Kamenický Šenov - Vzhledem k tomu, že se začínají objevovat v médiích zprávy plné nepřesných a mylných informací, rozhodl se Klub přátel lokálky vydat tuto tiskovou zprávu.
Občanské sdružení Klub přátel lokálky (dále „Klub“) se dlouhodobě snaží od státu odkoupit regionální dráhu Česká Kamenice – Kamenický Šenov z důvodu naplnění záměru její přeměny na muzejní železnici, získávání prostředků z kohezních fondů EU a soukromého sektoru. Současného vlastníka dráhy (Ministerstvo dopravy ČR) zastupuje Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (dále „SŽDC“). Klub si tuto lokálku, vyčleněnou zákonem o transformaci Českých drah k prodeji, pronajal a úspěšně ji provozuje již 10 let. V roce 2005 se Klub dostává do vážných ekonomických problémů způsobených druhotnou platební neschopností a zejména tunelováním sdružení jejím vlastním tajemníkem přes firmu Česká severní dráha s.r.o., v níž je zmíněný jednatelem. Dříve než byl tajemník ze své funkce odvolán, rezignoval na svoji funkci a v zápětí též na členství v Klubu (prosinec 2005). Nové vedení podalo trestní oznámení na bývalého tajemníka u Policie ČR za způsobené škody a v současné době probíhá další vyšetřování. Počátek roku 2006 byl pro Klub ve znamení odhalení mnohých zjištění zatajených bývalým tajemníkem. Dlouhodobé neřešení závazků Klubu vyústilo v několik exekucí, kterým se málem nepodařilo odolat. Tento rok byl též vážným posunem ve věci prodeje regionální dráhy Česká Kamenice – Kamenický Šenov – (Prácheň), kdy se uskutečnily vstupní rozhovory mezi zástupci Klubu a SŽDC. Vážnou překážkou ve věci prodeje dráhy Klubu byl zjištěný dluh Klubu vůči SŽDC cca 1 000 000 Kč, který se Klub zavázal splatit. S následným splácením dluhů byl Klub jako dlouhodobý nájemce vybrán jako předem určený nabyvatel.
Situace kolem prodeje dráhy se začíná měnit, když o lokálku projeví zájem i společnost KŽC s.r.o., která patří do konsorcia KŽC a v níž bývalý tajemník Klubu našel nové působiště. Tímto se začíná pomalu měnit i přístup SŽDC ke Klubu v podobě nestandardních postupů a chování této organizace. Na výzvu Klubu k předložení návrhu kupní smlouvy SŽDC reaguje výzvou k doložení finančních prostředků ke koupi dráhy. Údajná ztráta důvěry SŽDC ke Klubu, jako ke svému dlouholetému nájemníkovi, který obhospodařuje hluboce prodělečný státní majetek a do něhož investoval za dobu nájmu více než 1 000 000 Kč, je přinejmenším podezřelá. Podezřelé jsou též argumenty SŽDC odůvodněné příkazem z Ministerstva dopravy ČR majetek dráhy rychle prodat, ačkoliv se s tímto prodejem otálelo více než 10 let. Vyvrcholením změn je Správní radou SŽDC zrušený prodej lokálky předem určenému nabyvateli a vyhlášení veřejné soutěže, které se může prakticky zúčastnit kdokoliv, tedy i zmíněné KŽC s.r.o.
Je možné, že byl Klub ze soutěže vyřazen (zatím nebyl ze strany SŽDC informován), z důvodu údajného nesplacení celé výše dluhů, s čímž Klub nesouhlasí a bude soutěž napadat u úřadů. Majitelem dráhy je stále SŽDC a výsledky soutěže nejsou dosud známy. V případě že by Klub soutěž vyhrál, má již zajištěné anebo přislíbené prostředky na koupi majetku dráhy. Pokud se tak nestane, bude provozní sezóna roku 2008 pro Klub na této lokálce poslední a též nelze vyloučit úplné uzavření kamenickošenovské lokálky včetně muzejní expozice.
zdroj: tisková zpráva KPL, pozn. red.: KŽC se k věci nevyjadřuje.
1 2 | Zpráv na stránku: |
několik upřesnění:
- vozidlo a fíra se uživí taktak v sezoně - za předpokladu, že nepočítáš fírovu mzdu; mimo sezonu ani náhodou...
- vozový park KPL nezíská Kříž ani náhodou!!!
- trať se za pomoci dobrovolníků udržet nedá...
tak co si na tom vezme KŽC?
místní poměry znám jen povrchně, ale:
- zavedená muzejní dráha s podporou místních, kde se v sezóně (a možná i mimo) uživí vozidlo a fíra + kde má na hluchý období mezi místníma fíru-důchodce?
- základna (vč. noclehů, pokud se dá z dotací dohromady barák v Šenově nebo přitáhne obytňák) pro podnikání v prostoru mezi Německem, Ústím, MB a Libercem, kde má PK ze svého působení dostatek obchodních kontaktů, které teď z okolí Prahy neobslouží?
- vozový park KPL, který ho nebude mít kam dát + bude muset prodávat?
- hafo dalších věcí + vědomí, že se trať dá udržet prací dobrovolníků...
AD 6360: člověče jsi normální chtít vyjádření někoho jiného z vedení než je p. Augusta. Takový sebevrah tam žádný není.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.