Lukavice na Moravě - Vykolejení nákladního ve stanici Lukavice na Moravě vlaku dnes v poledne paralyzovalo dopravu na trati 270. Podle dosavadních informací byly poškozeny dva nákladní autovozy směřující z Děčína do Horní Lidče. Ty pak pokračovaly po traťovém svršku další kilometr, než se úplně zastavily. Další škodu si odnesla lokomotiva vlaku EC 108 Comenius směřujícího z Krakova do Prahy, kde mělo dojít k poškození okna.
"Proti směru nákladu jel po druhé traťové koleji EC 108. Strojvedoucí rychlíku stačil před vykolejeným vlakem zabrzdit, rozbilo se pouze okno na lokomotivě, zatím nevíme od jakého předmětu," řekl dnes mluvčí Českých drah Radek Joklík. Podle všeho poškození způsobilo odletující kamení od vykolejené soupravy.
22:15 - R 623 Bečva před malou chvílí dorazil do své cílové stanice ve Vsetíně a definitivně tak ukončil patálie způsobené polední nehodou. I my proto tento dnešní "on-line přenos" z českých kolejí ukončujeme. Během dne se o vaši informovanost starali samlep a NIcKON. Děkujeme vám za vaši přízeň. Redakce.
21:10 - Asi poslední dnešní obětí je R 623 Bečva, který přibral další čtvrthodinu a z Dluhonic odjel zpožděný o 62 minuty.
19:30 - Uživatel tony nám zaslal fotografii z místa nehody. Tímto mu veřejně děkujeme.
17:50 - Od vsacanu zdědil zpoždění obratový R 623 Bečva, který odjel z pražského hlavního nádraží zpět na východ se zpožděním 47 minut. Janáček stáhl zpoždění do Chocně na 29 minut.
17:10 - Podle fotografií z místa nehody zveřejněných v reportáži na serveru Novinky.cz nešlo o vozy řady Wap se štěrkem, ale o prázdné autovozy.
17:00 - Poslední nehodou přímo postižený vlak zastavil ve své cílové stanici Praze hlavním nádraží. Jde o R 624 Vsacan. Svou pouť skončil 102 minut opožděn. Z vlaků, jež nehoda nepřímo opozdila, tak zůstal na trati už jen IC 516 Leoš Janáček (+33 minuty, Mohelnice).
16:30 - Zatímco se situace přímo v místě nehody uklidnila, problémy se přenášejí po české železniční síti dál. Svědky komické situace se tak stali cestující dnešního IC 516 Leoš Janáček z Bohumína do Prahy-Holešovic, kterému ve výchozí stanici chyběla lokomotiva přecházející z postiženého EC 107 Praha, jež byl na své jízdě cca 65 minut opožděn. A jelikož činí doba obratu v Bohumíně pouhých 37 minut, musel se problém projevit. Vlak nakonec odjel s 41 minutovým časovým skluzem. Cestující zmíněného IC jistě nebyli nadšeni ani z absence jednoho vozu druhé třídy. Měli tak totiž k dispozici pouze tři vagony této kvality.
16:00 - Podle novinek.cz došlo ke zprovoznění obou kolejí po druhé hodině, situace se poté začala rychle normalizovat.
15:15 - V postiženém úseku pořád neprojíždějí vlaky kategorie Os. Jejich funkci suplují vybrané rychlíky zastavující v úseku Zábřeh na Moravě - Mohelnice ve všech stanicích a zastávkách.
14:50 - EC 108 pokračuje ku Praze se zpožděním 139 minut (Choceň). R 624 Vsacan odjíždí z České Třebové s "nákupem" 91 minuty. SC 506 Pendolino vyvázlo docela dobře a podle Babitronu pokračuje s pouhými čtyřmi minutami ze Zábřehu na Prahu.
14:30 - EC 108 již pokračuje v jízdě. V současné době se nachází v České Třebové, jeho zpoždění momentálně činí 138 minut. Dalšími postiženými vlaky jsou R 624 Vsacan (92 min; Hoštejn), Os 3709 (66 min; Červenka) a EC 107/145 Praha/Detvan (66 min; Drahotuše). Zpoždění ostatních spojů nepřesahuje 60 minut.
14:15 - Podle aktuálních informací z Babitronu projel spoj SC 506 Pendolino z Ostravy do Prahy právě odbočkou Dluhonice a pokračovalo tak na Olomouc hlavní nádraží. Odklony přes Břeclav se tedy konat nebudou.
14:09 - Zprávu o zprůjezdnění jedné ze dvou traťových kolejí již můžeme potvrdit. Oficiální informaci přinesla většina významných českých zpravodajských serverů.
V současné době jsou v provozu již obě postižené koleje. Podle dostupných informací nebyl nikdo zraněn.
Zdroj: Novinky.cz, pozorování čtenářů v terénu.
Doplnil: NIcKON
Situaci budeme nadále monitorovat.
Kdyby jela jednotka 680 Olomouc - Nezamyslice - Přerov, či Přerov - Brno; tak tou sníženou rychlostí tam zablokuje provoz už na tak vytížených tratích.
Podobně, když byly dvě minulé nehody v ŽST Brodek u Přerova a veškeré vlaky jezdily odklonem Olomouc - Prostějov - Nezamyslice - Přerov, pouze Pendolino jezdilo Praha-Olomouc a Přerov-Ostrava a v úseku Olomouc-Přerov byl nasazen autobus.
-to je ale pěkná blbost jezdit "zkratkou" přes Břeclav, přes Brno to ještě pochopím.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.