..: Na ONJ pro dnešek chybí dostatečný počet provozuschopných jednotek :..

Ilustrační obrázekPraha ONJ - Pro dnešní vypravení je na pražském odstavném nádraží jih málo provozuschopných jednotek a proto po delší době přichází ke slovu náhradní souprava ve složení 162.019 + 4Bmto + 150.026. Tradičně je nasazena na benešovskou trať na vlaky Os 9111 z Prahy hl.n. v 5:45 do Benešova, Os 9112 v 7:07 zpátky, dále Os 9171 v 8:45 do Strančic a Os 9170 v 9:44 zpátky. Vlak Os 9111 má již nyní 15 minut zpoždění z důvodu pozdního vystavení soupravy z ONJ


j_žp | 11.12.2007 (6:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
13.12.2007 (18:11)  
ad Kykin : SŽDC s.o. platí podle smlovy ČD za činnosti spadající pod pojem "provozování dráhy".
ČD a všich dopravci platí SŽDC s.o. poplatek za použití železniční dopravní cesty stanovený cenovým výměrem. Problém je v tom, že tito drážní dopravci podnikající v oblasti "přeprava" osob jsou znevýhodnění tím, že musí tento poplatek platit, zatímco jejich konkurence na silnici neplatí. Pak se nelze divit tomu, že hejtmani odůvodňují výběr autobusové dopravy slovy "autobusy jsou levnější". No pochopitelně že jsou levnější, když neplatí silniční daň. Ta se zrušila na návrh někdejšího ministra dopravy Budinského s odůvodněním, že daně se promítnou do nákladů, tedy do ztráty a nakonec tu daň platí ten, kdo si dopravu objednal. Čili stát odpustil daně dopravcům, ale fakticky snížil částku, kterou musely platit objednavatelé autobusové dopravy, protože ztráty byly nižší o silniční daně. Takový postup má logiku.
Ale proč to neudělá stát v případě drážních dopravců ?
Buď by byli dopravci levnější, ta cca 1,5 mld korun co platí ČD SZDC s.o. je v průměru 100 000 - kraj, čili u některých krajů teoreticky polovina toho, co platí ČD za objednané spoje (v praxi bude rozdíl jiný).
Tady nejde jen o ČD, ale kohokoli.

******

Problém nicohlavů se u 471 daří řešit, ale zase začínají být problémy s brzdovými kotouči, což také není vina nekvalitní údržby.

Do turnusu chybí i vykolejená 452 001-002. Důvodem vykolejení v Roudnici nad Labem byla prasklá náprava v místech, která nejsou běžnou prohlídkou viditelná. Náprava byla na jednotce 18 měsíců a před zavázáním do podvozku byla defektoskopicky zkontrolována.
registrovaný uživatel matěj 
13.12.2007 (16:59)  
Mám dotaz k ale k DKV Ostrava - neměla náhodou jednotka 471.035
jezdit jen do/z Čes. Těšína přes Ostrava-Centrum?? Jezdí totiž do Opavy. A kde jezdí teda její kolegyně 471.024 + 471.025? Já totiž pokaždé vidím jen 35-ku "Moravskoslezský kraj". Jo a 35-ka má jiné čelo než 24-ka + 25-ka?? Dík.
registrovaný uživatel koyot 
13.12.2007 (0:42)  
Tak to jsme probrali nejaky ty problemy a ted mi reknete vidite nekde v primerene vzdalene budoucnosti prijatelne reseni?
registrovaný uživatel Kykin 
12.12.2007 (20:31)  
Add. Miroslav Zikmud: Já se domnívám, že mezi SŽDC a ČD vůbec k žádným finančním tokům nedošlo. Prostě se vyvzájemkovaly práce na tratích a projeté km a hrtkm. Nicméně si myslím, že za obsluhu dráhy spíše peníze ze SŽDC natekly, proto ty investice do mrtvé DC.

Jinak co se týká provozního stavu příměstských jednotek na ONJ: Když jsem tam působil, nepamatuji den, kdyby stav potřeby vůči skutečnosti nebyl v převisu. Dokonce i jeden nejmenovaný strojmistr si "dovolil" nic nevystavit a nechat odříci jeden osobák, protože skutečně nic neměl a se zlou se potázal
12.12.2007 (19:54)  
ad Seath : váš názor odporuje tomu co píše IDeeSák; jaké výběrové řízení si představujete. Na dotace, na úvěr, na nákup kolejových vozidel, já tomu jaksi nerozumím.

ad koyot : stát sice zatáhl dluhy, jenže fakticky se jednalo o dluhy státu vůči ČD, protože ČD ze svých tržeb financovaky údržbu státních kolejí.

Dnes stát osvobozuje provozovatele veřejné linkové dopravy (= autobusové) od silniční daně (= poplatek za použití dopravní cesty), zatímco ČD a další dopravci podnikající v osobní dopravě musí platit poplatek za použití dopravní cesty, čímž např. ČD dotují stát sumou cca 1,5 miliardy Kč, které by mohly využít na zlepšení parku kolejových vozidel.
registrovaný uživatel Simir 
12.12.2007 (14:08)  
Bovlk, Poborskiii: Nicohlav je název něčeho jiného, užívaný "odborníky" pro označení svislého čepu. Podobné nesmysly jsou například "nákolek", "ložiskový domek" či "nápravový tlak". Ale o nic nejde, na dráze se každý nakonec nějak domluví.
12.12.2007 (14:02)  
No, když vezmu v úvahu, že jednotka 452.001/002 vykolejila v Roudnici, protože se jí prý zlomila náprava, tak mám docela obavy, co by odhalila defektoskopie u dalších jednotek... Doufejme, že šlo o ojedinělou závadu.
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2007 (12:41)  
Není divu, Praha má málo pantografových jednotek a jsou nespolehlivý. Teďko když "Pražáci" musí nahradit nám Ústečákům část zaniklého vozebního ramena Roudnice n/L - Děčín s 460, tak to žabáci a hliníkový piksly mají co dělat.
12.12.2007 (0:36)  
MZ: pokud ja vim, tak stat garantuje uvery z Eurofirmy (cimz CD ziskava vyhodnejsi sazbu), MD dale poskytuje dotace na porizovani novych vozidel a jeste existuji specialni programy typu nakup nove loko ze Skodovky, coz taky neplati CD ze sveho.

Veskerou tuto podporu CD dostavaji bez jakehokoliv vyberoveho rizeni. Vedlejsim efektem deformujicim dopravni trh je to, ze toto nakladove zvyhodneni CD zaroven umoznuje pozadovat nizsi variabilni naklady ve vyberovych rizenich, ktere vypisuje kraj ci stat.
11.12.2007 (23:02)  
PeNik: např. všechny vlaky směr Benešov - České Budějovice měly do 10 minut zpoždění, výjimkou byly Os 9111 +15 minut (souprava z ONJ +29 minut), Ex101 +22 (souprava z ONJ +19), R635 +22 (souprava od R 636 včas), R 639 +22 (souprava z ONJ +50), R 643 +55 (souprava z ONJ +60), R 207 +24 (souprava z ONJ včas).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko