Jelenia Góra - Ve polské Jelenie Góře proběhlo v polovině ledna česko-polské jednání, jehož cílem bylo posoudit možnost obnovy mezinárodní železniční dopravy na trati spojující města Trutnov a Jelenia Góra přes Královec a Lubawku. Za českou stranu se zúčastnili mj. představitelé Královéhradeckého kraje v čele s náměstkem hejtmana, zástupci místní samosprávy a senátorem Ivanem Adamcem.
Toto setkání se nekonalo v Polsku náhodně, neboť bylo podle informací Krkonošského deníku iniciováno právě polskou stranou. Spekuluje se, že severní sousedé začali urychlovat všechna jednání o dopravních spojeních s Českou republikou záměrně. Důvodem je zřejmě avizované polské pořadatelství evropského šampionátu ve fotbale roku 2012.
Mluvčí Královéhradeckého kraje, Imrich Dioszegi, označil záměr nového vlakového spojení s Polskem za přínosný; v současné době je tato myšlenka krajem podporována. Podle náměstka hejtmana je však na cestě ke zprovoznění trati do Jelenie Góry potřeba vyřešit řadu otázek. Polskou iniciativu k obnově železnice vítají i představitelé společnosti OREDO, která v kraji organizuje regionální dopravu. „Není to však jen o morální podpoře, ale i o penězích. Zatím neexistuje žádný odhad nákladů, ani odhad, co všechno by se mělo opravit. U nás jde pouze o dvoukilometrový úsek z Královce na hranici. Poláky by čekalo dvacet kilometrů,“ řekl jednatel Vladimír Záleský.
Optimističtějši náladu má z jednání krajský zastupitel a starosta Žacléře Miroslav Vlasák. „Začínám být v této věci mírným optimistou. Zatím však vždy záměr zkrachoval na železničářích. Teď dopravci deklarovali, že trať chtějí. A stejná vůle se rýsuje i u nás. Ustavili jsme pracovní skupinu, jejímž jsem členem spolu s náměstkem hejtmana a zástupci společností OREDO a Viamont“, informoval Vlasák. Skupina má vypracovat studii proveditelnosti a posoudit, jaké náklady si obnova u nás vyžádá. Podle náměstka hejtmana vše ovlivní také využitelnost trati – mohli by po ní totiž jezdit nejen turisté, ale i lidé za prací.
Ilustrační foto: Trainmaniak, zdroj: Krkonošský deník
Michal Janko: pravda, že tahat si sem poláky asi neni to nejlepší, na druhou stranu když se nechce pracovat čechům, butmě rádi za ně, nehlede na to že to prospeje rozvíjejícímu cestovnímu ruchu, osobne ale dávám víc sympatií trati z Harrachova do Sklářské Puruby
Vystihl jste ale presne toho vesnickyho stréce..Presne v tom by byla jedna z vyhod nemonopolniho prepravce..
Asi Viamont prechvaluji, ale tahle trat je typickou ukazkou toho, co se da udelat s trati, kterou cd chteli zrusit...
Jo a co tam pouštěli božskýho Káju a Helenku?dík za odpověd
No já jsem rád,když slyším radio ve svojí Š120,ale v šukafonu to musel bejt kotel.Jednou to zkusil i fíra od ČD na 810 pustil rádio F1,hrálo to minutu pak z toho repráku šel hroznej prach,lidi se začli dusit,nakonec to raději vypl a když dojel na konečnou tak si vzal koště a zametl to.
Jinak teda souhlas s tarifem,že je lepší mít solidní obyč jízdný,než obyč předražený a zbytek kompenzovanej slevama,páč když strejc je furt doma a pak někam potřebuje jet-nemá tedy žádnou slevu,tak jde na bus,páč je levnější.
Tohle není Slezsko, Češi a Poláci mezi sebou nemají jiné vazby než ty, které se týkají peněz. Nebo snad umí nějaký Trutnovák polsky jako Karviňáci nebo Těšíňáci?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.