..: Doplněno: ČD budou poskytovat hlasové služby :..

Ilustrační obrázekNábřeží - Již na jaře by se Česko mohlo dočkat dalšího telekomunikačního operátora: redakci ŽelPage se podařilo získat exkluzivní informace o tom, že se do lukrativního podnikání v prudce se rozvíjejícím odvětví rozhodly vrhnout České dráhy - po projektech jako Živá nádraží či restaurace La Rocket se ČD rozhodly i pro poskytování hlasových služeb.

Času dost!

Ilustrační obrázekAsi nejzajímavější informací bude, s jakou strategií získávání zákazníků dráhy příjdou. Nám se podařilo sehnat připravované logo služby, které by dle marketingových expertů ČD mělo přátelským způsobem v zákaznících evokovat stejně pozitivní dojmy, jaké si lidé spojují s cestování vlakem. Slogan jasně hlásá, že času na volání bude dost. Lze z toho vyvodit, že nový operátor nabídne zejména spousty volných minut, které zákazníci dostanou navíc. Na podrobnosti jsme se zeptali tiskového mluvčího ČD pro nové projekty, Jakuba Ondřaly.

"Ano, v tuto chvíli mohu potvrdit, že příjdeme s podobným konceptem, na který jsou již naši klienti zvyklí," potvrzuje Ondřala. "Naši současní zákazníci, včetně klientů prestižních spojů SC Pendolino, již považují za samozřejmost, že jim při každé cestě nadělíme nějakou tu minutu zdarma navíc. Zákazník nás už má s takovýmto benefitem spojené, což by se mohlo při poskytování hlasových služeb přinést značné výhody oproti konkurenci," dodává. Kritiku, že nový operátor, částečně financovaný ze státních dotací, by narušil konkurenční prostředí na telekomunikačním trhu, Ondřala odmítá: "Jsme rozhodnuti pokořit naše konkurenty obchodně."

Cestující službu vítají

Zeptali jsme se několika náhodných cestujících, jak nový záměr ČD vnímají. "Opravdu? Tak to je skvělé! Vzhledem k tomu, že cestuji vlakem často, budu moct vnučce číst pohádku na spaní přes telefon nejen večer, ale i po obědě a dokonce i ráno," netají své nadšení paní Kecalová ze Svitav. To pan Burgán byl poněkud skeptičtější: "No jo, k čemu mi to ale bude, když ve většině vagonů nemám přípojku na 230 V, a tak i v cíli cesty zůstane můj mobil nenabitý? Navíc - já se při telefonování často zapomenu a pak nestihnu včas vystoupit. Dráhy by měly nejdřív zavést službu, že mě průvodčí přijde upozornit, že již přišla má konečná." Zajímavý dotaz ovšem vznesl mladý student Péťa: "A bude nějaká výhoda pro majitele In-karet, nebo alespoň pro studenty? Jestli jo, tak je moje volba jasná!"

"Ano, mohu potvrdit, že majitelé In-karet budou i nadále zvýhodněni, stejně jako je tomu teď," potvrdil Ondřala. "Navíc zavedeme novou aplikaci In-Formátor," dodal bez bližších podrobností o novinkách souvisejících s nejpopulárnější zákaznickou kartou na českých kolejích. Prozradil však několik dalších zajímavých informací: například pro cestující 1. třídy budou ve vybraných stanicích připravené speciální telefonické koutky La Speak, v kterých budou mít cestující k dispozici nejen pohodlná masážní křesla zatím neupřesněné firmy, ale i například telefonní seznamy všech oblastí, kam ČD jezdí.

Start již 1. dubna!

Ilustrační obrázekPříprava masivní marketingové kampaně právě probíhá; služba by podle všeho měla nést název TeleHlas, aby byl zachován osobitý styl obchodních známek společnosti. Za největší výhodu připravovaných služeb lze považovat fakt, že pro jejich využití nebude nutné vlastnit mobilní telefon, ale postačí pouze jízdenka ČD a speciálně upravená vlaková souprava. Nová síť by se měla jmenovat TIS a podle zákulisních informací se jejího startu dočkáme již 1. dubna roku 2008. Toto datum však pan Ondřala odmítl potvrdit s tím, že "vše bude oznámeno na tiskové konferenci, která se bude konat 30. února." Do té doby nám nezbývá než čekat na uvolnění dalších podrobností. Již teď ale víme, že se máme na co těšit.

Nová technologie, nové soupravy

Ilustrační obrázek Podle dobře informovaných zdrojů Želpage se na zajištění spuštění hlasových služeb aktivně podílí celá řada organizačních složek ČD. Již teď je téměř jisté, že s první změnou GVD budou vybrané spoje vyčleněny do samostatné kategorie "dálkový osobní vlak" - DOs, jež by se měla později zařadit do portfólia přepravních služeb ČD jako plnohodnotná kategorie RegioCity. Právě v těchto vlacích by se hlasové služby měly objevit nejdřív, jelikož jsou zde většinou nasazovány moderní vozidla, disponující potřebnou technologií, případně prostorem pro montáž dodatečných zařízení. Cestující takové soupravy poznají na první pohled podle viditelného označení. Pilotní provoz hlasových služeb by podle našich zdrojů měl být zaveden ve dvou vybraných jednotkách řady 471, které ponesou nový obchodní název CityTelefant, označující dostupnost nových služeb na palubě. Podle dopravních expertů je tento typ vozidla pro dané úpravy nejvhodnější, jelikož od dodání prvního kusu až po nejnovější, 34. jednotku prokázal neuvěřitelný potenciál ke konstrukčním změnám a úpravám. Dvě jednotky určené k dosazení nového telekomunikačního modulu pro služby TeleHlas/Času dost! jsou již odstaveny v DPOV Přerov, kde se instalace vybavení pravděpodobně uskuteční.

Neméně zajímavé je i pozadí nové technologie: ačkoli můžeme vycházet jen z neoficiálních informací, ke kterým se mluvčí Ondřala zatím nechtěl vyjadřovat s odkazem na plánovanou tiskovou konferenci, lze soudit, že se ČD povedl vskutku husarský kousek: pro šíření telefonního signálu nebude použito stávající sítě GSM-R, jak by se dalo očekávat, ale staršího osvědčeného systému AMR, vyvinutého v 70. letech 20. století Výzkumným ústavem spojů ve spolupráci s Teslou Pardubice. Podle odborníka v oblasti radiokomunikace Václava Motyky je tato technologie v hornatém českém terénu pro přenos hlasu vhodnější. Technologický nedostatek plynoucí z nedostatečného počtu duplexních kanálů podle něj již úspěšně vyřešila ČD-Telematika, dceřiná společnost Českých drah, pověřená přizpůsobením technologie AMR 160 MHz pro nasazení ve vlacích ČD. Dráhy pravděpodobně odkoupily již nevyužívané rádiostanice, které jsou nyní instalovány do vybraných jednotek CityTelefant. Další komponenty, včetně moderního komunikačního rozhraní, budou dodány v rámci konsorcia MSV Studénka/Jablotron Jablonec nad Nisou. České dráhy tak úspěšně pokračují v nastaveném trendu podpory domácích výrobců a dodavatelů.

Redakce přeje všem svým čtenárům pohodovou oslavu konce roku a úspěšný start do roku 2008.

Zdroj: Agentury JPP a Wild Duck.

Upozornění: Neberte vše moc vážně!


JiříK. | 31.12.2007 (21:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
31.12.2007 (17:32)  
Jako silvestrovský vtip je to dobré,i když:proč by nemohly České dráhy(mající jako původní předmět podnikání dopravu po železnici) poskytovat hlasové služby,když obstaravatel ,,paní na hlídání cizích dětí"(původní podnikatelský záměr) může expandovat do dopravy?
31.12.2007 (17:24)  
Telefoním operátorem bude sám pan ředitel mmarketingu Aleš Ondrůj, sekundovat mu budou jeho boys and girls z jeho odboru dávno vyzkoumaných věci a bude šeptat do oušek své rozumy svých geniálních nápadu. A na konci bude puštěna music: Já nic, já muzikant.....
registrovaný uživatel Pavel Hečko  mail  
31.12.2007 (17:01)  
Jako silvestrovský fór to je dobrý, ale ve skutečnosti si to nedokážu představit, jak by to fungovalo.
registrovaný uživatel bazala68  mail  
31.12.2007 (16:59)  
Doporučuji si tuto zprávu přečíst o půlnoci.Kdo nepochopí měl by se pořádně napít.
VŠEM PŘEJU BUJARÉ OSLAVY A ÚSPĚŠNÝ NOVÝ ROK 2008
31.12.2007 (16:37)  
Omg tak je to pravda nebo ne? Tady už člověk fakt neví!!!!
registrovaný uživatel pekař 
31.12.2007 (16:28)  
Půl páté a já jsem ještě střízlivý:(
registrovaný uživatel aron 
31.12.2007 (16:26)  
No konečně nějaká dobrá investiční příležitost....
31.12.2007 (16:25)  
upozornění to možná kazí, ale bohužel je nutné..
registrovaný uživatel Whupi 
31.12.2007 (16:11)  
Jako vtípek je to fakt husty, ale kdyby je něco takovyho napadlo tak to by bylo brutalni xD. Taky přeji jak těm co ŽP navštěvují, tak celému týmu ŽP hezký nový rok a ať mátě jěště větší návštěvnost než letos.
31.12.2007 (16:09)  
Moc pěkné;-). Hezký nový rok.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko