..: Nezodpovědní chodci zpožďují vlaky na koridoru :..

Ilustrační obrázekTlumačov – Zatím neznámí pachatelé už dvakrát v letošním roce narušili bezpečnost a plynulost dopravy na železničním koridoru trati ČD 330. Zpoždění jednoho expresního a tří osobních vlaků způsobili tím, že násilně nadzdvihli spuštěnou závoru na železničním přejezdu ulic Dr. Ignáce Horníčka a Mánesova v Tlumačově.

Může se to zdát jako banalita, ale zaměstnanci SDC poté musejí pokaždé k tomuto přejezdu přijet a zkontrolovat ho. Samozřejmě při současném zastavení provozu. „Nadzvednutí břevna závory okamžitě signalizuje poruchu. Vlaky na trati proto musejí neočekávaně brzdit a jestliže neubrzdí, šetříme tuto skutečnost jako mimořádnou událost,“ vysvětlil provozní náměstek SDC Zlín Ivan Vránský.

Nedočkavci podle něj zdvihli závoru 11. ledna před půl osmou ráno a 15. ledna ve tři čtvrtě na šest večer. Lidem, kteří zdvihají závory a vstupují do kolejiště, hrozí vysoký finanční postih, podle mluvčí zlínské policie tím navíc páchají trestný čin s horní hranicí odnětí svobody až na dobu 3 let. SDC v kraji eviduje 362 přejezdů, z toho je 182 se světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením.

zdroj: Deník, ilustrační foto: DI ČR


Payus Poslat mail autorovi | 5.2.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kladno 
05.02.2008 (19:46)  
Miroslav Zikmund: porušení zákona je trestním činnem. Cituji zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách:

§4a - Ochrana dráhy
(1) Nikdo nesmí bez povolení provozovatele dráhy vykonávat v obvodu dráhy činnosti, které se považují za podnikání, vstupovat na dráhu a v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, pokud zvláštní právní předpis) nestanoví jinak.
(2) Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou
a) dráhy a jejího obvodu, pokud je dráha vedena po pozemní komunikaci,
b) dráhy a jejího obvodu v místě křížení dráhy s pozemní komunikací,
c) prostor určených pro veřejnost, nástupišť a přístupových cest k nim a prostor v budovách nacházejících se v obvodu dráhy, pokud jsou v nich poskytovány služby související s drážní dopravou,
d) veřejně přístupných účelových komunikací v obvodu dráhy,
e) volných ploch vzdálených nejméně 2,5 m od osy krajní koleje dráhy.


Proto vstupování do kolejiště, stejně tak jako nadzvedávání závor přejezdového zabezpečovacího zařízení - nedovolená manipulace se zabezpečovacím zařízením, nebo jiné zásahy je porušením nejen tohoto zákona.
05.02.2008 (19:21)  
Zajímalo by mne, jaký trestný čin páchají osoby, které vstoupí do kolejiště, resp. nadzvednou spuštěnou závoru ?
Prvním předpokladem, aby se jednání dalo kvalifikovat jako trestný čin, je vznik škody ve výši 5 000 korun.
Nadzvednutím závory evidentně nevzniká žádná škoda na přejezdovém zařízení, protože konstrukce zařízení s tím počítá, např. pro situaci, kdy závory zavřou vozidlo.
Škoda vzniká tím, že je nutné uskutečnit zbytečný výjezd, čili náklady na jeden "zbytečně" ujetý kilometr.
Nadzvednutí závor a vstup do kolejiště v době, kdy jsou závory spuštěné, je přestupkem proti zákonu o provozu na pozemních komunikacích.
Zákon o dráhách výslovně uvádí, že vstup veřejnosti na dráhu je možný v místech, kde se dráha kříží s pozemní komunikací.
registrovaný uživatel V. 
05.02.2008 (18:15)  
Jéje 330 je skoro moje domovina.už jsmej iale tolikrát přešel a žádnou pokutu mi nedali.
registrovaný uživatel M 
05.02.2008 (18:13)  
Lukess - resis hovadiny - lozit nesmis ani do kolejiste salinovyho a nikdo to neresi (ne, pokud nebudes skakat primo pred salinu).
Jinak na tu otazku - co kdyz to neni prejezd, ale reka a nejblizsi most je vzdaleny 5 kilometru?
registrovaný uživatel Lukess  mail  
05.02.2008 (16:14)  
MildaIV: Jasný. Pokuta je, když vstoupím do kolejiště buď mimo přejezd nebo v místě přejezdu kdy mi signalizuje, že je vstup zakázán. Škoda je když zvednu závoru (vlak musí náhle zpomalit a k přejezdu musí přijed "kontroloři") a pak, když mě vlak přejede. Tím pádem platím i za vzniklé potíže cestujícím (zpoždění apod.), pokud nehodu přežiju
05.02.2008 (15:57)  
Lukess: Musíš rozlišovat mezi pokutou a náhradou způsobené škody. Pokuta ti hrozí vždy při spáchání přestupku nebo trestného činu. U náhrady škody pak rozhoduje, jakou škodu si svým jednáním způsobil. A tam bude velkej rozdíl jestli si tu závoru zvedl nebo obešel.
registrovaný uživatel Lukess  mail  
05.02.2008 (15:53)  
Tak pokuta mi hrozí i když vstoupím do kolejiště a závoru nezvednu? To je pak docela blbý, neboť to bych měl podle zákona k přejití kolejí použít přejezd (nebo nadchod nebo podchod). To mi pak řekni jak to dělaj fotografové na koridoru. Přece když chci přejít na druhou stranu třebas kvůli násvitu, tak vstoupim do kolejiště a projdu (30metrů) než abych to obcházet přes přejezd, podchod nebo nadchod (třebas i 5km).
Právníci, poraďte. Jak vyřešit situaci, když chci přejít na druhou stranu a přejezd (nadjezd, podchod) je vzdálený dobrých 5 km
registrovaný uživatel Semík  mail  
05.02.2008 (15:24)  
proč tam nejsou kamery. Zvláštní, že ve Zlíně na křižovatkách a silnicích je přes 100 kamer a tady, kde je to potřeba žádná není. Už by byla letos 2x zaplacená.
05.02.2008 (15:03)  
PES38: U tratí nad 120 km/h padne přejezd do poruchového stavu a tím se shodí příslušné návěstidlo, ve kterém se jeho stav kontroluje...
registrovaný uživatel PES38 
05.02.2008 (14:42)  
Teda za zvednutí závory tři roky...to je fakt maso...A když to zvednu na AB trati, padá na nějbližším oddíláku Stůj a když to pustím, tak se to vrací do normálu, nebo jak?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko