..: SMS jízdenky budou možná platit i ve vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Lidé, využívající osobní vlaky integrované do PID pro svou cestu po hlavním městě České republiky Praze, se možná dočkají další nabídky zpříjemňující jejich cestování. České dráhy jim totiž chtějí umožnit použití SMS jízdenky, která již v současné době platí pro metro, tramvaje a autobusy. Podle tiskového mluvčího ČD Ondřeje Kubaly padne konečné rozhodnutí o připojení se do tohoto projektu v prvním čtvrtletí letošního roku. Od kdy by pak upravený systém plně fungoval, není jasné. "Střílel bych od boku, zatím jsme se nerozhodli, jestli do toho vůbec půjdeme nebo ne," řekl Kubala.

"Zájem ze strany Českých drah nás těší," prohlásil ředitel marketingu DPP Jan Svoboda. Jedním z problémů, který by mohl celý projekt ohrozit, je ověřování pravosti SMS průvodčím při kontrole jízdenek. "Čety musí mít možnost ověřit si platnost jízdenky přes SMS, a na to nejsou standardně vybaveny," upozornil Kubala. Varianta, kdy by pověřený zaměstnanec drah vyťukal kód z elektronické jízdenky do služebního mobilního telefonu a čekal na jeho zpětné ověření, je sice technicky proveditelná, ale podle Kubaly příliš zdlouhavá. V případě úspěšnosti tohoto projektu nevyloučilo generální ředitelství Českých drah ani rozšíření SMS jízdenek na další spoje jedoucí mimo území Prahy. Tato služba by pak měla doplňovat již odzkoušené telefonní jízdenky prodávané pod obchodní značkou TeleTiket.

Služba SMS jízdenek funguje v Praze již od poloviny loňského listopadu. Cestující si ji mohou zakoupit tak, že odešlou SMS ve tvaru DPT na číslo 902 06 26. Klientovi chvíli na to přijde potvrzující SMS s číselným kódem pro revizory. Cena činí 26 Kč. Zákazník pak může služby pražské hromadné dopravy využívat až 90 minut od jejího doručení.

Využili byste službu SMS jízdenky pro cestu vlakem? Odpovězte v naší anketě.

Zdroj: Idnes.cz, DPP


Samir Lepara | 12.1.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
12.01.2008 (21:21)  
jakub.osb: Jak už tady někdo napsal, sedmisegmentové displeje v autobusech neumějí zobrazit písmeno H (a kromě P ani žádné jiné). Takže se ukazuje osmička a říká se tomu Bé. Název Border vznikl až dodatěčně pro snadnější(?) zapamatování.
registrovaný uživatel 1099 
12.01.2008 (21:11)  
jakub.osb: neni to jedno ? Rikaj tomu sice eSko ... osobne tomu tikam S-bahn a jestli je to nemecky ci anglicky je mi fuk ... klidne at to slovo zdomacni.
12.01.2008 (21:06)  
1099 (12.01.2008 16:20): Proč tedy není H jako hranice? Že si tu na to B nikdo nestežuje jako na "německé" S? :-)
12.01.2008 (21:04)  
Miroslav Zikmund: Naštěstí podobný systém "pochopí i obecní blb" zavedli u nás (IDS JMK). Ale zase jsem slyšel stížnosti (od rodáka z Prahy): "Je to složitý, tolik pásem, v Praze je to jednoduchý, tam si koupí jízdenku, která platí po celé Praze (a ne jako v Brně 2 zóny 100 a 101), mimo Prahu dokola pásma 1, 2, 3... (tam sám asi v rámci PID nikdy necestoval)
12.01.2008 (20:34)  
K těm pásmům v PID. Když to začínalo bylo to jednoduché, přestupní jízdenka stála 6kč za pásmo s tím že se dala pořídit jízdenka na minimálně 2 pásma, takže stála 12kč. Praha byla v pásmech P a 0 a hodnota všech pásem byla stejná. Jenže pak přišlo zdražení, které vyřešili zdvojnásobením pásma P a minimální přestupní jízdenka platná na uzemí Prahy byla pro 3 pásma a místo 18kč byla "zaokrouhlena" její cena na 20kč. Proto třeba 4 pásmová jízdenka stála 24, 5 pásmová 30 atd.
No a př dalším zdražování vymýšleli jak zachovat nějaký systém, znatelně zvýšit cenu v Praze a moc nehýbat s cenou mimo. A tak zavedli další pásmo v Praze a nazvali ho B, cena tím zase poskočila, základní jízdenka pro Prahu zase platí o pásmo víc a cena za pásmo se vlastně nezměnila jen se k nim připočetly vždycky 2kč "paušálu" Takže třeba 6 ti pásmová jízdenka stojí 6x6+2=38 kč 2pásmová platící pouze mimo Prahu tak vyjde na 14 kč. Takže systém v tom jakž takž je.Stačí si pamatovat že P je dvojpásmo a v Praze se platí jen 4 a více pásmové jízdenky.
A pak už jsou tu navíc jen nepřestupní jízdenky kde žádný systém nevidím ale těch není až tolik typů.
Prostě jednoduchý systém jak facka. :)
registrovaný uživatel 1099 
12.01.2008 (19:50)  
posledni dvojcisli u techto cisel znamena cenu premium SMS ...
12.01.2008 (19:35)  
Pavel Z: Samozřejmě to byl problém toho cestujícího, ten by ale jako platící klient veřejné dopravy mající platnou jízdenku pro cestování po Praze měl mít co nejjednoduší podmínky, jedině tak může mít systém veřejné dopravy získat jeho důvěru a cestující mu bude dávat přednost před individuální alternativou.
Mimochodem kolik z těch, co si zapamatovalo, jakou SMS na jaké číslo mají pro jízdenku poslat (aby se vzápětí toto číslo změnilo), si tohoto chytáku všimlo? Ptal jsem se známých, pravda nikoho z nich ten problém přímo netrápil, ale nezaregistroval ho ani jeden.
S ohledem na nezbytně nutnou integraci dopravy v hlavním městě není nic horšího, než klást cestujícím nesmyslné administrativní překážky a trestat je za neschopnost (nebo spíš neochotu) dopravců (a "integrátorů") se na uznání jízdenek dohodnout "odkazem na všeobecné tarifní podmínky".
Mimořádně nešťastné je a především bude rozsáhlé pnutí a nespolupráce mezi pražskou a středočeskou integrovanou dopravou (do kteréžto trucakce několika vybraných dopravců majících zálusk na dobíjené předplatní čipové karty a politické tanečky s krajem se má (páteřní??) železniční doprava zapojit "nejpozději v roce 2015!!").
http://www.kr-stredocesky.cz/doprava/stredoceska-integrovana-doprava
12.01.2008 (18:52)  
1099: Jakto, že vlak nikdy nebyl v pásmu P? Třeba takový Hlavák, nebo Masna jsou v P. Je samozřejmé, že při takové cestě na Smíchov, vstupuje cestující do 0, takže to neplatí, ale třeba Vršovice jsou stále ještě v P. Souhlasím ovšem, že pokud chci něco využívat, tak bych si měl nejdřív přečíst podmínky.
registrovaný uživatel 1099 
12.01.2008 (17:37)  
Miroslav Zikmund: proc ma P dvojnasobnou tarifni hodnotu ? To je snad jasne ne? ... Aby bylo drazsi, logicky cim vic pasem tim vic to bude stat, respektive nejjednodussi zpusob jak jednoduse a vcelku levne zdrazit. To, ze v tom zacina byt bordel je sice pravda, ale vinu bych hledal u Stredoceskeho kraje, kterej takove zdrazeni nechtel nehlede na to ze ma svuj (i kdyz strasnej) IDS. A pak z toho vzniklo co vzniklo.
12.01.2008 (17:32)  
MZ: Myslím, že ta dvoojedinost pásma P vznikla při minulém zdražení. Celé je to o tom, aby turisti (a Pražáci) platili v centru dražšími lístky než lidé na vesnicích v okolí.

Mimochodem, když jsem po Silvestru studoval tarifní vyhlášky/letáky, vůbec jsem to nepochopil. Lituju cizince. I když je to anglicky, tak tam byly samé hvězdičky a dovysvětlivky, kde co platí a kde ne. Je to zkrátka Meisterstück. Chtělo by to velkou reformu tarifu a v rámci toho ho učinit kompatibilní s SID...
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko