..: Z Pekingu do Hamburku po železnici? Dvakrát rychleji než lodí! :..

Ilustrační obrázek Hamburk - 9. ledna 2008 v 8:45 SEČ byl z Pekingu slavnostně vypraven testovací nákladní vlak společnosti Deutsche Bahn, který měl za cíl překonat více než 10 000 km dlouhou trasu z čínské metropole do německého Hamburku za méně než 20 dní. Projekt „Euroasijský pozemní most" (Euroasian Land Bridge) by měl v budoucnu zajistit kvalitní železniční cestu z Pekingu přes Mongolsko, po Transsibiřské magistrále, přes Bělorusko a Polsko až do Hamburku. Norbert Bensel, člen představenstva pro transport a logistiku Deutsche Bahn, řekl: „Pevně věříme, že v budoucnu dosáhneme času přepravy na této trase od 15 do 18 dnů - to je dvakrát rychleji než umožňuje lodní přeprava z Hamburku do Číny a zbytku Asie."

Deutsche Bahn to vidí slibně

V budování asijsko-evropského transportního koridoru hraje důležitou roli asijský ekonomický boom a výrazný vzestup Ruska. Hartmut Mehdorn, předseda představenstva DB AG, při slavnostním odjezdu vlaku v Pekingu uvedl: „Deutsche Bahn včas rozpoznala nový trend a využila investice, která v dlouhodobém horizontu přinese prospěch nejen DB AG, ale také Německu jako obchodní lokalitě."

Za přítomnosti čínského ministra železnic Liu, Mehdorn doplnil: „Dnes jsme vstoupili do další etapy budování Euroasijského pozemního mostu. Chceme prezentovat naši schopnost a možnosti dopravit nákladní vlak do cílové destinace rychle, spolehlivě a bezpečně. Tato první zkouška poskytne neocenitelné zkušenosti pro chystané uvedení pravidelných euroasijských železničních přepravních linek, jejichž potenciál je dle plánovaných obchodních toků mezi Asií a Evropou mimořádně vysoký."

„Přetížené a na několik měsíců dopředu zaknihované námořní linky z Číny do Evropy získají v tomto železničním spoji významnou konkurenci. Rychlejší doprava a znatelně nižší náklady ve srovnání s ostatními druhy transportu nám dovolí nabídnout zákazníkům levnější produkt i flexibilnější termíny. O tom, jak velký potenciál se v lince skrývá, však uvidíme až po příjezdu vlaku do cílové stanice," řekl Ing. Tomáš Holomoucký, jednatel společnosti DB Schenker v ČR, která je součástí Deutsche Bahn AG.

Mezinárodní spolupráce

Na realizaci tohoto projektu spolupracuje Deutsche Bahn AG s pěti železničními společnostmi z Číny, Mongolska, Ruska, Běloruska a Polska. Hlavním cílem těchto šesti železničních společností je vytvořit konkurenceschopnou nabídku, která jim umožní získat větší tržní podíl na úkor námořní a letecké přepravy.

Cíl byl splněn

Testovací vlak dojel do svého cíle už za 15 dnů. 24. ledna 2008 krátce před 10. hodinou přijel na seřaďovací nádraží v hamburském přístavu. Pokud se tento projekt uskuteční v praxi, může se vlak stát vážnou konkurencí lodní přepravy. Je jen škoda, že zamýšlená cesta Euroasijského pozemního mostu vede mimo naše území...

zdroj: Technický portál, Schenker


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 31.1.2008 (17:35)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby

Ďalšie z regiónu Evropa Čína


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
31.01.2008 (23:58)  
Ta naše dráha je tragedie,když už maj tratě lepší v Iránu a Maroku vlastně v zemích daleko rozvojovejch chudších tak je to u nás katastrofální no soudruzi kam sme to dobudovali to víme všichni,ale jak z toho ven.Každej nápad jak dát věci co nejrychlejš do cajku je vítanej.
Já bych navrhoval stávku cestujících a srovnání nábřeží se zemí.Zdější pracanty naházet do Vltavy v zimě,pro jistotu ze Slap zajistit velkej průtok.
http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html závidím jim
registrovaný užívateľ pekař 
31.01.2008 (23:23)  
Řezníku, dej mi to písemně a já ti to podepíšu. Naprosto souhlasím.:)
31.01.2008 (23:15)  
pekař:
Je spousta cest, nakonec za nás tenhle problém možná vyřeší ekonomická rovnováha. Časem asi budou zpoplatněny silnice pro každého (osobní i nákladní doprava, všechny silnice), ceny ropy dolů také nepůjdou. Nemyslím si, že by za nějakých 15-20 let byla současná výhoda automobilové dopravy vůči veřejné dopravě stejně markantní jako dnes (pak už půjde opravdu jen o tu flexibilitu, která bude vykoupena drahými palivy a zpoplatněnými silnicemi).

Z globálního pohledu ani lidstvu nic jiného nezbyde, cesta úspor, kvality a co nejvyšší efektivity je možným východiskem.
registrovaný užívateľ mira 
31.01.2008 (23:11)  
Reznik_Krkovička: Ono kdyby se železnicím chtělo tak by to ani nemuselo být dražší ani zdlouhavější. Jenže takové společnosti jako je FS nebo SNCF dělají v nákladní dopravě vše proto aby šla pod drn. Podívejte se třeba do USA, tam taky jezdí nákladní vlaky s jednotlivými vozovými zásilkami na velké vzdálenosti a jde to.
registrovaný užívateľ pekař 
31.01.2008 (23:04)  
Reznik: ale ono je třeba se uskrovnit, že...:)
registrovaný užívateľ koyot 
31.01.2008 (23:01)  
Asi by to byla zajizdka a hlavne dalsi stat navic, mozna kdyby bylo spolecne cesko-slovenske cargo, tak by to bylo snazsi...
31.01.2008 (23:00)  
mira: Jak vidíte, lidstvo stále ve velkém plýtvá fosilními palivy právě ve zmíněné kamionové dopravě. Zkuste ale někoho přemluvit, aby nevyužíval celkem levnou, velmi rychlou a úžasně flexibilní silniční dopravu, když potřebuje převézt cca 3-8 tun nákladu např. z Ostravy do Marseille - železnici by to trvalo nejméně dvakrát tak dlouho a cena by byla také dvojnásobná.

V relaci Čína - Evropa naopak železnice těží ze skutečnosti, že vlak pojede jako ucelená souprava.
31.01.2008 (22:20)  
pendožabák: To by byla zajížďka, ne? Když jsem tak koukl na mapu. Jedině, že by se to táhlo přes Ukrajinu místo Běloruska, ale to asi má nějaký praktický důvod.
31.01.2008 (22:02)  
Můžete mi někdo říci proč se v tom neangažovaly České dráhy?
Mě to příde velký obchod na kterém by jsme mohli vydělat.
registrovaný užívateľ mira 
31.01.2008 (21:25)  
Reznik_Krkovička: Vlak na takovou vzdálenost spotřebuje určitě více energie než loď. Ale já se zas ptám stejně tak jestli si lidstvo může dovolit neuvěřitelně plýtvat palivy v kamionové dopravě.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko