..: HighJet - Vlaky Student Agency mají své jméno :..

Ilustrační obrázek Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.

Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).

Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.

Zdroj: www.profit.cz


JiříK. | 25.2.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 17      Zpráv na stránku:   
26.02.2008 (23:28)  
M: myslím, že 15% doby skutečně není tak moc, aby rozhodlo o výběru dopravního prostředku. spíše bude rozhodovat pocit pohodlí a cena
registrovaný uživatel JnR 
26.02.2008 (21:31)  
četnost spojů: V pátek potřebuji být v Třebíči na 11:00. Ze šedesát kilometrů vzdáleného Brna musím odjet nejpozději v 7:32 :-(
registrovaný uživatel M 
26.02.2008 (19:30)  
Martyss
1.Ja nikde netvrdim, ze je bus razantne rychlejsi, nikde. Pisu jen, ze je rychlejsi - vzhruba tak, jak popisujes. 85 je u mne mene nez 98. Jestli o hodne nebo o malo neni podstatne. pokud bych hodnotit mel, tak tech 13 minut je nakych 15 procent. Kdyz se vsechno (krome tve mzdy) zdrazi o 15%, tak asi nebudes rikat, ze is toho ani nevsiml, ze?:-)
2.Jesti je takt 60 dostatecny nebo ne, je neco jineho. Samozrejme je logicke, ze vlak casteji asi jezdit nebude (z duvodu tech vyhod a nevyhod, jake ma). Stejne je ale logicke i to, ze cim casteji neco jezdi, tim je to "uzitecnejsi"... Pokud nekde mam byt v celou a vychazi mi to na prijezd v :10, tak je rozdil, jestli budu cekat 50 nebo 20 minut, ne?
3.Tim prirovnanim jsem chtel rict proste to, ze hodnotim soucasny stav. Co bude za tri roky je mi TED jedno. Za tri (pokud to bude jak planujes) napisu: vlak je rychlejsi...

Jiri Prusa
Ano, mas pravdu, ze tech 30 minut plati po mensi cast dne (nize jsem to i napsal), ale schvalne - kdy jezdi nejvic lidi z Plzne a kdy nejvic lidi z Prahy? Jak to jezdi "na druhe strane mesice" je prece jedno.
Pokud je muj predpoklad, ze Prazaci do Plzne az tak moc nejezdi a ze Plzenaci potrebuji hlavne rano do Prahy a odpoledne zpatky mylny, tak se omlouvam. Usuzuji tak napriklad z MHD, kdy "rano" jezdi vsichni do centra, zatimco zpatky to jezdi "prazdne" a naopak
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
26.02.2008 (18:55)  
Miroslav Zikmund: To bych i bral B-)
26.02.2008 (18:30)  
Nechci se chytat drobností ale bus po 30 min plati jen po menší část dne zbytek jako vlak po 60.
26.02.2008 (18:29)  
Za tři roky může být pan Jančura ve vrcholovém vedení ČD a.s., společnost SA bude dceřinnou společností ČD a.s. a bude svými žlutými autobusy doplňovat nabídku železničních spojení, resp. žluté autobusy budou zajišťovat NAD při výlukách železniční dopravy ... a soupravy objednané panem Jančurou budou jezdit v barvách ČD ...
(podobnost s kariérou pana Moravce od "konkurenční Veolie" bude pouze náhodná) > nejjednodušším způsobem jak zlikvidovat úhlavního nepřítele (konkurenta) je udělat z něj hlavního spojence (v podnikání ho prostě koupit nebo jinak pohltit)
26.02.2008 (18:19)  
Autorovi článku:
Nevíte-li, jakou spojku mezi dvěma větami použít, rozdělte souvětí na dvě věty jednoduché. Je to rozhodně lepší než namísto toho používat zavádějící spojku "kde" -- to při čtení "rve uši".

K tématu:
Neustálé odkládání startu reálné konkurence pro ČD jenom ukazuje, jak vysoké jsou prahové náklady pro vstup na tento monopolní trh.
SA jakožto nejschopnější české firmě na dopravním přeji hodně zdaru, zejména v zahraničí.
26.02.2008 (18:15)  
A můj případ:
Metro B, Karlovo náměstí-Zličín, 19'
15' na přestup
SA Praha, Zličín-Plzeň, CAN, 60'

Metro B, Karlovo náměstí-Smíchovské nádraží, 4'
15' na přestup
ČD Praha Smíchov-Plzeň hl.n., 89'

Výsledek: 94' se SA vs. 108' s ČD.

Vím, že mi najdete jiné spojení, které bude časově výhodnější s ČD, jde jen o to, že z centra Prahy není vlak VŽDY výhodnější.
26.02.2008 (18:04)  
Martyss: Sám jsi teď přiznal, že kvalita ČD v téhle relaci není opravdu nic moc. A ne každý bydlí u hl.n v Praze. Takže se na něj musí většina lidí nějakých způsobem dopravit a to taky zabere nějaký čas.
26.02.2008 (17:58)  
M:"Ano, cenove vyhrava bus a rychlostne to neni temer stejne, ale i tohle vyhrava bus (a bus jezdi po 30 minutach, vlak po 60). O spojeni Praha-Rokycany nikdo nic nepise. Stat na to prispiva nekolika miliardami rocne, tyhle miliardy dostavaji CD, tak at tam jezdi.
Az se dostavi koridor, tak se to zmeni. S tim nema problem ani anheuser, ani ja. Oba dva ale hodnotime status quo, ne budoucnost. Kdyz si jdu koupit rohliky a jsou stary, tak mne zprava, ze az se za 10 let postavi nova pekarna, tak budou rohliky vyborny, zajimat nebude.

Z tech R 45X jsou pro dojizdeni do (z) Prahy pouzitelne jen dva - 452 a 456. Vlak s odjezdem z Plzne do Prahy v 19:00 je pro trasu Plzen-Praha (a o te se tady pise a diskutuje) k nicemu (nebo skoro k nicemu)..."

Z mého pohledu je takt 60 minut dostatečný. Obsazenost není také nijak velká. Ta bohužel plyne z kvality současných služeb.
Mohl bys uvést, jak jsi došel ke konkrétním číslům, že bus je razatně rychlejší? Osobně mi rozdíl bus (60 minut cesta a 25 minut metro) a vlak (98 minut cesta) nepřijde nijak velký.
Nepřijde mi vhodné přirovnávat dráhu k pekárně, ale pokud tedy použiji tuto terminolgii, tak se tato pekárna začne stavět za půl roku a první stavby budou dokončeny za cca 3 roky.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko