..: Švestková dráha pomalu ožívá, Kozina se začíná ztrácet :..

Třebívlice, Telnice - O poklidném dopoledni 9. ledna 2008 zaskočil obyvatele obcí podél Švestkové dráhy, lokálky uvedené v knižním jízdním řádu jako trať 113 z Čížkovic do Obrnic, nákladní vlak. Stalo se tak přesně měsíc od ukončení pravidelné osobní dopravy. Toho dne totiž testoval dopravce Unipetrol doprava jízdy po této trati se soupravou složenou z 28 prázdných vozů na čpavek a močovinu. Samotná jízda vlaku z Lovochemie Lovosice zpět do Chemopetrolu Litvínov (dnes Unipetrol RPA a.s.) nebyla na lokálce úplnou novinkou. Pro odlehčení přetíženému ústeckému uzlu projížděly od 60. let do zavedení dlouhodobé výluky v úseku Třebenice - Třebívlice v první polovině 80. let po této trati soupravy stejných vozů s parními lokomotivami řady 434.2 a "Pielsticky" T 466.0. Tentokrát v čele vlaku stanuly lokomotivy novější - 753.720 a 753.716.

Zkušební jízda uspořádaná ve spolupráci s Konzultační dopravní společností měla za cíl získat další podklady pro zjištění ekonomické výhodnosti využívání této trasy oproti dosavadní přes Ústí nad Labem. Výhodnost spočívá v kratší vzdálenosti (cca o 20 km) a nižším poplatku za dopravní cestu než u koridorových tratí. Na druhou stranu jízda po "Švestkové dráze" pro horší sklonové podmínky a časté pomalé jízdy přes přejezdy představuje zvýšenou spotřebu paliva. Pokud závěr zkušební jízdy prokáže ekonomické úspory, chce Unipetrol po trati provážet jeden vlak denně pravidelně a až 3 další vlaky dle potřeby.

Krádež na „Kozině“

Smutnější událost se stala na Kozině - trati 132 z Děčína do Oldřichova u Duchcova, druhé trati opuštěné 8. prosince 2007. Policií ČR byl již zaznamenán první pokus o krádež železných částí traťového svršku. Během čtrnácti dnů neznámý pachatel u Telnice na labskoústecku rozřezal autogenem na pěti místech koleje. Odvést si je naštěstí již nestačil. Po pachateli policie pátrá. Případ vyděsil starosty místních obcí, kteří stejně jako ti z obcí a měst podél trati z Čížkovic do Obrnic usilují o obnovu zdejší osobní dopravy.

zdroj: iDnes.cz, Ilustrační snímek: Karel Mikolášek


karloslt | 13.1.2008 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
13.01.2008 (12:58)  
Ad Frantisek: ta "sabotáž" ze strany nepřátel obnovy provozu mi připadá pravděpodobnější než akce nějaké "minority" - na čem by ta "minorita" koleje odvozila, aby se to vyplatilo ? :-)
13.01.2008 (12:19)  
bobík: No, třeba by tam pak mohli instalovat bezstykovou kolej a také zabezpečení na bázi kolejových obvodů, aby bylo hned jasné, kdyby někdo někde něco řezal.
13.01.2008 (12:14)  
:-D Já bych vzal frézu a ukradl kus asfaltu, akorát nevím, kdo by ho koupil. Já bych zrušil výkup a nařídil třídění zpracovatelných materiálů (pod pokutou za odhození na skládku či do spalovny) a bylo by po krádežích kolejí, kabelů a návěstidel (a to i na silnicích). A ušetřeno prostředí.
registrovaný uživatel bobík 
13.01.2008 (12:13)  
No možná to rozproudí diskuzi a ti co mají možnost něco podniknout to konečně udělají,ta parta co je teď u vesla je tu jen dočasně,tratě fungovaly století!!!
13.01.2008 (12:01)  
Jen jestli je nerozřezal některý příznivec zrušení tratě. U Haidmühle podle neověřených informací také došlo ke snesení svršku na popud starosty-majitele autobusové dopravy poté, kdy se začalo vážně uvažovat o obnovení provozu a propojení do Čech...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko