Moravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.
Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.
zdroj:silnice-zeleznice.cz
Zpráv na stránku: |
Václav: ak teda vezmeme Třinec a Těšín ako jednu aglomeráciu (typu Praha alebo Berlin - inak si totiž dve zastávky na 16 km vysvetľujem len ťažko), škrtnime teda Karvinou, Bohumín, Suchdol a Studénku a môžeme sa o tom baviť. Zábřeh síce nie je centrom sveta, ale prosím. Hranice sú na tom podobne, ale povedzme, že tam sú prípoje z celého Valašska. Inak OK.
*A mimochodem, Libeň je taky menší než Třinec.
Tyto vlaky jsou určeny zejména pro cestující ze severní a střední Moravy. (Podobně na tom budou od 9. 12. páteční/nedělní posilové rychlíky 1502/1503, 1540/1541.)
V České Třebové bude zastavovat od 9. 12. opět více vlaků (přes 40) směřujících na Prahu než je tomu v současném GVD (takže ochuzeni v České Třebové nebudou). Stejně tak Kolín, vlaků více než dost, jen rychlíků, Ex a vlaků vyšší kvality bude ve směru do Prahy 56.
Ha ha. Nezlobte se, ale vypadá to, že tuto oblast znáte jenom z vlaku. A Prahu nejspíš taky.
2. Myslim, ze kdokoliv, kdo tyhle komentare cte dele nez jeden a pul dne uz pochopil, ze nejsem z Prahy...
3. Apriorne chapu, ze se hluboce mylim, ale da se vyjmenovat, proc by do Trince jezdil Netrinecak? Nejake vyznamne firmy, urady apod.? Nevim, kolik je toho primo v Libni, ale v Praze docela dost (a ne kazdemu musi vzdy nejvice vyhovovat vystoupit v Holesovicich). A pokud cele Praze staci zastavka v Holesovicich, tak zakonite (podle stejne hloupe logiky) celemu MS kraji musi stacit Svinov. Ale asi je to tak, ze Trinec je nejvyznamnejsi mesto na sever od Vidne a vychod od Berlina a Praha jen nudna dira na Vltave...
4. PS: V Praze mi ty Holesovice samozrejme staci, protoze zbytek se da dojet metrem. Jenze cela giganticka trinecka aglomerace se da stejne dobre obslouzit "pantakama"...
A kolik lidí využívá EC v Libní??
Vy jste asi ještě nikdy nejle EC do nebo z Třince, tak tu nepleťte hovadiny vy neznalče.
KOLIK LIDÍ Z TŘINECKA VYUŽÍVÁ SPOJE EC? :-DDD
Vidíte, jakou jste napsal blbost? A vůbec, nevím co se četíte, vždyť na těch písmenkách na začátku vlaku nezáleží, a opravdu nelze říct "od 50 tisíc výše staví EC, do té doby ne". Ale to už jsem psal mockrát na moc míst.
Nechápu jak to tu může komentovat takový člověk který vůbec nezná tuto situaci.
Jenom tak zhruba odhaduji kolik může mít Libeň obyvatel? žeby 50 000?? Tak to má celý Třinec dohromady jako jedno město a co pak zbytek měst ve zdejším regionu? Já myslím že to už je docela slušný počet obyvatel aby zde zastavovaly EC.
Jo a ještě na počtu obyvatel nezáleží, ale kolik lidí využívá spoje EC, což o Libni se říct nedá.
Co to je to Trinecko a Jablunecko? Pet ulic v Libni...
Zato Bohumín už je zbytočnosť, Karviná si to vydupala pomocou silných kádrov KSČM, ktoré sa chcú cítiť ako veľkomesto (bez urážky), Třinec je prakticky zastávka uprostred fabriky a o Mostoch hovoriť nemusím. Keď už ale sme pri tých "veľkých" mestách: prečo sa teda nezastavuje v Třinci namiesto Těšína, keď je väčší? Problém bol v tom, že v Třinci sa počet nastupujúcich/vystupujúcich dal vyjadriť prstami na rukách, zatiaľ čo v Těšině pravidelne nastupujú šialené nákupné komandá dôchodcov a režijkárov zo stredného Slovenska. Tí sa bežne hlučne nahrnú do Bpee, zložia nákupnou taškou každého, kto včas neuhne z cesty, zaberú toľko sedadiel, koľko aktuálne môžu (ale podľa možností vždy viac, než je ich samých) a potom celú dlhú cestu pri chlebe so salámou alebo pri tlačenke tlachajú o ničom. Skrátka tá pravá klientela pre vlaky EuroCity.
Po nešťastnom zrušení EC príplatkov ešte pribudne frekvencia lokálnych dochádzajúcich, pretože prečo by borec zo železáren jazdil panťákom, keď si tie dve zastávky môže hovieť v plyši, všakže...
Realita je tu taká, že väčšina cestujúcich od Prahy vystúpi v Ostrave. Z tých, ktorí pokračujú ďalej, vystupuje väčšina až v Žiline, ako vo svojej konečnej stanici, alebo v rámci tranzitu smer Bratislava/Košice.
Bohužiaľ sa stále uplatňuje filozofia, že vlak by mal viesť vždy aspoň niekoho (hocikoho a hocikde), takže sa produkt označovaný za "vlak vyššej kvality" nechá plaziť cez celé širšie Ostravsko a cestujúci na dlhšej trase už to nejako snáď prežijú.
Od 9.12. teda uvažujem, či pri týchto cestách začať pravidelnejšie siahať po 1. triede (ak pôjde aspoň Apee - Aee51 nie je žiadna výhra), lebo ani miestenky nemusia zaručovať kvalitu, ktorú majú tieto vlaky prezentovať. Alebo ma tie čakania v Bohumíně a množstvo regionálnych cestujúcich dovedú k tomu, že začnem po rokoch jazdiť busom s povinnou rezerváciou.
Ostatne celé to odpájanie a pripájanie niečoho v 3/4 trasy mi príde ako úplná blbosť, ktorá jazdnú dobu len zbytočne nafukuje bez výraznejšieho užitku. Nuž, ešte stále tu budú preplnené expresy cez Valašsko, ktoré stoja len v Meziříčí, Vsetíně, Lidči, Púchove a Považskej Bystrici...
Jednoduché řešení proč nezastavovat v Libni - Libeň není žádný uzel (což Třinec taky není), v Libni vystoupiš max do závodu ČKD (což v Trřinci do železáren), ale co opravdu řeší to nezastavovaní v Libni vlaku EC to je fakt, že hlavního v Praze se bez velkého problému dostaneš do každé části Prahy díky metra, což o Libni neplatí protože tam jezdí pár autobusů na tramvaje to je asi 200 m a metro to už ani neříkám jak je daleko, tak proč tam zastavovat když tam není na co přestoupit, leda tak dělníci do ČKD.
Což o Třinci se říct nedá, který má hned za nádražím velké autobusové stanoviště, ze kterého odjiždí autobusové spoje na celé Třinecko a Jablunkovsko.
A ještě jedna věc nebyl bych proti tomu kdyby se muselo v Těšíně přestupovat na Os a dál jet do Třince Os kdyby v Třinci navazovaly autobusy dobře na vlaky, jak vidím tu vaši dobrou strategii proč nedojet např. v dalším GVD s Hutníkem aspoň do Třince radši s ním skončíme v těšíně odkud zas jede jako Sv do Bohumina.
Tak proč už nemůže být protažen až do Třince???
Debatu o Kolínu a Libni už se mi nechce posté absolvovat.
Přes Valachy bych jezdil, ale ne "dálky" - ono to po III. koridoru bude najednou stejně rychlé.
Takže pokud Vy se bavíte o 3-4 vlacích denně, no tak ty ať si jezdí třeba bez zastávky na Svinově, to je mi úplně jedno. To totiž není žádný páteřní obslužný systém, ale spíš něco na způsob "no uvidíme, jestli tím směrem někdo pojede", ať žijou různé Klidné síly, Bezdřevy a podobně. Pokud by to mělo být NAVÍC k alespoň dvouhodinové obsluze R (ale do z Ostravy či nejpozději Olomouce do Prahy rychlým), tak ať to pro mě a za mě projede třebas i Žilinu.
Já pouze pro existenci takových vlaků nevidím žádný důvod.
Liben si ale EC zastavku nezaslouzi... A muzu jako vedet proc? O co je Liben (a cela vychodni Praha) mensi nez Trinec? Ze si clovek z Libne (a cele vychodni Prahy) muze dojet MHD do Holesovic? Ano, muze. Zhruba stejne pohodlne jako si clovek z Trince muze osobakem dojet do Tesina...
Takze jeste jednou - v cem je Trinec mensi nez Praha-Liben? V nicem? Neni to teda o tom, ze EuroCity ma na zadni strane obcanky napsano "Trinec"? Ano, tak tohle je velmi systemove reseni...
Otázka zní s dovolením obráceně: Kolik cestujících tranzituje (= začíná před Svinovem včetně od IC-Prahy a končí za Žilinou včetně směr IC-Košice) a kolik jich v mnou naznačených stanicích nastupuje/vystupuje? A kdo jede z/do Těšína, KI, tak má na obě strany 2 (v případě Prahy z KI 1) zastavení navíc, to už snad opravdu nebudeme řešit.
Prostě IC/EC Praha - Košice via OV je/bude/byl by de facto spojením dvou IC: Praha - Ostrava rychle a dále někam po Těšín/Třinec rozvoz v posledením úseku, a IC Košice (do Kysaku "svoz" na začátku ramene) - Žilina s rozvozem na konci ramene po Ostravu.
Já tvrdím, že tranzit je sice nezanedbatelný (proto ono spojení ramen), ale rozhodně ne zásadní (proto upřednostnění "pásmového provozu s pomalou částí uprostřed"). Máte nějaká čísla, kupříkladu?
A uvědomte si že zdejší lidé také chtěji trochu cestovat pohodlnějí na dálkové trasy, do školy, do práce....
Myslím, že ty vlaky se obejdou i bez úsekové frekvence (která je řešena osobními vlaky, kterých tam jezdí dost, a rychlíky). Když někdo jede třeba z Prahy do Třince, tak může přestoupit, to snad není takový problém...
Fakta: Zastavení v Čadci, Jablunkově, Třinci i Bohumíně přidá dohromady 8-9 minut podle délky pobytů.
Otázka: Kterým přepravním proudem zdůvodňujete existenci "echt IC" v úseku Ostrava - Žilina? Prosím pěkně za předpokladu, že úsekové relace jsou vyřešeny jinak (což v takovém případě budou muset být, nebo na trase není jen KI a Těšín).
Nikde není psáno, že vlak IC musí jet "IC stylem" celou cestu. Akorát nějaké to lomení kategorií by bylo nepřehledné, tak se prostě nedělá. Po vynikajícím zrušení příplatků už to ani není problém.
2. 5 az 10 mezi Ostravou a Zilinou, totez mezi Ostravou a Olomouci, Olomouci a Pardubicemi, Pardubicemi a Prahou a mame z toho peknych 40 minut...
Nehledě na to, že rozdíl JD je zrovna na 320 dost zanedbatelný - KI stejně jako Těšín je neprojetelná, Třinec (až/jestli bude město) skoro taky a tak se bavíme leda o Bohumínu a možná Jablunkově, což má efekt mezi 5 a 10 minutami (ale spíš k 5ti). Má vůbec cenu to řešit?
A co se týče Třince, myslím že i těch 15 cestujicích co do těch vlaků přistupuje je dobrých. A když se hraje hokej, tak i 50 (fandové z ostatních koutů republiky)
V otázke zastavovania EC na "severnom ťahu" by som sa klonil k možnosti Ostrava - Těšín - (Čadca) - Žilina. S tou Čadcou by som pritom váhal, lebo väčšinu osadenstva bežne tvorili študenti do Ostravy (tých je v kysuckom regióne viac než dosť) a hromadní nakupujúci do Cieszyna. Všetci využívali neexistenciu VVK príplatkov v medzinárodnej preprave. Pri cestujúcich na dlhšie vzdialenosti (hoci aj študentoch do Brna/Olomouce/Prahy) už je ďaleko perspektívnejší Púchov a dokonca aj - so škrípaním zubov (kolega JOHNZ sa poteší) - Považská Bystrica, hoci voči tej mám stále výhrady. Pre pokoj v duši by som ale Čadcu pretrpel za predpokladu, že to tam nebude trčať viac než minútu. V minulosti pobyt často dosahoval dobre nad 10min, a to už bola mega otrava na predposlednej zastávke...
kdyby se jedna tisicina fizlohodin stravena kontrolou OP na hranicich investovala do star v nadraznich a prinadraznich putykach, vedla by ke stejnemu, ne-li mnohem vestimu poctu posbiraneho xindlu bez negativniho vlivu na komfort a rychlost dopravy normalnich lidi.
jeste jste mi mohl napsat, ze kdo nema co skryvat, tomu fizli nevadi. ja tedy nic zasadniho neskryvam, ani nic proti fizlum obecne nemam, ale tito konkretni lezi mi v zaludku hluboko a dlouho.
Nekdo, kdo jede delsi streku si pak muze rict, ze ho ty caste zastavky, caste vymeny spolusedicich a v dusledku i prodlouzeni jizdni doby obtezuji a radeji pojede jinak. A prodelaji na tom jak drahy, tak cestujici (v "souctu").
