..: Severní a Jižní Koreu možná spojí nákladní železniční trať :..

Ilustrační obrázekJižní Korea - Severní a Jižní Koreu, jež dělí nejstřeženější hranice na světě, má do konce letošního roku spojit železniční trať. Tato myšlenka vyvstala z jednání šéfů obou vlád v jihokorejském Soulu. Předseda pchjongjangského režimu Kim Jong-il, který je od roku 1992 prvním premiérem severokorejského komunistického státu jednajícím v Jižní Koreji, potvrdil snahu Pchjongjangu o znovuzprovoznění nákladní traťě, po které vlaky jezdily naposledy před více než půl stoletím.

Definitivní zprovoznění této tratě však závisí na formálním schválení vlád obou Korejí. Nákladní trať, jež bude vedena přes hustě střeženou čtyřkilometrovou demilitarizovanou zónu, by měla měřit zhruba pětadvacet kilometrů a měla by být spojnicí mezi Jižní Koreou a severokorejskou průmyslovou zónou v Kesongu. Od roku 2003 by to byla již druhá železniční trať, která by tyto dva, doposud znesvářené, státy spojovala (viz. mapa).

Ilustrační obrázek

Právě severokorejský Kesong, průmyslová oblast a město, kde žije na 20 tisíc obyvatel, je jedním z mála míst v severní části Korejského poloostrova, kde si obyvatelé mohou měsíčně vydělat v porovnání se zbytkem tohoto komunistického státu nadprůměrně vysoké mzdy - v přepočtu asi 1100 korun. Kim Jong-il z KLDR a jeho jihokorejský protějšek Han Duk-so jednali mimo jiné o dalším rozvoji a vzájemné spolupráci i v hospodářské oblasti. Soul se v této souvislosti snaží o omezení celních kontrol na hranicích. Existují také požadavky na zrušení komunikačních bariér ze strany Korejské lidově demokratické republiky.

zdroj: iŽurnál

více o Severní Koreji: Wikipedie


Vítek_V | 28.11.2007 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Svět


Korrespondent oder ŽP Mitglied CzechDave  mail  
27.01.2008 (16:31)  
Spojení KLDR s Čínou existuje, nedávno snad byla tady nebo na vlaky.net reportáž (ale asi si to pletu) dvou cestovatelů, kteří jeli do Pyongyangu vlakem z Pekingu. Popis jejich cesty byl neskutečný - typické prostředí z dob tvrdého socialismu, drátěné zátarasy a koridory na hranicích, po zuby ozbrojení vojáci pohraniční stráže, zanedbaná infrastruktura nejen železniční a lidi s neskutečně vymytými mozky, popírající obrazně řečeno i slunce na nebi, na které právě hledí. Sám se tam chystám, jakmile nashromáždím dost financí. Můj kamarád má kontakty ještě ze studentských dob na velvyslanectví KLDR v Praze, s vízem by neměl být problém. Mimochodem, pokud byste někdo měl nezávazně zájem přidat se na tuto výpravu ke mně, dejte mi vědět zasláním vzkazu. Trasa by měla být Peking - Pyongyang - Peking vlakem, zbývá dořešit příjezd a odjezd z Číny a program v KLDR (který bude dost omezený, daný místními regulemi).
29.11.2007 (16:45)  
Tratě v KLDR jsou v žalostném stavu, propojení Transsibiřské magistrály a napojení na tratě KORAILU vyžaduje obrovské investice, které si KLDR nemůže dovolit. Celý projekt by nejspíš financovala JK a možná některé další zainteresované strany. Potenciál je velký. A investice by se rychle vrátily.
29.11.2007 (16:12)  
IDeeSák: tu ide o inú trať. Tá prvá je otvorená od r. 2003 a pokiaľ siahajú informácie, tak na nákladnú dopravu aj stále slúži.

Inak okrem Číny tu má obrovský záujem aj Rusko. Uvádza sa, že pri nákladnej doprave z Južnej Kórey do Európy sa dajú znížiť prepravné časy približne na tretinu až polovicu, nehovoriac o nižších nákladoch oproti lodnej doprave. Otázkou je, ako veľmi chce KĽDR spolupracovať.
28.11.2007 (21:35)  
Zapomínáte na zájem Číny - tedy na tranzitu přes KLDR.
28.11.2007 (21:26)  
No a vlaky by tam mohli vozit vzduch, nebo třeba humanitární pomoc.
Registrierter Benutzer M 
28.11.2007 (20:45)  
IDeeSák - asi maji v zahlavi vlaku dost omezujici poznamku:-)
28.11.2007 (20:28)  
IDSák: Možná že se některé zprávy z minulosti týkaly trati na východním pobřeží poloostrova
28.11.2007 (14:16)  
Tento projekt je na papíře už xlet, tak dalších xlet počká, oni si soudruzi z obou korejí něco vymyslej.
28.11.2007 (13:28)  
Ten přechod otevírají nějak často. Za poslední 2 roky nejméně 3x. Je proto s podivem, že se nikdy neobjevila informace o ukončení provozu.

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko