Praha - Lidé, žijící v těsné blízkosti železniční tratě 171, konkrétně v úseku od nádraží Vyšehrad až po vjezd do vinohradských tunelů, se dle plánů již brzo dočkají klidného spánku a úlevy. Hluku od vlaků projíždějících po této spojce by měla zamezit stavba protihlukových bariér. Modernizaci a rekonstrukci tratě v okolí Nuselského mostu má v plánu Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Na konci celé stavby by měla být výrazně nižší úroveň hluku, způsobeného vlakovými soupravami v těsné blízkosti husté městské zástavby. "Předpoklad zahájení stavebních prací je okolo roku 2010. V současné době se zpracovává přípravná dokumentace pro územně správní řízení," informoval Jiří Šťastný ze SŽDC.
"Plánuje se především výstavba protihlukových stěn. Protože je ale městská zástavba podél trati velice blízko kolejí, nelze jimi mnohá místa vyřešit, neboť protihlukové stěny těsně podél domů by stínily přízemním bytům a výše položená podlaží by před hlukem byla chráněna nedostatečně. Z tohoto důvodu budou, zvláště na této stavbě, uplatněna individuální protihluková opatření," dodal Šťastný.
Jedná se především o výměnu a osazení domů novými okny s protihlukovou úpravou. V některých případech půjde i o výměnu dveří. Ty ale nebudou určeny pro všechny. "Kterých domů se tato opatření budou týkat, určí hluková studie zpracovaná hygieniky," upřesnil Šťastný.
Nežádoucímu hluku, na který si musí obyvatelé v blízkosti tratě zvykat, má zamezit i nový svršek UIC 60 s pružným upevněním kolejnic k pražcům pérovými svěrkami. "Jimi se podstatně snižují vibrace a tedy i vznikající hluk. Pružné upevnění uplatňujeme již na všech námi modernizovaných tratích," uzavřel za SŽDC Jiří Šťastný. V současné době se také jedná o přesunu blízkého, momentálně veřejností nevyužívaného nádraží Praha-Vyšehrad a dále také o rekonstrukci I. Vinohradského tunelu, který spojuje Smíchov s hlavním nádražím.
zdroj: pražský Deník
1 2 | Zpráv na stránku: |
Diky
V případné zastávce Výtoň nevidím žádný smysl.
Na Ferdinandce byl v Napajedlích taky ostrý oblouk kvůli němuž se muselo brzdit na rychlost 60 km/h. Dnes se týmž místem jezdí 160 km/h. Holt zmizela jedna kolej, což v případě Vyšehradu lze udělat taky.
1) to malo byt uz davno (ehm...)
2) na taktomto mieste by mozno stalo za to zvazit zahlbenie trate, alebo jej kapotaz (po vzore mostov metra na luce alebo rajskej zahrade) - a tu by zahlbenie o 2-3 metre s naslednym stupanim na vysehradsky most celkom stacilo.
Jinak nevim , ale me nelaka bydlet u zeleznicni trati se staryma oknama :-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.