Jarov - Jarovský tunel se letos dožil stodesátých narozenin, bohužel v nikoliv skvělé kondici. Havarijní stav vranského portálu je důvodem, proč je již více než deset let v tunelu omezená rychlost na 10 km/h, což sice vyhovuje fotografům, ovšem cestující jsou z plazivé jízdy nadšeni již méně. To se ovšem ještě letos změní.
V polovině devadesátých let skončila na trati rekonstrukce tří davelských tunelů, realizovaná ještě „postaru“, tzn. téměř dvacet let. Pověřená stavební firma se měla bezprostředně přesunout na vranský portál jarovského tunelu, ovšem pak dolehl na pacifik mrak nové doby a krátce po zahájení prací došly peníze. Na poslední chvíli se stihlo jen nouzové vyztužení poškozené původní obezdívky provizorní kovovou konstrukcí a krátce nato se objevily nechvalně proslulé rychlostníky s desítkou.
Díky vyjasněné budoucnosti pacifiku se konečně sehnalo potřebných 17 miliónů a pátého listopadu byla zahájena rekonstrukce, po jejímž dokončení se tunelem bude opět jezdit plnou rychlostí 50 km/h. Během necelých dvou měsíců se odstraní provizorní výztuhy i poškozená původní obezdívka a přímo na skalní masiv se uchytí železná síť se stříkaným betonem. Odstranit by se tím měly letité problémy s prosakováním vody na vranském konci a tunel se rozšíří. Zbytek stavby z devatenáctého století je zatím prý zcela v pořádku.
Jarovský tunel je se svými téměř 400 metry nejdelší na celé trati 210 Praha – Čerčany. Po dobu rekonstrukce, tedy 5.11. – 20.12.2007, je zavedena NAD mezi stanicemi Praha–Zbraslav a Vrané nad Vltavou.
zdroj: ČTK
Foto: Petr Pavlík
1 2 | Zpráv na stránku: |
1) Úzké místo před přejezdem v Braníku. Lze řešit buď zásahem do pozemku pivovaru anebo do protějšího pozemku se skladem dopravních značek. Druhou kolej lze napojit na zbytek bývalé vlečky do Podolí.
2) Přeložka Braník - Modřany. Přestože investor údajně nabízel úsek postavit dvojkolejně za podobnou cenu, ČD to odmítly. Nyní by to znamenalo rozšíření náspu (ze strany od řeky je ohraničen betonovou zídkou) a betonových mostků.
3) Úsek před Zbraslaví, kde za poměrně snadno na břeh řeky přemístitelnou cyklostezkou následuje úzké místo mezi skálou a starými obytnými domy. Na strmé skále je silnice. Domy pravděpodobně pozbyly část své památkové hodnoty přestavbami a jejich majitelé je hyzdí i nevhodnými okny. Trať by kolidovala pravděpodobně jen s částí jednoho domu.
Alternativně je možné ponechat úsek Modřany - Zbraslav jednokolejný a část vlaků vést po vlečce do Komořan. Výhledově lze uvažovat o přivedení návazných autobusů ze Zbraslavi, Lahovic a Radotína po novém městském mostě k zastávce vlaků a tramvají v Modřanech.
Ten hluk z kazdeho vlaku je dost sileny. Jak muze mit statni draha tu drzost setrit na prejezdu na ukor klidu celeho okoli???
michalt: to by mi prislo take vice nez rozumne.
happy: musim rict, ze jet hodinu a pul 35km ve voze 010 plnem spalin z toho skvostneho topeni je opravdu labuz. Skoda, ze Connex nema nejake umysly s Pacifikem.
Akorát nevím, teď když tam v létě vznikla cyklostezka hnedle vedle tratě...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.