Jinak sportovne uznavam, ze v Cadci jsem nebyl, nevim, jak to tam chodi. Na druhou stranu, v druhe a treti zastavce v Praze by bylo tutove vic lidi za den nez v Cadci za tyden (mesic) a stejnak tam vlak stoji jen jednou, protoze po Praze se pak lide rozjedou "primestskou dopravou" (rozumej MHD).
Nebo by v druhe prazske zastavce nikdo nevystupoval a to je duvod, proc dalkove vlaky v Praze zastavuji jen jednou?
A co se tyce te vymeny personalu, tak asi takhle - co takhle kdyby treba jeli az do Ziliny nebo Tesina? Nebo to jako maji vlaky zastavovat podle toho, jak se to hodi pruvodcimu? Jeste ze vlak nemuze sjet z koleji, aby ho hodil az k baraku...
Pokud jde o ty Kuty, tak stve. Hodne. Stejne jako Hohenau. Ale asi takhle zeleznice ziskava tu konkurencni vyhodu...
Co se tyce tech debilnich poznamek o fizlech, tak radsi at mne buzeruji (pro mne fakt neni nejmensi problem jim tu obcanku, na ktere si stejne nemaji co precist ukazat a nespatruji na tom ani zbla ponizujicicho), rekl bych, ze to jen tak z prdele nedelaji a verim tomu, ze pri takovejch fizlackejch buzeraci (zastavovani aut treba taky) se uz dost lidi naslo. Treba ti nekdy najdou treba kolo, hnupe...
a aby fizli necestovali z Ostravy do Ziliny a spat, budou zdrzovat vlaky zastavkami typu Cadca a Mosty...
nicmene fizlu se par usetri - a doufam, ze ti usetreni budou jezdit vlakama jako poradkova sluzba a kontrolovat obcanky indianum z kysaku. za tech dlouhych 15 let, co me budili v Mostech, jim to ze srdce preju...
Já to samozřejmě vím, do Mostů jezdím každou chvilku...
Jenom narážím na to, že letos tam rychlíky minutový pobyt psaný nemají, ale staví tam (pasová kontrola), příští rok tam zas minutový pobyt plánovaný je, i když už nebude pasová kontrola.
A to,že lidi odtamdtu dojížději do našeho vnitrozemí vím, protože jsem tam kdysi jezdil na těchto vlacích jako VČ.
Jinač já jsem tady neoslavoval zastavování vlaků EC v Třinci...Jenom jsem psal jaké to bude až bude nové GVD...
Lovosice - vyznamne mesto, co by kamenem dohodil Litomerice, okresni to mesto
Roudnice/Vranany/Kralupy - dulezita spadova a prumyslova oblast, zeleznicni krizovatka, pobliz Melnik (okresni to mesto)
Praha - alespon tri zastavky
Poricany - urcite tam bude frekvence (zvlast po zruseni priplatku) a prestup do Nymburka
Kolin - sam o sobe okresni mesto, hned vedle Caslav
Usti nad Orlici
Svitavy
Blansko - vsechno okresni mesta
Brno-Zidenice - Zidenice, Vinohrady, Lisen, Lesna - spolecne udelaji skoro krajske mesto
Pripada neco nekomu povedome - ano, zhruba jsem popsal zastavky, kde zastavuji rychliky, ale NE EC vlaky...
Ale pokud maji EC vlaky plnit fci regionalnich vlaku (doprava z Trince a Tesina do Ostravy), tak dobra
Ale Čadca je taky okresní město,takže zase tak málo lidí tam není...a za poslední dobu co jsem tam jezdil 3 měsíce pořád v různé dny, tak mi připadala celkem slušná frekvence cestujících právě do nebo z Čadce vlaky vyšší kvality.
A to zastavováni EC/IC v Třinci nabude na významu právě po zrušení příplatku, kdy se do těchto vlaků přesunou také studenti,a lidi jedoucí třeba jen do Ćeského Těšína nebo do Ostravy...Ale aspoň se nemusíte bát využívání těchto vlaků "werkovymi" ( zaměstnanci TŽ )..jedzí to totiž v nevhodném pro nich čase..
Jinak, s těmi Poláky jsem to myslel jakože si přijdou přes hranici pěšky, jsem se vyjádřil nepřesně, ty vlaky v takové míře jak to jezdí z Polska teď to moc opravdu nevytrhnou :-)
A od nového JŘ není uvedeno zastavování vlaků vyšších kvalit v Mostech, ne? To tam bude zastavovat "neoficiálně"?
nxau: Hlavně to Polsko s těmi svými dvěma páry vlaků je důležité. :-D :-D :-D
Ale urcite mne nekdo presvedci, ze Cadca je mesto evropskeho vyznamu, kde se krizi vyznamne zeleznicni trate:-))
Nicmene faktem zustava, ze tam to zpomaleni bude a taky to, ze na docela dost kratkem useku budou tri zastavky, takze tech "manevru" bude docela hodne rekl bych
Poddolovaná území nevím.
Zato 150 metrů vysoký násep u Ervěnic (Most - Jirkov z.) si přestal sedat po 40 letech. 40 let se po něm jezdilo 40 km/h po dvou kolejích ze čtyřech (několik kilometrů dlouhá čtyřkolejná stanice Kyjice se třemi zhlavími). Nyní jsou tam jen dvě koleje, stanice přišla o východní zhlaví, nyní je tam TR 100 a autoblok.
Čo sa týka tých poddolovaných území, zaujimalo by ma, akoje to potom so sanaciou, resp. da sa takto narusene prostredie potom v buducnosti uviest nejak do "povodneho stavu" a zlepsit parametre koridoru, alebo je to uz definitivne? Ako dlho ma trvat este tazba? A su aj ine takto postihnute trate na Ostravsku?
Jinak:
DOZ - dálkové osvětlení zastávek
DOZZ - dálkově obsluhované zabezpečovací zařízení
Nevím, jestli součástí stavby bude i DOZZ, ale zabzař na DOZZ připraveno bude. Možná se pak bude řídit trať dočasně z Třince, ale možná z Bohumína a zcela jistě se bude za několik let řídit z Přerova (včetně stanic Ova hl.n., Svinov, Bohumín a Třinec). Celá Morava se bude řídit z CDP Přerov a celé Čechy z CDP Praha. Včetně D3kových lokálek, kam se nainstalija radioblok.
DOZ(=DOZZ)= dálkově ovládané zabezpečovací zařízení
Garfied: Ono ty důlní vlivy tam budou ještě dost dlouho po ukončení těžby (viz třeba Ostrava hl.n. - Ostrava-Svinov).
Roman 83: To byla jen dementní výmluva, nic víc.
pomíjím želelezniční, ale generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty se jmenuje Jan Komárek...
Pro cestující veřejnost optimalizovaná trať přinese vyšší standard služeb nabízených Českými drahami, který se projeví zejména vyšším stupněm bezpečnosti, pohodlí a rychlosti dopravy (výjimku tvoří úsek mezi žst. Karviná a louky nad Olší, kde trať prochází poddolovaným územím).
Železniční stanice
Budou řešeny úpravy následujících železničních stanic :
• Po dohodě s O 16 GŘ Praha a OPŘ Ostrava budou zrušeny stávající železniční zastávky Ro-pice a Louky nad Olší
• Nově bude vybudována železniční zastávka Třinec město s úplným vybavením cestujících
Dle rozhodnutí odboru 16 GŘ ČD Praha budou všechny vlaky kategorie IC, EC zastavovat z frekvenčních důvodů v žst .Český Těšín ( přípoje z Polska,Havířova a Frýdku – Místku), vybrané vlaky této kategorie i v Karviné a v nově vybudované železniční zastávce Třinec město. Časový horizont reali-zace 2007-2010. Celkové investiční náklady činí 11,423 mld.Kč
Trať č. 320 Optimalizace poddolované části tratě
Odhadované náklady 500 mil. Kč. V rámci modernizace III. železničního koridoru bude trať upra-vována pouze na rychlost 60km/hod proti současným 50km/hod (dříve 30km/hod), protože v úseku od km 326,300 do km 331,700 nebudou v době výstavby v letech 2007 až 2010 zcela doznělé důlní vlivy. Z toho důvodu je nutno ve výhledu uvažovat s dodatečnými úpravami tratě protože zde bude skokově omezena traťová rychlost z okolních 120 až 160km/hod na 60km/hod.
Navždy ne, předpoklad je 10 roků po ukončení těžby pod tratí, ale zatím se furt těží. A týká se to jenom úseku karviná-Darkov - Louky, jinde se trať nepropadá.
(Nejvýznamnější skutečností tohoto jízdního řádu v regionu je zahájení koridorové stavby na trati 320 - Optimalizace tratě státní hranice ČR/SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Konec stavby se předpokládá na konci roku 2011. Současně s touto stavbou by měla probíhat výstavba silnice 1/11 v úseku Tošanovice – Bystřice a výstavba obchvatu Jablunkov-Návsí.)
Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.