..: Osud plánu na spojení českého a slovenského carga je nejistý :..

Ilustrační obrázekPraha, Bratislava - Plán současného českého ministra dopravy Aleše Řebíčka na spojení společností ČD Cargo a Železničná spoločnosť Cargo Slovakia naráží na odpor českých i slovenských politiků. Podle českých odpůrců tohoto plánu ještě nová dceřiná společnost státních železnic ČD Cargo nevyzrála natolik, aby mohla kupovat zahraničního dopravce, jehož ztráty se navíc pohybují okolo 266,2 miliónů slovenských korun. Slovenským odpůrcům zase vadí plán české vlády na následnou privatizaci celého konsorcia. „ČR předpokládá prodej svého podílu carga. Pokud by Slovenská republika na ČR převedla svůj podíl, tak ČR vlastně předá slovenský podíl jinému uživateli a není v zájmu tohoto státu, aby cargo přestalo být státní,“ tvrdí předseda HZDS Vladimír Mečiar.

Mezi umírněné odpůrce fúze patří například dopravní expert Strany zelených Petr Šlegr. „Nepovažuji tento krok za dostatečně prodiskutovaný,“ prohlásil Šlegr. V poslední době se ovšem objevily ještě tvrdší výroky odsuzující tento projekt. K nejradikálnějším patří například tvrzení slovenského opozičního poslance Pavla Prokopoviče z politické strany SDKÚ-DS, podle nějž jde o pokus o vytunelování firmy Cargo Slovakia.

Podle Řebíčka hovoří pro spojení především velmi silný podíl vzájemné obchodní výměny mezi ČR a SR, jazyková blízkost zaměstnanců, velký budoucí potenciál přeprav jak do západní Evropy, tak do zemí bývalého sovětského bloku a možnost postupného pronikání na železniční trhy okolních zemí. Řebíček dále tvrdí, že je návrh na sloučení nutné projednat a vyřídit co nejdříve jak v kruzích vládních i mezinárodních. To se ale nejeví jako příliš reálné. Bod týkající se této fúze měla projednávat jak česká, tak i slovenská vláda minulou středu, což se ovšem nestalo.

Firma ZSSK Cargo vznikla 1.1.2005 oddělením nákladní dopravy od tehdejší ŽSR. ČD Cargo funguje samostatně od 1.12.2007. Pokud by byl schválen původní návrh, mělo by dojít ke spojení těchto dvou dopravců ke dni 1.4.2008.

Zdroj: Novinky.cz, Wikipedie


Samir Lepara | 5.12.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
09.03.2012 (15:40)  
Docela síla co.
registrovaný uživatel Qaws 
08.12.2007 (10:05)  
petr jábe: to byla recese ;)
07.12.2007 (7:01)  
pro tebe fratišku.....když je slovensko oškliva krajina co sou čechy??? proč urážiš????..a co je za pozadim celeho sloučeni..penize...penize..penize...
06.12.2007 (19:48)  
Na druhou stranu ale aspoň neudělají podle mě chybný krok - rozprodání všeho zahraničním investorům, kteří z toho budou sát peníze pro své potřeby a nikoli pro potřeby místa výroby.
06.12.2007 (19:46)  
... ale možná na ty rozbité koleje pustí (byť draze) aspoň soukromníky ;-)
06.12.2007 (19:45)  
No jo, v zájmu slovenského státu (alespoň soudě dle práce jeho zvolených představitelů) bude, aby toho co nejvíc jezdilo po krásných nových dálnicích, kterými zaplácají jinak nudnou a ošklivou slovenskou krajinu, nejlépe zdarma, aby si každý rozmyslel cokoli vozit po drahé a zdraví škodlivé železnici. Jejich nacionalismus bude mít bohužel vliv i na okolí (které na tom s dopravní politikou není většinou kdovíjak lépe, ale většinou o něco přece) - kdo od nás poveze něco na Slovensko, bude zřejmě nucen zvolit silniční dopravu už od nás. Nic není zcela nezávislé...
05.12.2007 (20:05)  
Ono by v tom nebol problém, len by na Úrade vlády SR nesmela sedieť banda neoboľševikov, extrémnych nacionalistov a ideovo nevyhranených podržtašiek hrejúcich sa na odmenách za lojalitu. ZSCS samozrejme privatizovať chcú, ale navonok sa bude vytrvalo tvrdiť, že nie (podobne ako Letisko Bratislava). Keď bude najhoršie, vždy je možné zahrať na obľúbenú populistickú "protizahraničnú" kartu (protičeská verzia funguje skoro rovnako dobre ako protimaďarská) a potom sa to potichu niekomu strelí...
registrovaný uživatel Přema 
05.12.2007 (15:04)  
A logo by měli společné?
registrovaný uživatel Racek 
05.12.2007 (14:08)  
waszyn: jenže když sleduju vládu u nás a na Slovensku, tak dřív bude privátní naše Cargo než jejich. Že na tom prodělají oba státy je jasné už teď, jestli na tom vydělají aspoň zákazníci (a tedy my všichni přesunem části nákladů na koleje), to je ve hvězdách ...
registrovaný uživatel happy 
05.12.2007 (11:24)  
Řebíček je Aleš,tak si to opravte :) Jinak,že Slovákům záleží na tom jejich stvrdlém molochu se strátou.Jinak na Slovensku není o co stát,poplatky za dopravní cestu jsou naprosto šílené a tak se vyplatí to na východ tahat jinudy,jen né přes Slovensko
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko