..: Další vykolejení: pantograf v Roudnici :..

Roudnice n.L. - Aktualizovnáno 18:30 - České dráhy dnes postihla další nepříjemnost. Na pražském zhlaví žst. Roudnice n. L. dnes vykolejila pantografová jednotka řady 452. Na koncích soupravy by měly být elektrické vozy 452.001 a 452.002, které jely na vlaku Os 9608. Podle prvních kusých informací nebyl nikdo zraněn, vyšinuly poslední dva vozy jednotky, které následně zablokovaly i druhou dopravní kolej. K nehodě došlo jen dva dny poté, co poblíž žst. Praha-Běchovice vykolejila jednotka 680.003.

Souprava vyšinula na výhybce č. 21 ve 14:38. V 16:21, tedy během dvou hodin, byla částečně odklizena, aby nepřekážela provozu alespoň po jedné koleji. Nehoda výrazně zkomplikovala dopravu na trati 090, EC 172 zůstal podle všeho stát ve Vraňanech a odjel až po 80 minutách, v téže stanici uvízly i vlaky Os 9613 a Os 9615. Až po stominutovém pobytu v Roudnici se dal do pohybu EC 175 Rychlík R 617 Krušnohor byl odkloněn přes Mělník. Aktuální situaci sleduje systém Babitron.

Zdroj: ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 3.12.2007 (16:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
06.12.2007 (14:32)  
Skutečně zábavné - na jednu stranu jsou ČD drahým molochem, do něhož se sype moc peněz a kohoutek by se měl utáhnout, na druhou stranu kritika, že kolejová vozidla ČD jsou v bídném stavu, protože je jednak nedostatečná údržba, jednak se nakupuje málo vozidel.

Aby se ušetřilo, mají se propustit nic nedělající nadbyteční úředníci, ale současně se kritizuje, že ČD neudělají výlukové jízdní řády, když ví, že budou výluky (ČD duplicitní tým konstruktérů nemají) - domníváte se snad někdo, že po přesunu tvorby grafikonu na SŽDC s.o. se tam zdvojnásobí počet konstruktérů jízdních řádů ???

Když se "zdraží" jízdné, což je jeden se dvou zdrojů peněz, za něž se dají pořídit nové kolejová vozidla, tak je to špatně, když ČD chtějí po krajích nebo státu více peněz, tak je to taky špatně.
ČD mají podle hejtmanů a různých teoretických ekonomů lépe hospodařit a ušetřit tak peníze, za které mohou nabídnout lepší vozidla a lepší jízdní řád. V čem mají lépe hospodařit teoretici ovšem nevědí.

Když dostane DKV (jakékoli) příděl peněz na údržbu, tak se děsí, protože na pořádnou dílenskou opravu vozidla se dostane tak jednou za 50 let ... Na nákup nového není buď dostatek finančních prostředků nebo výrobce nestíhá.

Zkuste si sjednat exkurzi do DKV Praha na ONJ a podivíte se, v jakých podmínkách se tam pracuje. Vyprané záclony do vagonů se suší na zábradlí, podobně vyprané koberce do jedniček.
Porovnejte si, v jakých podmínkách se provádí údržba německých ICE nebo u VGB v Neumarktu a srovnejte to s tím, v jakém prostředí se dělá údržba elektrických jednotek, včetně 680 na ONJ.
Když tam řemeslník začne vyfoukávat filtry osobního vozu, tak se všechno vyfoukává do haly mezi ostatní zaměstnance a nalétá to pochopitelně i do vozů, které se zrovna opravují. Smutná realita.

Investice do nové myčky na ONJ, k breku. Když se začně "umývat" zablokuje se přístup do hal, takže zaměstnanci musí přelézat pomalu jedoucí soupravu - ne to není blbý vtip, ale drsná realita.
Silniční vozidlo vezoucí materiál včetně místních elektrických vozíků musí čekat až se "umyje". Hodnotný příspěvek ke zvyšování produktivity práce.
S tím, že by přes silniční přejezd potřebovala projet sanitka nebo vozidlo hasičů se jaksi nepočítalo.

Za použití železniční dopravní cesty zaplatí ČD státu (SŽDC s.o.) ročně cca 1,5 miliardy korun. Stačilo by, aby stát tuhle položku ČD, jakož i ostatním dopravcům poskytujícím služby v osobní dopravě odpustil - stačí jednoduchý zákon "Od poplatku za použití železniční dopravní cesty jsou osvobozena drážní kolejové vozidla používaná pro přepravu osob a jejich dopravu". A takto ušetřený peníz lze obratem ruky vložit do údržby kolejových vozidel, jejich rekonstrukce, modernizace, nákupu nových vozidel (jako příklad cca 7 x 471 nebo cca 35 Bmz).

V roce 1992 existoval reálný projekt na zajištění cca 10 souprav vozů kvality EC (cca 100 vozů), na jejíchž výrobě by se podílely československé firmy - celé to bylo vázáno na poskytnutí vládní záruky za úvěr a složení 15 % zálohy. Peníze byly, chyběl však vládní podpis.
Na první vozy jsme si museli počkat nejméně 6 let a ani po 15 letech jich není 100...

Do doby vzniku SŽDC s.o. cpaly ČD do údržby tratí ročně částku přes 8 miliard korun (získaných tržbami). Zda to bylo málo nebo hodně, vzhledem ke stavu tratí je jiná věc.
Pokud by ovšem tuto sumu mohly použít na obnovu kolejových vozidel, tak ze žabotlamů zůstala 451.001 / 002 jako museální kus.
Za 10 let je to cca 80 miliard, tj. jako příklad cca 400 třídílných EJ 471.

DB jako celek si mohou "medit", protože při nákupu vozidel pro regionální dopravu jim masivně přispívají spolkové země, protože chtějí, aby "zemští voliči" jezdili pohodlně, takže DB mohou takto ušetřený peníz investovat do modernizací a oprav starších vozidel. Stranou finančního příspěvku nezůstávají ani další dopravci (VBG). Obdobné v Rakousku, Francii, Švýcarsku. Dokonce i v sousedním Polsku, kde vozidla patři vojvodství a jsou poskytnuta PKP k zajištění provozu.

Představa, jak ústecký hejtman přijde "na vltavské nábřeži" s nabídkou příspěvku ccaBudiž 1 miliardy na nákup 8 souprav 471 pro dopravu v ústeckém kraji (cca 50 % podíl) a nebo s podobnou nabídkou osloví libovolného provozovatele drážní dopravy (Viamont, Veolia, Railtrans) je z říše snů.
registrovaný uživatel pawlik 
04.12.2007 (16:09)  
Jiri Kares: Vsak ja jsem take nikde nepsal, ze nehoda souvisi s technickym stavem nebo starim zabotlamu, to tu psali jini.
Spatnou udrzbou zabky urcite nezastaraly. Zastaraly proste vekem, udrzbou se dostaly do toho zoufaleho stavu.
Kde rychle sehnat nahradu za 451/2? Nikde! To uz totiz meli soudruzi resit pred 20ti lety. Vzdyt stejne zoufala situace je na poli vetsiny osobnich vozu - spina, smrad, rez, rozhasene podvozky.
Osobne si take myslim ze je otazkou casu, kdy se stane nejaky maler.
registrovaný uživatel xyz  mail  
04.12.2007 (11:39)  
M:

No, to pmi prostě uteklo. ;) Se stává...

Ale pointa je myslím, jasná... Prostě nevěřím, že kolem té Prahy (i když si nejsem jisty, jestli jinde je to horší a na velké brečení) provozování objednané dopravy musí být nutně "charita". Ostatně zdá se, že o provozování busů v PID zájem je, soudě podle toho, že se ho účastní hned několik "charitativních organizací".
04.12.2007 (10:23)  
Není těch nehod na 090 v posledních letech až nějak moc?
registrovaný uživatel Njorloj  mail  
04.12.2007 (10:22)  
...kdyz uz je o tom rec, proc by se tech hypotetickych 100mld melo sypat nekomu jinemu? CD jsou statni firma a stat ze zakona zajistuje dopravni obsluznost, proc jednou taky nezainvestovat zeleznicni dopravu. Treba do silnicni dopravy se toho sype rocne mnohonasobne vic a dopravci maji dotace a nic neplati z dopravni cesty, to se to pak kupujou nova vozidla :-)
registrovaný uživatel OKa 
04.12.2007 (9:18)  
Miroslav Zikmund: není nebezpečnost řady 451/452 v tom, že jejich plánovaná/konstrukční životnost byla 15 let?
registrovaný uživatel JK ml. 
04.12.2007 (8:55)  
Pawlik: Ale no tak, žabotlamy nezastaraly velmi rychle, žabotlamy zastaraly pozvolna neúdržbou a včasným nerekonstruováním podvozků, interiéru apod..., jasně že teď už je nic nespasí a nejde jen o komfort jízdy.
Jenže čím je chcete okamžitě nahradit? To, že žabotlam vysypal na výhybce.... je to spíš shoda okolností....stejně asi (uvidíme co vyšetřování) jako to pendolino. Takové věci se prostě dějí stejně jako se stává, že autobusu bouchne guma, začne hořet apod. Takže nestává se to denně, ale sem tam se to povede....
registrovaný uživatel Mato 
04.12.2007 (7:32)  
MZ: jak říká kolega přesně, proč 100mil právě ČD proč ne nekomu jinému. Apropos když srovnáváte 45 let staré německé vozy nutno si sáhnout do svědomí v jakém stavu jsou ty německé vozy a ty naše. Ten německý je i po 45 letech schopen provozu ve 140km rychlosti, ten český se snad už ve 100km/h rozpadá, pokud se vůbec rozjede. Ono v tom rajchu je to hlavně o přístupu a udržbě. Kolikrát mám s strach do vlaku ČD vůbec nastopit (špína, smrad, nepohodlí, píštící zářivky a hlavně otázka dojedu vůbec?)
registrovaný uživatel M 
04.12.2007 (2:24)  
xyz - to rozezleni musi byt asi velke, protoze v te posledni vete asi chybi nejake podstate slovo:)
registrovaný uživatel xyz  mail  
04.12.2007 (2:16)  
M. Zikmund:

Co to je za kravinu 100mld. pro ČD. Tedy chápu, že kopete za svého chlebodárce, ale úplně stejným řešením by bylo 100mld. pro Connex (nebo kohokoliv jiného) a pak pro změnu vypsat výběrové řízení pro ně. Ostatně, předpokládám, že by to mohlo vyjít i levněji, resp. za stejný peníz více muziky, protože by k tomu nebylo třeba živit celou "modrou armádu" od nádražních povalečů až po zkušené aparátčíky.

Nakonec by možná stačilo konečně někoho na ty koleje pusitit i bez extra 100mld., prostě za "běžné" dotace ZDO. Těžko se chce věřit, že by osobní doprava kolem Prahy i vydělat (i vlakům).
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko