..: Ve Francii se srazil vlak TGV s kamiónem, jeden mrtvý :..

Paříž - Vlak TGV jedoucí z Paříže do Ženevy srazil kolem 9:30 na přejezdu u města Bourg-en-Bresse kamión převážející nadrozměrný náklad. Nehoda si vyžádala jednoho mrtvého - řidiče kamionu a desítky zraněných ve vlaku, který po střetu vykolejil. Ke kolizi došlo v přibližně stošedesátikilometrové rychlosti a strojvedoucí se pravděpodobně pokoušel vlak zabrzdit rychlobrzdou.

Příčína nehody je nejasná

Kamión uvízl na přejezdu ze zatím neznámých důvodů - jednou z diskutovaných možností zablokování vozidla kvůli nadrozměrnosti nákladu, kvůli čemuž nebyl přejezd včas vyklizen před blížícím se vlakem; druhou variantou pak je možná porucha přejezdového zabezpečovacího zařízení. Štěstím v neštěstí bylo, že se nehoda stala mimo vysokorychlostní trať, kde vlaky TGV jezdí až 300km/h. Na druhou stranu nutno říci, že na VRT se nenacházejí úrovňové přejezdy, a tak by podobná nehoda byla prakticky vyloučena.

Raněné zachraňovalo přes 100 záchranářů

Na místo nehody byly povolány záchranářské jednotky včetně několika vrtulníků a sanitek, které postupně rozvezly zraněné do nejbližších nemocnic. Poté záchranáři pomohli zkoordinovat evakuaci vlaku, ve kterém v tu chvíli cestovalo zhruba 160 cestujících. Ti se přesunuli do nedaleké obce Tossiat, kde mohli využít náhradní autobusové dopravy a pokračovat v cestě, nebo se vrátit do Paříže. Zraněno bylo 23 cestujících a 2 členové vlakové čety, z toho jeden cestující a strojvůdce jsou zraněni těžce.

zdroj: ČTK


PZ | 19.12.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
19.12.2007 (23:14)  
jonáš: protože by tam byly platný jako stěrače u ponorky :-)
19.12.2007 (22:56)  
Hm, a co takhle dát na přejezd inteligentní kamery pro detekci vozidel, nebo i obyčejný indukční smyčky, obojí se na silnišních křižovatkách používá běžně .. ale pro zabezpečováky to asi neni dost fail-safe, tak radši nechaj ten vlak napálit do kamionu natvrdo.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
19.12.2007 (22:31)  
Situovat přejezdy do rovných úseků trati a z určité vzdálenosti závislé na rychlosti kontrolovat volnost přejezdu radarem umístěným místo v Brdech tak na vlaku je nereálné. Doplnit přejezd tlačítkem, kterým řidič v podobné situaci zastaví dopravu? K tomuto jednoduchému řešení jsme bohužel úrovní své občanské zodpovědnosti nedospěli.
registrovaný uživatel milan 
19.12.2007 (22:30)  
Výpravčí: Já měl pocit, že v Anglii tomu tak není, snad se mýlím...
registrovaný uživatel mašinka  mail  
19.12.2007 (22:18)  
Před pár lety Uhersko, letos nebo už loni Rokytnice u Přerova a Bystřička. Dnes někde ve Francii. Všechno kamiony uvázlé mezi závorami. Náledí, technická závada a hloupost řidiče. Vstoupili jsme do doby nanotechnologií a zde jsme krátcí.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
19.12.2007 (21:41)  
Vousáč: Ono je logické, že se mluví o železničním neštěstí, protože podobných silničních neštěstí je za stejnou dobu tolik, že se to do zpráv nevyplatí dávat.
Ale taky mně to vadí. >:-(
19.12.2007 (21:34)  
milan: Žádné většinou, ale vždy. Pro trati s Vmax>160km*h-1 platí "poněkud" přísnější normy.
registrovaný uživatel milan 
19.12.2007 (20:11)  
Oni ví, proč na trati s vmax>160kmh-1 nejsou dovoleny úrovňové přejezdy (většinou)
19.12.2007 (20:09)  
Podle zpravodajství ČT i NOVA vjel řidič kamionu na přejezd a tam zastavil!!Podle svědků pozdě zjistil,že se nevejde pod trakční vedení a snažil se náklad upravit,když se zavřely závory.Nepřežil to,ale takových nebezpečných hlupáků jezdí na silnicích strašně moc. Chudák strojvedoucí zápasí se smrtí.Všechny české sdělovací prostředky opět mluví mluví o ,,železničním" neštěstí.
registrovaný uživatel Ross  mail  
19.12.2007 (19:53)  
Umíte si představit kdyby to smetlo ten kamion v 300 km/h?
Co ten kamion vezl?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko