..: Pokračování smolného víkendu: Stržená trolej v Berouně (aktualizováno) :..

Beroun - Českým drahám se tento víkend nedaří. Po pátečním vykolejeném nákladním vlaku v Lukavici a na několik hodin ochromeném koridoru se dnes v 13:55 pro změnu podařilo strhnout trolej v Berouně a to navíc v době, kdy probíhala neplánovaná výluka kvůli poškozené kolejnici. Bližší podrobnosti zjišťujeme, podle babitronu se na západ od Prahy pěkně začervenalo. Protože několik vlaků zůstalo ve Zdicích a Karlštejně, došlo dokonce k mimořádným obratům. Řada vlaků zůstala na více než hodinu uvězněna přímo v Berouně. Výrazně později odjely i nejméně dva vlaky do Německa.

Podle nejnovějších informací došlo ke stržení troleje na pražském zhlaví v okamžiku, kdy se míjely vlaky R 452 a Os 9933. Jednotka 451 při incidentu přišla o sběrač, poté dojela do Prahy s druhým zbývajícím, a tam byla teprve odstavena. R 452 dojel setrvačností do žst. Beroun, kde ovšem zůstal. Elektrodispečer následně vypnul celou žst. Beroun i obě koleje úseku Karlštejn - Beroun a osobní vlaky se otáčely již ve Zdicích a Karlštějně, přičemž druhá jmenovaná stanice přitom zažila téměř kapacitní kolaps. Celou situaci ještě zkomplikovala již v 9:30 zavedená výluka (do 15:30) jedné traťové koleje kvůli poškození kolejnice v úseku Dobřichovice - Řevnice. V 15:20 byl obnoven provoz po 1. TK Karlštejn - Beroun a teprve ve 22 hodin i na druhé. Za doplnění děkujeme novemberovi.

19:20 - Jeden z nehodou nejvíce postižených spojů, R 760, dorazil před malou chvílí do své cílové stanice ve Františkových Lázních. Byl na svém příjezdu přibližně 65 minut opožděn.

18:30 - Zpoždění na extrémně vytížené trati ve velmi nevhodnou dobu se daří tlumit jen pozvolna, jak dokazuje obratový Os 9944, který po obratu od 80 minut zpožděného Os 9939 odjel z Prahy téměř o hodinu (58 minut) později. Obratový Os 9945 si z Karlštejna veze 49 extra minut, 21 minutu na přilepšenou zdědil i R 456 "Albert Einstein". Zpřesňující informace dodal Poborskiii, děkujeme.

18:00 - R 760 přibral další dvě minuty a odjel z Plešnice. Obratový Os 7817 z Plzně zdědil po svém předchůdci 28 minut a odjel z Plzně stíhat minuty. Os 9940 pokračuje se 77 minutovým nášupem. Téměř půlhodinové zpoždění si vezou i R 854 (Plzeň), R 762 (Holoubkov) a motorový R 898 (Lochovice). Zdá se, že situace se pomalu normalizuje.

17:25 - R 760 odjíždí s bonusem 75 minut z Chrástu u Plzně. Norimberský R 452 "Jan Hus" dostal rovných sto minut a odjíždí ze Staňkova dobou, kdy už měl být dávno v Německu. 53 minuty si veze Os 7816 z Rokycan, svoje zpoždění už do Plzně jistě nestáhne.

15:14 - V Karlštejně uvízl R 760 a ve Zdicích Os 7809, první informace o "stržené troleji v Berouně" se dostávají na světlo.


NIcKON Poslat mail autorovi | 24.2.2008 (19:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
26.02.2008 (17:23)  
Můžu potvrdit za výpravčího v žst.Karlštejn že situace byla opravdu vypjatá,každýmu se to od stolu mluví,ale má obrovskou zodpovědnost a situaci zvládl bravurně.
25.02.2008 (15:28)  
Eletrifikace Praha - Beroun je snad až ze začátku roku 1973. Málo co tam bylo starší než z roku 1972 - ale to už je z pohledu let detail.
25.02.2008 (13:56)  
NIcKON: v tom textu jste to poskládali trochu špatně, výluka Dobřichovice - Řevnice trvala cca od 9:30 do 15:30 (údaje nejsou na minutu přesně), cca ve 13:55 došlo k tomu poškození TV a následně byl zastaven provoz v obou kolejích Karlštejn - Beroun. Cca v 15:20 byl obnoven provoz na 1.TK Karlštejn - Beroun a cca ve 22 hodin byl obnoven provoz i na 2.TK.
25.02.2008 (17:43)  


Neměl jsem informaci, dokdy ta výluka trvala, takhle to vyplynulo z kontextu. Opravím to.
25.02.2008 (13:28)  
Z trolejového vedení postaveného v roce 1970 mohou existovat tak akorát stožáry TV, vše ostatní, především trolejový drát, bylo během let s jistotou několikrát vyměněno. Do izolátoru nevidíte stejně jako do melounu, pokud je poškození TV způsobeno závadou na sběrači - tak ani sebelépe udržované TV nevydrží.
Berounské trati by nejvíce pomohla výhybna v Mokropsech, aby se vyřešily problémy pri jednokolejném provozu Radotín – Dobřichovice.
25.02.2008 (12:41)  
Myslim, ze "koridorizace" je trochu moc nafouknuty vyraz pro dohnani zanedbane udrzby.

Pokud nechcete, tak se nemusi stavet cela znova, ale pomohla by zasadni oprava nejproblemovejsich veci (nevim v jakem stavu je trolejove vedeni z roku 1970?), peronizace stanic a zastavek a zavedeni autobloku.

Takove akce bohuzel SZDC delat neumi bez toho, aby tam vyhlasila "kodidorizaci".
25.02.2008 (10:17)  
Ten přechod od elektrické trakce je samozřejmě nadsázka, ale další neúdržbou se může stát reálným řešením. Realita bude, že se to bude nějak záplatovat až do pro tuto trať v nedohlednu slíbenou "koridorizaci".
25.02.2008 (11:43)  


Tato trať se ovšem až po Beroun koridorovat nemá, objede ji plánovaný tunel...
25.02.2008 (7:59)  
Ad Borovička:váš názor je podobný tomu,že by se v hospodě mělo pivo pít přímo z pípy,aby se nerozbíjely půllitry. Celý svět používá elektrickou trakci,ale problém je v údržbě. Ono to hezky vypadá,ušetřit pár korun,zrušit nepřetržité služby v opravnách tr.vedení,propustit zaměstnance podle hesla,,ono to nějak vydrží". Totéž by se dalo říci o prodloužení kilometrických proběhů pro hnací vozidla.
25.02.2008 (7:35)  
Ono to není jen o stržené troleji. Ráno nejela na Beroun 471 ale jen 451. Večer zpět zase místo 6 vozové 451 jen 4 vozová.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
25.02.2008 (0:43)  
Doplněno.
25.02.2008 (0:31)  
NIcKON: ta poškozená kolejnice u Dobřichovic nastala cca v 9:30, Os 9918 to odnesl půlhodinou zpoždění.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko