..: Jednání o obnově železničního spojení mezi Královcem a Lubawkou :..

Ilustrační obrázekJelenia Góra - Ve polské Jelenie Góře proběhlo v polovině ledna česko-polské jednání, jehož cílem bylo posoudit možnost obnovy mezinárodní železniční dopravy na trati spojující města Trutnov a Jelenia Góra přes Královec a Lubawku. Za českou stranu se zúčastnili mj. představitelé Královéhradeckého kraje v čele s náměstkem hejtmana, zástupci místní samosprávy a senátorem Ivanem Adamcem.

Toto setkání se nekonalo v Polsku náhodně, neboť bylo podle informací Krkonošského deníku iniciováno právě polskou stranou. Spekuluje se, že severní sousedé začali urychlovat všechna jednání o dopravních spojeních s Českou republikou záměrně. Důvodem je zřejmě avizované polské pořadatelství evropského šampionátu ve fotbale roku 2012.

Mluvčí Královéhradeckého kraje, Imrich Dioszegi, označil záměr nového vlakového spojení s Polskem za přínosný; v současné době je tato myšlenka krajem podporována. Podle náměstka hejtmana je však na cestě ke zprovoznění trati do Jelenie Góry potřeba vyřešit řadu otázek. Polskou iniciativu k obnově železnice vítají i představitelé společnosti OREDO, která v kraji organizuje regionální dopravu. „Není to však jen o morální podpoře, ale i o penězích. Zatím neexistuje žádný odhad nákladů, ani odhad, co všechno by se mělo opravit. U nás jde pouze o dvoukilometrový úsek z Královce na hranici. Poláky by čekalo dvacet kilometrů,“ řekl jednatel Vladimír Záleský.

Optimističtějši náladu má z jednání krajský zastupitel a starosta Žacléře Miroslav Vlasák. „Začínám být v této věci mírným optimistou. Zatím však vždy záměr zkrachoval na železničářích. Teď dopravci deklarovali, že trať chtějí. A stejná vůle se rýsuje i u nás. Ustavili jsme pracovní skupinu, jejímž jsem členem spolu s náměstkem hejtmana a zástupci společností OREDO a Viamont“, informoval Vlasák. Skupina má vypracovat studii proveditelnosti a posoudit, jaké náklady si obnova u nás vyžádá. Podle náměstka hejtmana vše ovlivní také využitelnost trati – mohli by po ní totiž jezdit nejen turisté, ale i lidé za prací.

Ilustrační foto: Trainmaniak, zdroj: Krkonošský deník


RegioNova | 31.1.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mirek.S  mail  
03.02.2008 (0:28)  
Souhlasim s Úpou, postavte vedle sebe 810 od ČD a od Viamontu a rozdíl je hned vydět..kromě již zmiňovaných nových sedadel a rádia z repráků (ty jsou opravdu nové nikoliv staré ze kterých se práší)máte na každém stolku připravený časopis na čtení..pravda je že furt je to jen 810 takže přečíst si ho můžete tak leda ve stanici :-(

Michal Janko: pravda, že tahat si sem poláky asi neni to nejlepší, na druhou stranu když se nechce pracovat čechům, butmě rádi za ně, nehlede na to že to prospeje rozvíjejícímu cestovnímu ruchu, osobne ale dávám víc sympatií trati z Harrachova do Sklářské Puruby
02.02.2008 (22:03)  
Venoušek Burgánů:) : Jo presne ten nater myslim.je to takove oziveni v tech unificich.. Jinak ty reproduktory sou myslim nove instalovany, do Svobody hrala Cerna hora, ze Svobody si fira poustel naky asi CD,, ale dechno to urcite nebylo...Nebyl to takovej sok, jako kdyz jednou pustil fíra do repraku Country radio v R 742 ( Praha-Jicin):)
Vystihl jste ale presne toho vesnickyho stréce..Presne v tom by byla jedna z vyhod nemonopolniho prepravce..
Asi Viamont prechvaluji, ale tahle trat je typickou ukazkou toho, co se da udelat s trati, kterou cd chteli zrusit...
02.02.2008 (21:45)  
Mirek 1 : obávám se, že s jízdou vlaku do Lubawky by byly na území PKP problémy, v létě jsem šel přes hranici v Královci do Polska, pak asi kilometr podél tratě vedoucí souběžně se silnicí. Trať v podstatě zarostlá trávou, na přejezdech není koleje v podstatě vidět. Do Lubawky jsem nešel, protože jsem mířil na turistické přechody směr Meziměstí.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
02.02.2008 (21:06)  
Venca Burgán: Díky za příspěvek, zasmál sem se :)
02.02.2008 (18:27)  
Úpa:prosimtě jak vypadá ten atraktivní nátěr?jestli to jsou ty žlutočerný 810 kde je výrazná černá tak mi to přijde 810 jako rakev a jízda tak dobrá na pohřeb.
Jo a co tam pouštěli božskýho Káju a Helenku?dík za odpověd
No já jsem rád,když slyším radio ve svojí Š120,ale v šukafonu to musel bejt kotel.Jednou to zkusil i fíra od ČD na 810 pustil rádio F1,hrálo to minutu pak z toho repráku šel hroznej prach,lidi se začli dusit,nakonec to raději vypl a když dojel na konečnou tak si vzal koště a zametl to.
Jinak teda souhlas s tarifem,že je lepší mít solidní obyč jízdný,než obyč předražený a zbytek kompenzovanej slevama,páč když strejc je furt doma a pak někam potřebuje jet-nemá tedy žádnou slevu,tak jde na bus,páč je levnější.
02.02.2008 (18:15)  
"Srůstání polské a české části regionu by to ohromně prospělo." -- kdo stojí o to, aby dva ex-německé regiony srůstaly? Já tedy rozhodně netoužím po tom, aby železnice přivedla do regionu další Poláky, kteří budou dále zvyšovat nezaměstnanost a snižovat výši mezd a pracovní podmínky.
Tohle není Slezsko, Češi a Poláci mezi sebou nemají jiné vazby než ty, které se týkají peněz. Nebo snad umí nějaký Trutnovák polsky jako Karviňáci nebo Těšíňáci?
registrovaný uživatel pekař 
02.02.2008 (14:10)  
No jo, nemáme vagónky, mašinku ani peníze, ale my zvítězíme:)
registrovaný uživatel happy 
02.02.2008 (12:53)  
No jestli snažení RT a SA nazýváš tapárnou,tak teda nevím...
registrovaný uživatel pekař 
02.02.2008 (12:18)  
Upa: máš docela pravdu, nikdy jsem nevěřil, že to povím, ale dráhy potřebují konkurenci jako sůl...Tím však nemyslím podobné trapárny jako SA nebo RT do Prahy, aby mě zase někdo nebral za slovo!:)
02.02.2008 (12:01)  
A prave z tohodle duvodu jim fandim, aby jezdili i do Kamenny hory--btw, jiz dva GVD probihali jednani s krajem s vojvodstvim a viamontem o doprave na teto trati...A kdyz vidim trat na svobodu, tohle je kousek, tak se da udelat zazrak...z krabicek udelat pohodlny a prijemny vozitko, nezatezovat lidi 10000000slev, pe jejichz uplatneni to vyjde o neco levneji nez taxikem atd...Jsem optimista, a doufam, ze si to Viamont nakonec vybojuje
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko