..: SŽDC diskutuje s kraji o dlouhodobé strategii železnice :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypracuje do září letošního roku Strategický obchodní plán železniční dopravy, který nejméně na 15 let stanoví základní potřeby železniční infrastruktury v ČR. Po konzultaci se všemi kraji zahrne dvousetstránkový materiál dlouhodobé přepravní potřeby obyvatel a firem využívajících železnici. Podobný dokument, který zahrne požadavky krajů, je v ČR zpracováván poprvé, řekl dnes ČTK Ivan Doležal z pražské SŽDC.

Doležal jednal se zástupci Plzeňského, Karlovarského a Jihočeského kraje. Následovat budou jednání s dalšími kraji, ministerstvem dopravy a projekční firmou SUDOP. "Kraje by si měly říct, jakou mají představu o regionální osobní dopravě, kterou objednávají," dodal. Například, jakou trať by chtěly postavit, obnovit či zrušit a s jakou dopravou počítají do roku 2025. Kraje nejlépe vědí, kde je přepravní potenciál. Strategie by měla být v souladu s územními plány vyšších územních celků.

Studii zpracuje do 30. června firma SUDOP. "Podle ní budeme strategický obchodní plán stavět," řekl Doležal. Celorepubliková strategie má být hotová ve třetím čtvrtletí letošního roku. Do roku 2015 bude velice konkrétní, do roku 2020 bude o něco méně zřetelná a na další léta bude orientační, dodal. Má mít 200 stran a zahrne všechny tratě v ČR, celostátní i regionální včetně budovaných koridorů.

"Se SŽDC záměry konzultujeme, ale z těchto jednání vznikne materiál, platný pro celou ČR, což nikdy nebylo," řekl šéf odboru Plzeňského kraje Jaroslav Vejprava. Plán spojí požadavky ministerstva jako objednavatele rychlíků s regionální dopravou nárokovanou krajem. "Navrhujeme, abychom měli v kraji taktovou dopravu (odjezdy a dojezdy ve stejnou hodinu) na všech regionálních a nadregionálních tratích a od toho se budou odvíjet požadavky na budování infrastruktury," řekl Vejprava. Hodinový takt bude na hlavních tratích, v příměstské dopravě půlhodinový a na regionálních tratích dvouhodinový, ve špičkách poloviční.

Plzeňský kraj považuje za prvořadý úkol zprovoznění III. koridoru mezi Plzní a Prahou, tedy rychlé spojení do Berouna a následně do Prahy, zhruba do roku 2020 až 2025. Cesta z Prahy do Plzně se zkrátí na 43 minut, nyní trvá asi 1:45. Druhou významnou akcí, akcentovanou krajem, je modernizace tratě na Domažlice, tedy nové spojení Praha - Plzeň - Regensburg - Mnichov, která by měla začít po roce 2016. V plánech je přeložka úvratě ve Stupně na Rokycansku, tedy přímé spojení na Radnicko, jež by se "přiblížilo" Plzni.

"Hodně se diskutuje přímé spojení Plzeň - Karlovy Vary přes Pňovany, Bezdružice a Teplou. Musíme se dohodnout s Karlovarským krajem," uvedl Vejprava. Šlo by o zcela nový úsek mezi Bezdružicemi a Teplou. Přes Plzeňský kraj by měla dále vést v nové stopě vysokorychlostní trať Praha - Plzeň - Norimberk. Studii zpracovává ministerstvo a měla by být hotová do poloviny roku. Tunel mezi Ejpovicemi a Plzní na budovaném III. koridoru už je připravován na vysokorychlostní trať.

Plzeňský kraj má dlouhodobou koncepci dopravy do roku 2035, která je základem rozvoje železnice. Termíny nejsou dogmatické, neboť kraj nedokáže odhadnout, kolik peněz bude mít stát na investice.

zdroj: České noviny/ČTK, ŽelPage.


NIcKON Poslat mail autorovi | 4.2.2008 (11:00)

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
05.02.2008 (14:04)  
souhlas s Happym a kupodivu s M.
Záruba ty vole bež si tančit bajlando,kecat hokej,ale tady drž hubu,páč o 251 víš prd.
Registered user happy 
05.02.2008 (13:34)  
Dám za příklad Slovensko,kde se takto "racionalizovalo" dost tratí a výsledek??Katastrofální úbytek cestujících všude a to i na tratí hlavních.Pokud podle vás nemá cenu provozovat zde dopravu,tak by mě zajímalo,kde to na Vysočině z všeho pohledu smysl má??Napadají mě jen čtyři úseky.To je dost málo... (Ji-Hb,Hb-žďár,Ji-Hc,ji-br).Takhle si představujete moderní železnici??Já tedy ne,zaplať bůh mám jiný názor.Nehledě na to,že na staré tišnovce je ve všední den hodinový takt ve špičce,což je dobře.To,že čd nasazují mizerné a provozně drahé soupavy je věc jiná.Rozhodně sem pro zachování současného rozsahu dopravy na staré tišnovce.
Registered user M 
05.02.2008 (13:33)  
Jednou v jedne diskusi zaznelo (doslova): "na internetu si tykame vsichni, vole". Takze asi tak:-)
05.02.2008 (13:21)  
Tomáš Záruba: Jsme tady v neformální a v podstatě anonymní internetové diskusi, a ne někde na úřadě nebo na univerzitě, takže mi tady tykání přijde zcela normální. Naopak vykání tady působí divně a strojeně...
05.02.2008 (13:03)  
Tak to je snad samozřejmé, že si neznámí zprvu aspoň nějakou dobu vykají, ne?

No tak jsme se shodli na dvou párech o víkendu. Tak co tam máte dál? Třeba něco z kapitoly "ZDO"? Ať hledám jak hledám, nenacházím. Třeba ovšem nehledám pořádně... A že je v jiných úsecích situace ještě horší je možné, ale zdaleka to není argument zde.
Registered user happy 
05.02.2008 (12:35)  
Pardon,že sem si dovolil tykat.Příště to laskavě zdůrazněte v příspěvku,že si přejete,aby vám bylo vykáno.O tom,že nemluvíte o turistických sezonách jste nic nenapsal.Obsazenost na staré tišnovce ve vámi zmíněném úseku není nijak katastrofální.Znám podstatně horší relace.
05.02.2008 (12:19)  
Happy: Odkdy si tykáme? A těmi potenciály myslíte konkrétně co? To bych FAKT moc rád věděl (pozn.: lyžařské popř. turistické sezónně-víkendové zvláštní vlaky rušit nenavrhuju). Poučte mě, prosím.
Registered user happy 
05.02.2008 (11:22)  
ad TZ.No je vidět,že o staré tišnovce nic nevíš a vůbec netušíš přepravní kapacity této trati.
Registered user M 
05.02.2008 (10:10)  
CT ma v rukach seznam ruseni spoju na Vysocine. Asi to bude behem dne ve zpravach znova
05.02.2008 (1:40)  
Panther: Tak zrovna Plzeň považuju za celkem progresivní a rozumnou, i když osobně doufám, že přes FiW už se konečně jezdit přestane (ostatně, nejhezčí je to beztak přes Linz a Innsbruck :-) ). Tam jsou osy Plzeň - Rozvadov - Amberg -Nürnberg NEBO Plzeň - Domažlice - Regensburg - München. Pročež současná trať osciluje a furt si ne a ne vybrat, až nakonec jede dvojitou oklikou přes Domažlice a Schwandorf "aby to vybrala všechno". :-) DMB je fajn projekt a jsem pro (ale NE přes Labutí jezero, jak se v poslední době zas vynořuje), ale to je spíš pro (mezi)regionální vztahy a napojení Domažlicka, popř. Regensburgu.
To hlavní, důležitější, spojení na západ vede zhruba podél D5 s přípoji v Norimberku (severozápad) a Stuttgartu (západ, jihozápad), a koneckonců je rychlejší než DMB i na jih (München - Brenner - Itálie) - akorát neřeší obsluhu vůbec ničeho mezi, což právě vidím jako úkol DMB.

Vysočina: No, to je zrovna takovej exemplární příklad "hlavně nic neměnit". Taková 251 mezi NM a Nedvědicí je přitom zrovna ukázkou potřebnosti, že. Zmíněná 241 a zastávky :-))) No tak tahle tu železnici na nohy fakt nepostavíme.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko