..: V Chodové Plané zvažují přesunutí nádraží blíže ke středu města :..

Ilustrační obrázekChodová Planá - V tomto západočeském městě, ležícím na trati 170, místní radnice uvažuje o přesunu zdejšího nádraží blíže ke středu obce. Nynější nádraží je od centra Chodové Plané vzdáleno zhruba kilometr a nachází se na okraji města. Kromě stavby silničního obchvatu a mnohých dalších plánů se radnice snaží navrhnout i tuto myšlenku k realizaci. Přesunem nádraží blíže ke středu města by se tak ulevilo mnohým občanům. Někteří nyní musí na vlak absolvovat cestu prakticky přes celé město. "S přesunem počítáme v rámci optimalizace železniční trati," sdělila pro Deník místostarostka Chodové Plané Jana Batrlová. Obratem dodala: "V našem územním plánu máme dokonce už vyčleněno místo, kam bychom nádraží přesunuli. Nyní nás ale čekají dlouhá jednání."

Jak celá situace dopadne a zda bude vlakové nádraží opravdu přesunuto, rozhodne až Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta však k celému projektu a plánu města zaujala spíše odmítavý postoj a chce dodržet stanovenou projektovou dokumentaci. "Stavba Optimalizace trati Planá u Mariánských Lázní - Cheb je součástí souboru staveb III. Tranzitního železničního koridoru. Pro stavbu Optimalizace trati Planá u Mariánských Lázní – Cheb bylo vydáno územní rozhodnutí a stavební povolení. Stavba bude realizována v rozsahu schválené projektové dokumentace. Změna umístění nádraží není v této dokumentaci uvažována," uvedla Deníku Alena Kašparová ze SŽDC.

Po modernizovaném úseku tratě z Plané u Mariánských Lázní do Chebu s délkou 40 kilometrů budou moci "klasické" vlaky po dokončení jezdit rychlostí až 120 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi o třicet kilometrů více. V rámci optimalizace jsou plánovány i mnohé rekonstrukce železničních stanic. To se týká právě i Chodové Plané.

Zdroje: Deník, tisková zpráva SŽDC


Vítek_V | 29.1.2008 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Plzeňský


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.02.2008 (20:59)  
Pokud já mám informace, křižování Plzeň hl.n. - Milíkov - Mariánské Lázně vyjde, i když asi na horní rychlostníky. S trochou štěstí i se zastavením ve Svojšíně. A pokud se jednou Plzeňský i Karlovarský kraj důkladně zamyslí nad dopravní koncepcí, nejspíš zjistíme, že řešení polohy zastávky v Chodovce je naprosto irelevantní. :-)
01.02.2008 (10:47)  
Ještě několik vět na závěr.

Při projednávání Koncepce dopravy Plzeňského kraje byla tato záležitost (jednokolejná trať Planá – Mariánské Lázně) z několika stran opakovaně připomínkována jako špatné řešení, které je potřeba dříve, či později napravit. Z hlediska investičního i provádění stavby je žádoucí provést nápravu při stavbě TŽK stejně jako mnohé stavby na území města Plzně, které mnoho let čekaly na realizaci. V tomto případě upozorňujeme na skutečnost, že se připravuje obchvat silnice I/21 kolem Chodové Plané, který bude křížit železniční trať za dnešní žst. novým podjezdem. Jeho poloha je v úseku, který bude v případě výstavby druhé koleje opuštěn a tak by celou novou mostní konstrukci bylo nutno zbourat.

Bez ohledu na cílový provozní koncept je patrné, že předpokládané dodržení úplné taktové skupiny v Plzni generuje vždy nutnost křižování v bezprostřední blízkosti Chodové Plané. Z provozně-technologického hlediska je dvoukolejný úsek Planá – Mariánské Lázni vždy jednoznačným přínosem pro stabilitu grafikonu.
01.02.2008 (10:40)  
Vážení, Když se začíná kopat, nápady se nelíhnou , jen se oprašují. Původní nápad je z doby, kdy byl pan prezident Havel disidentem. Od té doby je územně vyřešena a chráněna trasa Planá - Marně jako dvojkolejka na rychlost 140-160km/h se zastávkou blíže městu (či přímo u známé hospody, kde nedávno poobědval i současný prezident). Bohužel optimalizace 3. koridoru končí v Pňovanech a dále je to již prostá obnova s redukcí kapacity tratě.
Ještě před rokem jsme se pokoušeli přesvědčit investory, že 73 km jednokolejné (koridorové?!?!) tratě by potřebovalo dvojkolejnou vložku, zvláště, když v tomto úseku budou křižovat rychlíky. Bohužel tato iniciativa byla odmítnuta s tím, že snad někdy příště. To znamená, že když to dobře dopadne, tak za 50 let, což je cyklus generálních oprav této trati.
Kdo chce, mohu mu poslat dva nezávislé grafikony a výřez pozemkové mapy, kde je trasa silničního obchvatu a nové železnice
30.01.2008 (23:14)  
Jediný perón na trati by přišel levněji, než plná peronizace stávající stanice...
30.01.2008 (18:44)  
R1463ÚPA: U Tábora jsou rychlostníky rozdané špatně. Sezimovo Ústí - Planá nad Lužnicí je 160 a opačně 85/80
Registered user Rail-2005  mail  
30.01.2008 (9:10)  
R1463ÚPA
On úsek Chodová Planá - Cheb je na těch 120 km/h pro klasiku jen místy, spíš to bude kolem kila po optimalizaci.

Co se týká toho Tábora, nové rychlostníky tam sice jsou, ale během pár let se budou měnit. Až bude 3.podbití a přebroušeno, bude se moci s klasikou v úseku Tábor odb. Doubí jezdit těch 125 km/h. Vzhledem k tomu, jak je ten úsek prozatím krátký, bylo by zbytečné jezdit více. Odb. Doubí - Veselí nad Lužnicí bude vzhledem k rozsáhlé přeložce kdo ví kdy... Až se to celé postaví, za Veselí n/Luž. bude pro klasiku cedule 160 a další cedule 120 a následně 80 až těsně před Táborem.
Registered user P. K. 
30.01.2008 (0:47)  
Zajímavý je, že takovýhle nápady se objevujou vždycky, když je rozhodnuto a začíná se kopat.

Ale zrovna v Chodovce bych neřekl, že by přesun osobní zastávky něco významně řešil - vlastně jediný místo, kde by to mělo trošku větší přínos, je u přejezdu přes II/201: ale okolo jsou jenom soukromý pozemky...
Registered user Natix  mail  
29.01.2008 (23:28)  
To mi připomíná: :)
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Nov%C3%A9_Brn%C4%9Bnsk%C3%A9_N%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD

Sorry za OT, ale nemohl jsem si pomoct.
Registered user ICN 
29.01.2008 (21:34)  
Typicky zákaznický přístup železnice k požadavkům trhu...
29.01.2008 (21:30)  
Twix,anheuser: pánové máte pravdu,na Chodovar jsem pozapoměl... ;)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko