..: Do roku 2010 může železnice propustit až 4 000 zaměstnanců :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda ČR na svém včerejším zasedání schválila sociální program, pomocí kterého by mohlo být do roku 2010 hrazeno odstupné až pro 4000 lidí pracujících na českých železnicích. Nedobrovolný odchod zaměstnanců se týká tří největších železničních společností v zemi: Českých drah, ČD Carga a Správy železniční dopravní cesty. Přesný počet zaměstnanců, kteří opustí svá pracovní místa, bude záviset především na rozhodnutí Ministerstva dopravy. To bude muset rozhodnout, které drážní činnosti nechá převést na externí firmy. Podle mluvčího ministerstva Karla Hanzelky je pro všechny odcházející zaměstnance připraven sociální polštář, jenž má zmírnit dopady jejich předčasného odchodu do důchodu.

zdroj: iDnes.cz


JiříK. | 20.12.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
27.12.2007 (1:32)  
A presne o tom kritici "CD" radi mluvi - po cem hovno (projeti zastavky o dva metry) se resi skoro u Rebicka, ale to, co dela to "dobre jmeno" (tj. ten neopici vagon), tak to nikdo necte...
A nejde o to opravit nebo neopravit. Jde o neco jako omluvit se - pro zacatek...
27.12.2007 (0:26)  
Bavíme se tady zřejmě ve dvou rovinách. Pokud se bavíme v rovibě cestujícího, tak je úplně něco jiného než profesně. Stížnost na přetopený vagon, zpoždění a podobně je úplně něco jiného. Ano, samozřejmě, na mezinárodní rychlík je řaze¨n vůz 1. třídy, který netopí, můžeme si napsat stížnost a bude bez odpovědi. Třeba proto, že limity na opravu takových vozů jsou takové, že prostě nejsou peníze. A tak Vám nikdo neodpoví.
POkud si budeme stěžovat, že vlak zastaví "někde jinde" tak je to porušení předpisů a pro dotyčného to má následky, které jsem již popsal. A to prostě fakta konstatuji.Veřte, že vím a čem mluvím. Projetí zastávky třeba jen o pár metrů je také třeba nezastavení u návěsti Konec nástupiště" a to je porušení D2.
Takže prosím Vás, klid.
registrovaný uživatel M 
24.12.2007 (1:14)  
Vousac: prvni cast - velmi dekuji za vysvetleni. Posledni cast - bez debaty:) Stredni cast - ano, ja to proste myslel tak, ze autobus musi brzdit/zastavovat casteji a casteji "bez ohlaseni"
23.12.2007 (20:48)  
Ad M:nejdříve jak se na to nesprávné zastavení vlaku přijde:za návěstidlem je na 90% tzv.izolovaný úsek či jiné zařízení,které to zjistí a signalizaje elektricky,bez lidské účasti.Ten,komu je signalizováno-zpravidla výpravčí-to už nijak ovlivnit nemůže. Na zastávce:tam je zjištění obtížnější,ale pokud to někdo zjistí a ohlásí (cestujících,kteří rádi působí problémy netvoří zanedbatelnou menšinu)nikdo si nedovolí to nepostoupit dál.A pak se analyzuje záznam z rychloměru,podle kterého se to dá poznat,a ten se archivuje aspoň jeden rok.Ještě k zastavení pravidelnému a nepředvídanému:pro strojvedoucího vlaku jsou zastavení dána polohou návěstidel a jeich návěstním znakem,dále místy pravidelného zastavení podle jízdního řádu(musí si je pamatovat),popřípadě jsou oznámena písemným rozkazem.Pokud strojvedoucí při normální jízdě vlaku nezastaví před překážkou,o které nebyl uvědoměn,není to jeho vina,pokud zastaví,je to jeho plus.ještě k setrvačnosti:i ten nejmenší a nejlehčí vlak(810 solo)váží prázdný dvacet tun,což je víc než zmiňovaný autobus. O vlaku se zatížením až 2400 tun nemá smysl polemizovat.
registrovaný uživatel M 
22.12.2007 (12:59)  
Volodo a kdo je teda ten kontrolni organ? Protoze "revizori" v kazdem vlaku nejezdi, takze kazde spatne zastaveni tedy trestano neni, nebo?
NEbo jinak - ty lokomotivni tachomery se zkoumaji i "preventivne" nebo jen jako "dukazy", kdyz vznikne problem?
registrovaný uživatel M 
22.12.2007 (12:55)  
Zasmejme se ted... HAHAHA...
Takze - pokud se dava na cestujici, tak je to asi problem drah, ze jejich cestujici hlasi kdejakou hovadinu (protoze anonymni telefonat muze prijit jak na vlak, tak na bus).
A ted to dulezite - V lete jsem jel z Prahy busem (kolem osme vecer, nakym "slovenskym". U Bitese se u Meka udelala zastavka, aby ridici mohli naveceret (jiny duvod mne nenapadl a predpokladam, ze se uzil system ridic autobusu ma jedno menicko zdarma...). Ridic tam ale zapomnel penezenku. Uvedomil si to az pak nekdy, sjel z dalnice, vratil se pro penezenku a jelo se zpatky na Brno (takze plus 45 minut zhruba). Celkem dost mne to nasralo, protoze ceta uz tak byla dost utrpeni. Napsal jsem na podnik, omluvili se mi a vyjadrili se ve smyslu, ze ridici budou potrestani.
Jednuc za mladych let byli u me hospody v Brne rozkopane koleje a jezdil nahradni bus. Jeho ridic ale nejel po nahradni trase, ale jinudy. Takze hodina cekani. Reakce? Stejna jako v predchozim pripade.
Letos v lete jsem jel z Prahy i vlakem. Prijel o dost opozden a v mem vagonu negungovala klimatizace (shodou okolnosti slo zrovna o to obdobi, kde predpovedi hlasaly 35 a vic...). V ostatnich vagonech ale ano, akorat o tom nikdo nic nerekl. Reakce na stiznost? VLakova ceta roznasela obcerstveni zdarma (LEZ) a cestujicim sdelovala, at se premisti (LEZ). Omluva veskrze zadna, potrestan nebyl nikdo.
Takze si fakt nemyslim, ze by CD nejak extra resily stiznosti cestujicich a opravdu si myslim, ze e resi jen "stiznosti" zevnitr (jinymi slovy - toho firu musi napraskat cvakon...)

tenzor - jeste mne napadlo, ze v Brne na kusych kolejich je to presne dobrzdeni docela hodne dulezite:-)) Ale vzhledem k tomu, ze uz pet kilaku pred nadrazim se jede pesi rychlosti, tak to snad neni problem:-)
22.12.2007 (12:46)  
Jane Nováku, nekonstatujete žádná fakta. Je otázka, co považujete za projetí zastávky. Pokud nezastavení vlaku v zastávce či stanici, kde má tento vlak pravidelný pobyt pro výstup a nástup cestujích, pak je to MU a pro strojvedoucího to obvykle znamená dočasné převedení na jinou práci, může být i přezkoušen a dokonce upozorněn na možnost výpovědi (tzv. "žlutá karta"). Pokud se "jen" netrefí k peronu a zastaví třeba jedním vozem za, pak (pokud je přistižen nějakým kontrolním orgánem) mu hrozí maximálně jednorázová srážka z platu. Ovšem když si skokem ze dveří mimo peron cestující způsobí nějaké zranění, bude všechno jinak. Pak samozřejmě bude událost prošetřena, místo skutečného zastavení vlaku lze velmi přesně určit ze záznamu lokomotivního rychloměru.
Anonymním telefonátům se samozřejmě nepřikládá žádná váha, mějte trochu rozum!

Pozor, píšu o pouhém (ne)zastavení u nástupiště. Pokud je taková událost spojena s projetím návěstidla zakazujícího jízdu, jsou následky pro strojvedoucího samozřejmě horší.
22.12.2007 (12:28)  
Dozví se to na základě například anonymního telefonu.Na stížnosti cestujících se dá vždy, ať mají či nemají pravdu. Nevím proč bych si přečetlpříspěvek ještě jednou,pouze konstatuji fakty.
registrovaný uživatel tenzor 
22.12.2007 (11:11)  
Jan Novák: přečtěte si prosím příspšvek od M ještě jednou. Taky by mě zajímalo, jak se to kdo dozví. Jistě, ve stanici s výpravčím tento může fíru nabonzovat, ale jinak? Cestujícím bude šumafuk, že vlak zastavil o pár metrů dál, pokud budou vystupovat na perón (což jim paradoxně např. v Brně není v některých případech umožněno, pokud už na koleji stojí jiný vlak a druhý dobrzdí jen metr od něj, ale poslední vagón je stejně příliš daleko).
22.12.2007 (10:33)  
Když vlak projede zastávku,tak je strojvedoucí zbaven služby,minimálně napůl roku je na dílně a znovu absolvuje všechny zkoušky a psychotesty.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko