..: Potvrzeno, ČD dnes přebírá finančník Žaluda :..

Ilustrační obrázekPraha - Novým ředitelem Českých drah se opravdu stane dvaačtyřicetiletý Petr Žaluda. Příchod dosavadního ředitele pojišťovny Axa posvětila dozorčí rada v posledních lednových dnech. Žaluda se od prvního únorového dne ujímá postu předsedy představenstva i generálního ředitele. O jeho příchodu se mluvilo již od listopadu, punc definitivnosti dostal ale až nyní.

Žaluda ve funkci nahradí dosavadního ředitele Josefa Bazalu, který převzal dceřinou společnost ČD Cargo. Setrvat v obou funkcích by sice mohl, přání ministerstva dopravy ale bylo opačné. Státem vlastněný kolos se tak dočká během patnácti let své existence již sedmého ředitele.

Zajímavá je i skutečnost, že Žaluda zdánlivě nemá s železnicí nic společného. V roce 1988 sice vystudoval Vysoké učení technické v Brně, a krátce působil v brněnském Zetoru. Záhy po pádu komunistického režimu ale zamířil do Holandska, v němž přičichl k finančnictví a od té doby v něm působí. Od roku 2001 vedl pět let českou pobočku Credit Suisse Life & Pensions, po fúzi s Axou vedl další rok i ji. Podle jeho výroků lze ale usuzovat, že mu dopravní problematika není cizí. Po Praze se údajně pohybuje převážně pěšky či MHD.


Honza Beránek / JTB | 1.2.2008 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
02.02.2008 (13:25)  
Ještě ste mně neodpověděl Johny,kdo by podle vás měl být generálním ředitelem??Ptal jsem se jestli by to měl být neschop Kolář,který je od fochu.Alespoň odpovězte na mé dotazy místo psaní vykřičníků.
registrovaný uživatel Johny A.  mail  
02.02.2008 (13:23)  
No, finančník nebo ekonom to jistě být může, ale musí se orientovat v tom oboru ve kterém ta firma podniká..., jinak je to jenom diletant, a neříkám že Žalud neví,co vědět má, mluvím obecně...Jinak si myslím, že je lepší když tim vedoucím člověk od oboru a má při ruce ekonoma...(například v případě čd to může být člověk který někdy vystudoval dopravní fakultu ..., a máte pravdu, nemusí umět vypravit vlak..ani si pamatovat co je kde za motor)jinak pro ty, co tu znevažují jakékoli jiné obory než ekonomii, tak ta dříve jmenovaná strojařina, mířím tu k té škodovce, se taky studuje na vysoké škole, a dokonce je jeden z nejnáročnějších oborů. Byl bych zvědav, kolik ekonomů by jí dokončilo...sám strojař nejsem, ale mam k tomuhle povolání velikou úctu a přd odborníky v tomhle oboru se hluboce skláním...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
02.02.2008 (13:07)  
Víte co, počkejte si, až co Žaluda předvede a pak veďte debaty o tom, jestli je lepším managerem finančník nebo dopravák.
Já osobně si myslím, že to zase nehraje takovou roli, nejdůležitější je kvalita a zkušenosti konkrétního člověka. Určitě se najde spoustu firem, které řídí člověk od fochu a jde to s nimi od deseti k pěti a stejně tak existuje spoustu firem, které řídí pouze "finančník", ekonom apod. a čile prosperují.
registrovaný uživatel Johny A.  mail  
02.02.2008 (13:06)  
Vlastně máte pravdu, ona to ta Skanska se Škodovkou dělaj úplně blbě....a teb vůl Baťa kdysi jakbysmet...
registrovaný uživatel Johny A.  mail  
02.02.2008 (13:04)  
No to je ale zásdní omyl, klidně může být stavař( rozumějte tedy i stavební inžrnýr, to se u fochu nerozlišuje, je to souhrné označení) manažerem, viz právě ta Skanska a jiné podniky. Mimochodem architekt není od toho, aby navrhoval POUZE!! tvář staveb, ale aby společně !!! se stavařem navrhovali komplexně objekt, aby byla zajištěn soulad výrazu a funkce a perfektní funkčnost a účelnost objektu !!
registrovaný uživatel happy 
02.02.2008 (12:59)  
Potřebujeme někoho,kdo zajistí finanční úvěry a celkově kdo zajistí financování nových vozidel atp.A ne nějakého kolohnáta z provozu typu náměstka Koláře,který tak akorát působí likvidačně
registrovaný uživatel happy 
02.02.2008 (12:56)  
Stavební inženýr je od toho,aby navrhoval a počítal stavby.Achitekt je od toho,aby stavbám dal tvář. A manažer je od toho,aby tyto stavby výhodně prodal a určoval zakázky.Tudíž schopný finančník.Neříkám,že se nemůže do čela podniku dostat stavební inženýr,ale ten má náhled na tu stavbu úplně odjinud (z pohledu techniky)
registrovaný uživatel Johny A.  mail  
02.02.2008 (12:53)  
Stavební inženýři, to se studuje na vysoké škole, například ČVUT, nebo VUT...
registrovaný uživatel happy 
02.02.2008 (12:52)  
mimochodem opět to zřejmě budou stavaři

Jo jasně,začínali u míchačky s betonem....
registrovaný uživatel happy 
02.02.2008 (12:50)  
A máte někoho lepšího na post generálního ředitele??Jestli si někdo nevšiml,tak generální ředitel není od toho,aby někde řídil dopravu na trati,ale od toho,aby schvaloval úvěry na nákupy vozidel a určoval směr podnikání čd.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko