Praha - Lidé, využívající osobní vlaky integrované do PID pro svou cestu po hlavním městě České republiky Praze, se možná dočkají další nabídky zpříjemňující jejich cestování. České dráhy jim totiž chtějí umožnit použití SMS jízdenky, která již v současné době platí pro metro, tramvaje a autobusy. Podle tiskového mluvčího ČD Ondřeje Kubaly padne konečné rozhodnutí o připojení se do tohoto projektu v prvním čtvrtletí letošního roku. Od kdy by pak upravený systém plně fungoval, není jasné. "Střílel bych od boku, zatím jsme se nerozhodli, jestli do toho vůbec půjdeme nebo ne," řekl Kubala.
"Zájem ze strany Českých drah nás těší," prohlásil ředitel marketingu DPP Jan Svoboda. Jedním z problémů, který by mohl celý projekt ohrozit, je ověřování pravosti SMS průvodčím při kontrole jízdenek. "Čety musí mít možnost ověřit si platnost jízdenky přes SMS, a na to nejsou standardně vybaveny," upozornil Kubala. Varianta, kdy by pověřený zaměstnanec drah vyťukal kód z elektronické jízdenky do služebního mobilního telefonu a čekal na jeho zpětné ověření, je sice technicky proveditelná, ale podle Kubaly příliš zdlouhavá. V případě úspěšnosti tohoto projektu nevyloučilo generální ředitelství Českých drah ani rozšíření SMS jízdenek na další spoje jedoucí mimo území Prahy. Tato služba by pak měla doplňovat již odzkoušené telefonní jízdenky prodávané pod obchodní značkou TeleTiket.
Služba SMS jízdenek funguje v Praze již od poloviny loňského listopadu. Cestující si ji mohou zakoupit tak, že odešlou SMS ve tvaru DPT na číslo 902 06 26. Klientovi chvíli na to přijde potvrzující SMS s číselným kódem pro revizory. Cena činí 26 Kč. Zákazník pak může služby pražské hromadné dopravy využívat až 90 minut od jejího doručení.
Využili byste službu SMS jízdenky pro cestu vlakem? Odpovězte v naší anketě.

No a př dalším zdražování vymýšleli jak zachovat nějaký systém, znatelně zvýšit cenu v Praze a moc nehýbat s cenou mimo. A tak zavedli další pásmo v Praze a nazvali ho B, cena tím zase poskočila, základní jízdenka pro Prahu zase platí o pásmo víc a cena za pásmo se vlastně nezměnila jen se k nim připočetly vždycky 2kč "paušálu" Takže třeba 6 ti pásmová jízdenka stojí 6x6+2=38 kč 2pásmová platící pouze mimo Prahu tak vyjde na 14 kč. Takže systém v tom jakž takž je.Stačí si pamatovat že P je dvojpásmo a v Praze se platí jen 4 a více pásmové jízdenky.
A pak už jsou tu navíc jen nepřestupní jízdenky kde žádný systém nevidím ale těch není až tolik typů.
Prostě jednoduchý systém jak facka. :)
Mimochodem kolik z těch, co si zapamatovalo, jakou SMS na jaké číslo mají pro jízdenku poslat (aby se vzápětí toto číslo změnilo), si tohoto chytáku všimlo? Ptal jsem se známých, pravda nikoho z nich ten problém přímo netrápil, ale nezaregistroval ho ani jeden.
S ohledem na nezbytně nutnou integraci dopravy v hlavním městě není nic horšího, než klást cestujícím nesmyslné administrativní překážky a trestat je za neschopnost (nebo spíš neochotu) dopravců (a "integrátorů") se na uznání jízdenek dohodnout "odkazem na všeobecné tarifní podmínky".
Mimořádně nešťastné je a především bude rozsáhlé pnutí a nespolupráce mezi pražskou a středočeskou integrovanou dopravou (do kteréžto trucakce několika vybraných dopravců majících zálusk na dobíjené předplatní čipové karty a politické tanečky s krajem se má (páteřní??) železniční doprava zapojit "nejpozději v roce 2015!!").
http://www.kr-stredocesky.cz/doprava/stredoceska-integrovana-doprava
Mimochodem, když jsem po Silvestru studoval tarifní vyhlášky/letáky, vůbec jsem to nepochopil. Lituju cizince. I když je to anglicky, tak tam byly samé hvězdičky a dovysvětlivky, kde co platí a kde ne. Je to zkrátka Meisterstück. Chtělo by to velkou reformu tarifu a v rámci toho ho učinit kompatibilní s SID...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
