..: Z Pekingu do Hamburku po železnici? Dvakrát rychleji než lodí! :..

Ilustrační obrázek Hamburk - 9. ledna 2008 v 8:45 SEČ byl z Pekingu slavnostně vypraven testovací nákladní vlak společnosti Deutsche Bahn, který měl za cíl překonat více než 10 000 km dlouhou trasu z čínské metropole do německého Hamburku za méně než 20 dní. Projekt „Euroasijský pozemní most" (Euroasian Land Bridge) by měl v budoucnu zajistit kvalitní železniční cestu z Pekingu přes Mongolsko, po Transsibiřské magistrále, přes Bělorusko a Polsko až do Hamburku. Norbert Bensel, člen představenstva pro transport a logistiku Deutsche Bahn, řekl: „Pevně věříme, že v budoucnu dosáhneme času přepravy na této trase od 15 do 18 dnů - to je dvakrát rychleji než umožňuje lodní přeprava z Hamburku do Číny a zbytku Asie."

Deutsche Bahn to vidí slibně

V budování asijsko-evropského transportního koridoru hraje důležitou roli asijský ekonomický boom a výrazný vzestup Ruska. Hartmut Mehdorn, předseda představenstva DB AG, při slavnostním odjezdu vlaku v Pekingu uvedl: „Deutsche Bahn včas rozpoznala nový trend a využila investice, která v dlouhodobém horizontu přinese prospěch nejen DB AG, ale také Německu jako obchodní lokalitě."

Za přítomnosti čínského ministra železnic Liu, Mehdorn doplnil: „Dnes jsme vstoupili do další etapy budování Euroasijského pozemního mostu. Chceme prezentovat naši schopnost a možnosti dopravit nákladní vlak do cílové destinace rychle, spolehlivě a bezpečně. Tato první zkouška poskytne neocenitelné zkušenosti pro chystané uvedení pravidelných euroasijských železničních přepravních linek, jejichž potenciál je dle plánovaných obchodních toků mezi Asií a Evropou mimořádně vysoký."

„Přetížené a na několik měsíců dopředu zaknihované námořní linky z Číny do Evropy získají v tomto železničním spoji významnou konkurenci. Rychlejší doprava a znatelně nižší náklady ve srovnání s ostatními druhy transportu nám dovolí nabídnout zákazníkům levnější produkt i flexibilnější termíny. O tom, jak velký potenciál se v lince skrývá, však uvidíme až po příjezdu vlaku do cílové stanice," řekl Ing. Tomáš Holomoucký, jednatel společnosti DB Schenker v ČR, která je součástí Deutsche Bahn AG.

Mezinárodní spolupráce

Na realizaci tohoto projektu spolupracuje Deutsche Bahn AG s pěti železničními společnostmi z Číny, Mongolska, Ruska, Běloruska a Polska. Hlavním cílem těchto šesti železničních společností je vytvořit konkurenceschopnou nabídku, která jim umožní získat větší tržní podíl na úkor námořní a letecké přepravy.

Cíl byl splněn

Testovací vlak dojel do svého cíle už za 15 dnů. 24. ledna 2008 krátce před 10. hodinou přijel na seřaďovací nádraží v hamburském přístavu. Pokud se tento projekt uskuteční v praxi, může se vlak stát vážnou konkurencí lodní přepravy. Je jen škoda, že zamýšlená cesta Euroasijského pozemního mostu vede mimo naše území...

zdroj: Technický portál, Schenker


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 31.1.2008 (17:35)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from Evropa Čína


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user SergeS 
31.01.2008 (19:42)  
Zajimavy - jinak kapacitni omezeni jsou velmi vysoke - v Rusku neplati omezeni ze NV muze mit max 700m - takze bezne byvaj vlaky i o delce 2 km a taky je tam vetsi prujezdovy profil ktery umoznuje dva kontejnery dat na sebe - horsi je to v Evrope - tu je to same omezeni
Registered user Tom  mail  
31.01.2008 (19:41)  
Ale pokud chcete jet do Iránu, tak rychle dokud ještě není u nás radar. Zatím nás mají Iránci rádi, protože s něma obchodujem.A Čmeláci jim tam taky ještě jezdí...
Registered user pekař 
31.01.2008 (19:29)  
Upa: opravdu, jsem teď četl jakýsi cestopis. Kvalitní, rychlé, s širokou nabídkou služeb a za pakatel.
31.01.2008 (19:27)  
Rail-2005:
Pokud ten vlak pojede na jadernou energii, rozhodně nebudu proti. To by se ale lidstvo muselo nejdřív dokázat rozhodnout jednoznačně pro jádro, ne čekat, až bude barel ropy stát 300 dolarů a díky uhlí tu budou všude povrchový doly! Bohužel někteří lidé (dnes bohužel i v politice) to dosud nechápou...
31.01.2008 (19:12)  
pekar: jako opravdu??:)
Registered user pekař 
31.01.2008 (18:55)  
Možná to nesouvisí, ale úroveň Iránských drah je taková, že se ČD mohou jít zahrabat...
Registered user Rail-2005  mail  
31.01.2008 (18:43)  
Reznik_Krkovicka:
Ano lidstvo si takovy zpusob dopravy dovolit muze, protoze cela trasa z Pekingu az do Hamburgu je elektrifikovaná. A s narůstajícím podílem jaderných elektráren v budoucnu to bude energie čím dál čistší.

taz:
Turecko a Írán v pohodě. Afgánistán je problémový, navíc je výhodnější vést spojení přes Turkmenistán, Uzbekistán a Kirgizsktán.

Mimochodem doporučuji přečíst: http://www.cestyapamatky.cz/iran2007.html
Registered user taz 
31.01.2008 (18:30)  
no já nevím, Afganistán, Irán, Turecko, mi nepříjdou natolik politicky stabilní abych si představil, že někdo bude riskovat přepravu tímto územím.
Registered user Martin Š.  mail  
31.01.2008 (18:25)  
Nebylo by lepší postavit trat pře Afganistán o rozchodu 1435mm a nechat jet vlak přímo přes Afganistán, Irán, Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Madarsko, Slovensko, Česko -> To by se nemuselo překládat z vozů pro 1435mm na vozy pro 1524mm, Akorát je tu asi problém v samočinných spřáhlech a infrastruktuře v Afganistánu.
Co si o tom myslíte?
31.01.2008 (18:09)  
Zkrácení doby přepravy je velmi slibné, je tu však jedno ALE. Je přeprava po železnici na takovou vzdálenost ekologičtější než přeprava po moři? Který dopravní prostředek je energeticky náročnější? Tato otázka v textu nebyla zodpovězena! Může si lidstvo dovolit dvojnásobné zkrácení doby přepravy na úkor možné vyšší spotřeby fosilních paliv (obecně)? Další nezodopovězenou otázkou zůstává možná kapacita linky - žádná z uvedených tratí nemá nevyčerpatelnou kapacitu (která v oboru námořní dopravy je závislá na množství lodí a propustnosti umělých vodních staveb - značné rezervy).

Uvedená nabídka je dle mě vhodná jen pro přepravu zásilek s garantovanou relativně krátkou dobou doručení (uvedených 15-18 dní).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko