. No a pokud neco jezdi casteji, tak na to nemusim tak dlouho cekat a "hruby cas cestovani" je tak kratsi... Proc tomu tak je, je v dany okamzik nepodstatne, protoze kriteriem je pouze cas.
Vetsi kapacita vlaku je tak vyhodou (uspory z rozsahu), ale take nevyhodou (nizsi operativnost).

Kdyz se maji merit doby cestovani, tak nemusi byt vzdy stastne, to jen vycist z JR - vymluvnejsi muze byt rict si nejaky cas, kdy mam nekde byt (pokud mozno nahodne nebo ve vice pokusech, aby se tak predeslo zamerne podpore nektere z moznosti) a potom dohledat, kdy je potreba vyjet.
Samozrejme, pokud se v nedeli vecer potrebuju dostat na kolej (nebo kterejkoliv den do prace a je jedno, kdy prijdu), tak tohle neplati...

zigzaja - to je pravda. Proto to chcou na leasing:-)
26.02.2008 (16:54)  
waszyn: "...modernim nemyslim, ze dam vyrobit 20 let starou jednotku za cenu 2 jednotek soucastnych a budu chtit 200 Kc navic za to, ze jednou nezastavim uprostred luhu a haju a muzu si zajit na toceny gambac na stojaka"
Já myslel, že točí Plzeň :-P Ale ani nastojáka nic moc, v bistru stačí čtyři lidi a už moc místa nezbývá... Hlavně je podle mě průser, že ČD dělají super reklamu na relaci Pha - Ova, přitom ta jednotka měla jezdit především Berlín (nebo aspoň Drážďany) - Vídeň.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
26.02.2008 (16:50)  
Bohužel nemám čas si přečíst všechny příspěvky.
Za toho Vančuru se omlouvám, tak se jmenoval jeden muj spolužák ze základní školy a celkem byl Jančurovy podobný, ale to sem nepatří :-D
Pánové, jak už jsem napsal, SA nebude mít na vlaky peníze.
Pijavice: Podle mě je tady ČD hlavně kvůli tomu aby jezdila na "nelukrativních" tratích -> Myslím si, že z ČD by měli být státní podnik, nikoliv akciovka.
No al na ty lukrativní linky tam ať si jezdí soukromníci a ČD by jen doplňovaly vlaky do základní obslužnosti.
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
26.02.2008 (16:31)  
M: S tím pečivem a pekárnou velice trefné. Autobus jezdí po 30, vlak po 60 - ono to bude také kapacitou dopravního prostředku - do jednoho vlaku se vejde víc lidí než do autobusu po 30 minutách. A o tom co je pro koho výhodnější můžeme diskutovat pořád dokola.
registrovaný uživatel M 
26.02.2008 (16:06)  
Ano, cenove vyhrava bus a rychlostne to neni temer stejne, ale i tohle vyhrava bus (a bus jezdi po 30 minutach, vlak po 60). O spojeni Praha-Rokycany nikdo nic nepise. Stat na to prispiva nekolika miliardami rocne, tyhle miliardy dostavaji CD, tak at tam jezdi.
Az se dostavi koridor, tak se to zmeni. S tim nema problem ani anheuser, ani ja. Oba dva ale hodnotime status quo, ne budoucnost. Kdyz si jdu koupit rohliky a jsou stary, tak mne zprava, ze az se za 10 let postavi nova pekarna, tak budou rohliky vyborny, zajimat nebude.

Z tech R 45X jsou pro dojizdeni do (z) Prahy pouzitelne jen dva - 452 a 456. Vlak s odjezdem z Plzne do Prahy v 19:00 je pro trasu Plzen-Praha (a o te se tady pise a diskutuje) k nicemu (nebo skoro k nicemu)...
26.02.2008 (15:50)  
anheuser:"SergeS: Takže rozměrově jsme na to stejně. Ale že by bylo v Bpee až tolik místa navíc proti busům SA? Ten pocit nemám. Trochu z jiného soudku Plzeň-Praha 50' u SA vs. 97' u ČD. Čistý, relativně nový autobus s novinami zdarma (ostatní nechci) vs. zablešené chebské A-čko nebo špinavé B-čko. 90,-Kč vs. 145,-Kč. A když o tom mluvíš, tak jediné, v čem se cítím opravdu komfortně, vč. prostoru, je Ampz ČD. Škoda že se na západ nedostane"


Ukažme situaci takovou jaká je. Cenově na trase Praha-Plzeň vyhrává bus. Pokud budeme porovnávat rychlost, tak z centra Prahy vychází cesta do Plzně časově téměř stejně. Déle je nutno zvážit, že vlak obsluhuje více zastávek. Btw Spojení Praha-Rokycany je busem katastrofa. Je sice pravda, že na rychlících jezdí hlavně vozy B a Bp, ale denně jezdí čtyři rychlíky řady 45x, kde jsou řazeny lepší vozy. Moje hodnocení je, že kvůli kvalitě vozů mírně vede na trase Praha-Plzeň bus. V nejbližší době má ČD provést nákup ojetých vožů z německa. Předpokládám, že by mohli být nasazeny v jistém počtu i na těchto spojích. Po koridorizaci tratě 170 a dostavění přeložek se situace obrátí.
26.02.2008 (14:59)  
Milda IV: Ano, i to fakticky znamena schvaleni na celou sit, ne?
26.02.2008 (14:38)  
Ajemgud: No na někdy bychom se mohli domluvit. Minule to bylo zlo. :D
registrovaný uživatel M 
26.02.2008 (14:25)  
Web - heh, pekny priklady:-)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko