..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


 Zpráv na stránku:   
01.12.2007 (18:53)  
Lenže bohužiaľ najčastejšia relácia je tam Čadca-Těšín, prípadne Čadca-Ostrava. Ale inak s Čadcou fakt až taký problém nemám.
registrovaný uživatel pekař 
01.12.2007 (17:56)  
Georgo: já řeším především tu Čadcu. V ní totiž nastupuju o dost víc lidí než v okrajové Libni...
01.12.2007 (17:38)  
pekaři, a čo na tých argumentoch sa Ti nezdá rozumné? Veľkosť Libně aktuálne neriešim, zato jej atraktivita voči Třinci je zjavná. Aj napriek tomu by som nemal problém s tým, keby to v Libni nestálo. Mám však problém s tým, že to v Třinci stojí :)

Václav: ak teda vezmeme Třinec a Těšín ako jednu aglomeráciu (typu Praha alebo Berlin - inak si totiž dve zastávky na 16 km vysvetľujem len ťažko), škrtnime teda Karvinou, Bohumín, Suchdol a Studénku a môžeme sa o tom baviť. Zábřeh síce nie je centrom sveta, ale prosím. Hranice sú na tom podobne, ale povedzme, že tam sú prípoje z celého Valašska. Inak OK.
registrovaný uživatel pekař 
01.12.2007 (15:18)  
Nechápu někteřé přispěvatele, že se kolegou M vůbec zaobírají. Jen ať se vypovídá, rozumný člověk si udělá názor vlastní a aslepoň je co číst:)
01.12.2007 (1:24)  
M: Nadsázka byla zřejmá, ale nebyla na místě. Kdybyste řekl, že Vysočany* (neboť nádraží Libeň leží ve Vysočanech) jsou pět ulic v Třinci, byl byste pravdě podstatně blíž. A tu chudobu si taky strčte za klobouk, myslíte, že s podprůměrnými příjmy se nedá cestovat? Nebo dojíždět do Prahy za lepším?
*A mimochodem, Libeň je taky menší než Třinec.
registrovaný uživatel M 
30.11.2007 (23:37)  
Vaclav - ten Suchdol, Studenka nevim uplne jiste, ale jinak OK - pokud je rec o IC "Ostravsko"-Praha
registrovaný uživatel M 
30.11.2007 (23:36)  
babilon - ja myslim, ze ta nadsazka byla zrejma... Cast Prahy kolem Libne (ac to neni ta nejprestiznejsi adresa) je urcite co se poctu obyvatel a "moznosti proc tam prijet" pestrejsi nez chudy region na Ostravsku, ne?
30.11.2007 (9:57)  
Já bych viděl vnitrostátní IC (Ostravan, Jan Perner, Hutník) takto: Třinec - Český Těšín - Karviná hl. n. - Bohumín - Ostrava hl. n. - Ostrava-Svinov - Studénka - Suchdol nad Odrou - Hranice na Moravě - Olomouc hl. n. - Zábřeh na Moravě - Pardubice hl. n. - Praha-Libeň - Praha hl. n.
Tyto vlaky jsou určeny zejména pro cestující ze severní a střední Moravy. (Podobně na tom budou od 9. 12. páteční/nedělní posilové rychlíky 1502/1503, 1540/1541.)
V České Třebové bude zastavovat od 9. 12. opět více vlaků (přes 40) směřujících na Prahu než je tomu v současném GVD (takže ochuzeni v České Třebové nebudou). Stejně tak Kolín, vlaků více než dost, jen rychlíků, Ex a vlaků vyšší kvality bude ve směru do Prahy 56.
30.11.2007 (8:15)  
Co to je to Trinecko a Jablunecko? Pet ulic v Libni...
Ha ha. Nezlobte se, ale vypadá to, že tuto oblast znáte jenom z vlaku. A Prahu nejspíš taky.
29.11.2007 (1:13)  
No schválně, kolik?
registrovaný uživatel M 
28.11.2007 (21:03)  
1. Nojo, Trinecko, to je extremne velky region plny extremne movitych obyvatel, kteri casto cestuji na vetsi vzdalenosti (a ty hlasky, ze zrovna Trinecko je mistem s vysokou nezamestnanosti a nizkymi mzdami jsou statisticka chyba)
2. Myslim, ze kdokoliv, kdo tyhle komentare cte dele nez jeden a pul dne uz pochopil, ze nejsem z Prahy...
3. Apriorne chapu, ze se hluboce mylim, ale da se vyjmenovat, proc by do Trince jezdil Netrinecak? Nejake vyznamne firmy, urady apod.? Nevim, kolik je toho primo v Libni, ale v Praze docela dost (a ne kazdemu musi vzdy nejvice vyhovovat vystoupit v Holesovicich). A pokud cele Praze staci zastavka v Holesovicich, tak zakonite (podle stejne hloupe logiky) celemu MS kraji musi stacit Svinov. Ale asi je to tak, ze Trinec je nejvyznamnejsi mesto na sever od Vidne a vychod od Berlina a Praha jen nudna dira na Vltave...
4. PS: V Praze mi ty Holesovice samozrejme staci, protoze zbytek se da dojet metrem. Jenze cela giganticka trinecka aglomerace se da stejne dobre obslouzit "pantakama"...
28.11.2007 (20:35)  
Tomáš Záruba:

A kolik lidí využívá EC v Libní??
Vy jste asi ještě nikdy nejle EC do nebo z Třince, tak tu nepleťte hovadiny vy neznalče.
28.11.2007 (20:32)  
EC: Sice jsem si řekl, že už na tuhle uhozenou debatu kašlu, ale tohle je opravdu pěkná nahrávka na smeč:

KOLIK LIDÍ Z TŘINECKA VYUŽÍVÁ SPOJE EC? :-DDD

Vidíte, jakou jste napsal blbost? A vůbec, nevím co se četíte, vždyť na těch písmenkách na začátku vlaku nezáleží, a opravdu nelze říct "od 50 tisíc výše staví EC, do té doby ne". Ale to už jsem psal mockrát na moc míst.
28.11.2007 (15:48)  
M: Nevím žeby v Libní bylo tolik samo obyvatel jako na Třinecku, to mě hodně zaráží. Vidím že někdo je tu "Velkej Prážáček" který nezná nic okolo jenom vlastní Prahu a něco málem kolem, ale asi jste se nepodíval do dalších regionu.
Nechápu jak to tu může komentovat takový člověk který vůbec nezná tuto situaci.

Jenom tak zhruba odhaduji kolik může mít Libeň obyvatel? žeby 50 000?? Tak to má celý Třinec dohromady jako jedno město a co pak zbytek měst ve zdejším regionu? Já myslím že to už je docela slušný počet obyvatel aby zde zastavovaly EC.
Jo a ještě na počtu obyvatel nezáleží, ale kolik lidí využívá spoje EC, což o Libni se říct nedá.
registrovaný uživatel M 
28.11.2007 (12:13)  
Kdyz mame tu citovaci dobu, tak nejde nanapsat nez "inu, vesnice se nam zmenila, mlady muzi"...
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (22:03)  
Což o Třinci se říct nedá, který má hned za nádražím velké autobusové stanoviště, ze kterého odjiždí autobusové spoje na celé Třinecko a Jablunkovsko.

Co to je to Trinecko a Jablunecko? Pet ulic v Libni...
27.11.2007 (17:46)  
Georgo: Pěkně řečeno :P
27.11.2007 (16:54)  
Tomáš Záruba, EuroCity: tak sa musím ozvať ako človek, ktorý trasu cez Ostravsko do Žiliny absolvoval pravidelne niekoľko rokov, často viackrát týždenne, a znova ho to čaká (čiastočne) od nového GVD. Vypočítané predĺženie jazdnej doby v ráde minút je nereálne - spomalenia a zastavenia doslova na každom kroku sa veľmi nepríjemne podpisujú na týchto spojoch v kontexte diaľkovej prepravy. Bývali časy, keď Odra zvládala cestu Žilina-Ostrava-Olomouc za 2h52. Potom sa začalo zastavovať v Mostoch, Třinci, Bohumíně a neskôr ešte aj úplne debilne prepriahať, a zrazu bol problém dostať sa pod 3h20, v skutočnosti aj tri a pol. Ostrava-Svinov a hlavní beriem ako normálnu vec: v aglomeráciách je to celkom bežné, a hlavne s rastom významu Svinova fakt nemám problém s 2min pobytom tam a ďalšou minútou-dvoma v Porubě.
Zato Bohumín už je zbytočnosť, Karviná si to vydupala pomocou silných kádrov KSČM, ktoré sa chcú cítiť ako veľkomesto (bez urážky), Třinec je prakticky zastávka uprostred fabriky a o Mostoch hovoriť nemusím. Keď už ale sme pri tých "veľkých" mestách: prečo sa teda nezastavuje v Třinci namiesto Těšína, keď je väčší? Problém bol v tom, že v Třinci sa počet nastupujúcich/vystupujúcich dal vyjadriť prstami na rukách, zatiaľ čo v Těšině pravidelne nastupujú šialené nákupné komandá dôchodcov a režijkárov zo stredného Slovenska. Tí sa bežne hlučne nahrnú do Bpee, zložia nákupnou taškou každého, kto včas neuhne z cesty, zaberú toľko sedadiel, koľko aktuálne môžu (ale podľa možností vždy viac, než je ich samých) a potom celú dlhú cestu pri chlebe so salámou alebo pri tlačenke tlachajú o ničom. Skrátka tá pravá klientela pre vlaky EuroCity.

Po nešťastnom zrušení EC príplatkov ešte pribudne frekvencia lokálnych dochádzajúcich, pretože prečo by borec zo železáren jazdil panťákom, keď si tie dve zastávky môže hovieť v plyši, všakže...
Realita je tu taká, že väčšina cestujúcich od Prahy vystúpi v Ostrave. Z tých, ktorí pokračujú ďalej, vystupuje väčšina až v Žiline, ako vo svojej konečnej stanici, alebo v rámci tranzitu smer Bratislava/Košice.

Bohužiaľ sa stále uplatňuje filozofia, že vlak by mal viesť vždy aspoň niekoho (hocikoho a hocikde), takže sa produkt označovaný za "vlak vyššej kvality" nechá plaziť cez celé širšie Ostravsko a cestujúci na dlhšej trase už to nejako snáď prežijú.
Od 9.12. teda uvažujem, či pri týchto cestách začať pravidelnejšie siahať po 1. triede (ak pôjde aspoň Apee - Aee51 nie je žiadna výhra), lebo ani miestenky nemusia zaručovať kvalitu, ktorú majú tieto vlaky prezentovať. Alebo ma tie čakania v Bohumíně a množstvo regionálnych cestujúcich dovedú k tomu, že začnem po rokoch jazdiť busom s povinnou rezerváciou.

Ostatne celé to odpájanie a pripájanie niečoho v 3/4 trasy mi príde ako úplná blbosť, ktorá jazdnú dobu len zbytočne nafukuje bez výraznejšieho užitku. Nuž, ešte stále tu budú preplnené expresy cez Valašsko, ktoré stoja len v Meziříčí, Vsetíně, Lidči, Púchove a Považskej Bystrici...
registrovaný uživatel nxau  mail  
27.11.2007 (16:12)  
doomlukas: Taky mě mrzí, že na 320, potažmo 321, ty rychlíky nejezdí celý den v 2hodinovém taktu, jako na jiných páteřních nebo významných tratích. Ale tohle je problém už co pamatuju, že to tam jezdí takhle „halabala“. Korunu tomu nasadili letos, kdy tam začly jezdit „rychlíky“ pouze Žilina (- Karviná/Havířov) – Bohumín. Několikrát jsem uvažoval nad tím, proč to tam tak blbě jezdí a napadlo mě buď to, že je to moc krátká trasa a z Ostravy (či Bohumína) už to každý došourá domů osobákem (to by vysvětlovalo ty výše uvedené „rychlíky“) anebo tam ta frekvence cestujících není tak velká (což si ale odporuje s tím, kolik tam jezdí lidí, když dojíždím denně všemi různými vlaky do práce a všechny jsou full). Doufám, že s otevřením koridoru se tady i zvedne frekvence ježdění vlaků různých kategorií a všechny budou zajíždět minimálně do Žiliny (s rozumnými zastávkami v tomto úseku samozřejmě) a v Žilině budou navazovat další slovenské vlaky směr Košice nebo Blava.
27.11.2007 (15:06)  
Tomáš Záruba: No ale tak to bude... Od 9.12. budou do Žiliny jezdit dva páry vlaků "vyšší kvality" přes Bohumín a jeden přes Havířov (+jeden vlak navíc přes Bohumín). Při takové četnosti ty vlaky ani nemůžou mít význam pro místní ferkvenci, takže o to zbytečnější se jeví jejich časté zastavování.
27.11.2007 (14:52)  
M: To si asi nevychytal že na zadní starně občanky mám napsáno Trinec, ale to nevadí.
Jednoduché řešení proč nezastavovat v Libni - Libeň není žádný uzel (což Třinec taky není), v Libni vystoupiš max do závodu ČKD (což v Trřinci do železáren), ale co opravdu řeší to nezastavovaní v Libni vlaku EC to je fakt, že hlavního v Praze se bez velkého problému dostaneš do každé části Prahy díky metra, což o Libni neplatí protože tam jezdí pár autobusů na tramvaje to je asi 200 m a metro to už ani neříkám jak je daleko, tak proč tam zastavovat když tam není na co přestoupit, leda tak dělníci do ČKD.

Což o Třinci se říct nedá, který má hned za nádražím velké autobusové stanoviště, ze kterého odjiždí autobusové spoje na celé Třinecko a Jablunkovsko.

A ještě jedna věc nebyl bych proti tomu kdyby se muselo v Těšíně přestupovat na Os a dál jet do Třince Os kdyby v Třinci navazovaly autobusy dobře na vlaky, jak vidím tu vaši dobrou strategii proč nedojet např. v dalším GVD s Hutníkem aspoň do Třince radši s ním skončíme v těšíně odkud zas jede jako Sv do Bohumina.
Tak proč už nemůže být protažen až do Třince???
27.11.2007 (14:47)  
M, Mir. zikmund: Já bych to neřešil tady někdo buď bydlí Těšíně/Karviné a nebo je prostě "šotouš z Ostravsko-těšínska" a "chce mít v oblasti taky nějaký opravdu rychlý vlak, když ho můžou mít u Prahy", popř. bydlí v Třinci a otravuje ho zastvení kdekoli jinde než v (potenciálním) cíli jeho cesty.

Debatu o Kolínu a Libni už se mi nechce posté absolvovat.
27.11.2007 (14:39)  
ad Doomlukas : u civilizované železniční správy zastavují dálkové vlaky i na předměstí, aby vážený zákazník, který tam bydlí nebo bydlí v nějakém satelitním městě nemusel jet do centra a pak jako pitomec zpátky na předměstí, čímž by se mu cesta hezky časově prodloužila. Proč myslíte, že v Hamburgu staví EC / ICE na Hbf, Dammtoru, některé i Harburgu ?
27.11.2007 (14:30)  
Doomlukas - já se nebavím o současném stavu, pročež neřeším že teď zrovna nic do Košic nejede nebo že se fasuje v Bohumíně 10 minut. :-)
Přes Valachy bych jezdil, ale ne "dálky" - ono to po III. koridoru bude najednou stejně rychlé.

Takže pokud Vy se bavíte o 3-4 vlacích denně, no tak ty ať si jezdí třeba bez zastávky na Svinově, to je mi úplně jedno. To totiž není žádný páteřní obslužný systém, ale spíš něco na způsob "no uvidíme, jestli tím směrem někdo pojede", ať žijou různé Klidné síly, Bezdřevy a podobně. Pokud by to mělo být NAVÍC k alespoň dvouhodinové obsluze R (ale do z Ostravy či nejpozději Olomouce do Prahy rychlým), tak ať to pro mě a za mě projede třebas i Žilinu.
Já pouze pro existenci takových vlaků nevidím žádný důvod.
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (14:29)  
EuroCity - takze moment, vysvetli mi to krok za krokem... Trinec by si EC zastavku zaslouzil, protoze je to velke mesto (neni to dira v poli jako treba Kolin (pozn.:nyni pouzivam jeho slova)) a kolem je spousta mensich sidel.
Liben si ale EC zastavku nezaslouzi... A muzu jako vedet proc? O co je Liben (a cela vychodni Praha) mensi nez Trinec? Ze si clovek z Libne (a cele vychodni Prahy) muze dojet MHD do Holesovic? Ano, muze. Zhruba stejne pohodlne jako si clovek z Trince muze osobakem dojet do Tesina...
Takze jeste jednou - v cem je Trinec mensi nez Praha-Liben? V nicem? Neni to teda o tom, ze EuroCity ma na zadni strane obcanky napsano "Trinec"? Ano, tak tohle je velmi systemove reseni...
27.11.2007 (14:20)  
Eurocity: Kolín a Libeň bych klidně vyškrtnul taky.
27.11.2007 (14:18)  
Tomáš Záruba: Ty vlaky přes Ostravu jezdí jen do Žiliny (Detvan do Zvolena), ne do Košic (Košičan jede přes Vsetín). Já myslím, že cestujících mezi ČR a Slovenskem je dost, konkrétní čísla ale nemám. No a je třeba si ještě uvědomit tu věc, že každé zastavení provoz vlaku prodražuje, takže to přináší i ztráty, nejen zisky z úsekové frekvence. Jinak podle mě je lepší vlaky Praha - Žilina (Zvolen) vést přes Vsetín...
27.11.2007 (14:13)  
Vždyť Kolín má taky velkou hustotu příměstské dopravy mezi Prahou a Pardubicemi, tak ti lidé si tam taky mohou přstoupi na osobáček a ne aby jim tam měl stavět EC.
27.11.2007 (14:11)  
Ne jako žeby plnily funkci přímestské dopravy, ale chtěl jsem hlavně zdůraznit toto, že ve zdejším kraji je hodně velká hustota obyvatelstva takže v Třinci, Těšíně, Havířově, Karviné a Čadci by ty vlaky měly zastavovat, spíš bych vyškrtnul takový Kolin, nebo Prahu Libeň ze zastavování vlaku EC.
27.11.2007 (14:09)  
EuroCity: Vnímám to jako hlas pro mě. :-)
27.11.2007 (14:08)  
Eurocity: Co tím chtěl básník říci? Jako že tam vlaky EC (kterých tam budou stejně jen tři páry, takže pro místní frekvenci ani nemůžou mít moc velký význam) mají zastavovat každých 10 km a plnit funkci příměstské dopravy?
27.11.2007 (14:05)  
Doomlukas: Tak o tom zrovna mě nemusíte poučovat. ;-) Pobyty jsou 4-5 minut celkem, zbytek vylezlo ze SW jako součet nutných přirážek na rozjezd a zastavení. Pro desetivozový vlak (přičemž obvykle lze čekat spíš míň)!

Otázka zní s dovolením obráceně: Kolik cestujících tranzituje (= začíná před Svinovem včetně od IC-Prahy a končí za Žilinou včetně směr IC-Košice) a kolik jich v mnou naznačených stanicích nastupuje/vystupuje? A kdo jede z/do Těšína, KI, tak má na obě strany 2 (v případě Prahy z KI 1) zastavení navíc, to už snad opravdu nebudeme řešit.

Prostě IC/EC Praha - Košice via OV je/bude/byl by de facto spojením dvou IC: Praha - Ostrava rychle a dále někam po Těšín/Třinec rozvoz v posledením úseku, a IC Košice (do Kysaku "svoz" na začátku ramene) - Žilina s rozvozem na konci ramene po Ostravu.

Já tvrdím, že tranzit je sice nezanedbatelný (proto ono spojení ramen), ale rozhodně ne zásadní (proto upřednostnění "pásmového provozu s pomalou částí uprostřed"). Máte nějaká čísla, kupříkladu?
27.11.2007 (14:02)  
Vážení, vidím že asi tady nikdo z vás nezná zdejší region. Je tady největší hustota obyvatelstva (pomíjím Prahu, která je jen jedno městečko) a tady těch měst je hodně. Podívejte se jenom kolem takového Třince kolik je velkých vesnic a dalších menších měst a kolik velkých vesnic je kolem takouvých Roudnic, Svitav a spol. prostě vůbec v Čechách, vždyť tam je jenom jednou město a pak široko daleko nic jenom same pole.

A uvědomte si že zdejší lidé také chtěji trochu cestovat pohodlnějí na dálkové trasy, do školy, do práce....
27.11.2007 (13:55)  
Tomáš Záruba: Musíš počítat i čas na postupné zpomalení a rozjezd do opětovného dosažení ustálené rychlosti, nejen délku pobytů. A v Bohumíně se stojí 10 minut (kvůli přepřahu, který by se ale dal udělat i v Ostravě, i když nejlepší by bylo vůbec nepřepřahat). Navíc každé zastavení je dost drahá záležitost a nejsem si jistý, jestli se to tou úsekovou frekvencí vůbec zaplatí.
Myslím, že ty vlaky se obejdou i bez úsekové frekvence (která je řešena osobními vlaky, kterých tam jezdí dost, a rychlíky). Když někdo jede třeba z Prahy do Třince, tak může přestoupit, to snad není takový problém...
27.11.2007 (13:23)  
Doomlukas:
Fakta: Zastavení v Čadci, Jablunkově, Třinci i Bohumíně přidá dohromady 8-9 minut podle délky pobytů.

Otázka: Kterým přepravním proudem zdůvodňujete existenci "echt IC" v úseku Ostrava - Žilina? Prosím pěkně za předpokladu, že úsekové relace jsou vyřešeny jinak (což v takovém případě budou muset být, nebo na trase není jen KI a Těšín).
27.11.2007 (13:13)  
Tomáš Záruba: Je to rozhodně více než 5 minut, každé zastavení znamená ztrátu několika minut. Vlaky EC prostě jsou určeny pro dálkovou dopravu a nevidím nejmenší důvod, proč by měly zastávat funkci regionální nebo příměstské dopravy. Na to tam mají Os a další vlaky. Na rameni Ostrava - Žilina bych určitě vynechal Bohumín a Třinec a asi i Čadcu.
27.11.2007 (12:57)  
M: Nemáme, protože mezi Ostravou a Prahou je poptávka na větší hustotu spojů a je tedy možné je vhodně (tedy bez zahrnutí Os, že :-) ) rozvrstvit.
Nikde není psáno, že vlak IC musí jet "IC stylem" celou cestu. Akorát nějaké to lomení kategorií by bylo nepřehledné, tak se prostě nedělá. Po vynikajícím zrušení příplatků už to ani není problém.
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (12:18)  
1. Jezdi tam i Os a nerozlisujme teda vubec
2. 5 az 10 mezi Ostravou a Zilinou, totez mezi Ostravou a Olomouci, Olomouci a Pardubicemi, Pardubicemi a Prahou a mame z toho peknych 40 minut...
27.11.2007 (10:11)  
Vážení, uvědomme si, že na názvu vlaku nezáleží. IC/EC jsou ty vlaky proto, že jedou rychle V NĚJAKÉM ÚSEKU, v tomto případě Praha - Ostrava (a Žilina - Košice), tedy v úsecích, kde kromě nich existují ještě R jedoucí ve stejném či podobném směru a nemá tedy cenu snažit se vybrat každou zastávku, naopak je žádoucí rozdělit poměrně silné přepravní proudy do více vlaků. Ne tak v úseku Ostrava (Hranice) - Žilina, kterým tranzituje jen minimum cestujících, a navíc už zde přepravní proudy nejsou tak silné, aby odůvodnily vedení stejného počtu vlaků (ať už jakkoli rozvrstvených), než na obou "vnitrostátních" úsecích.
Nehledě na to, že rozdíl JD je zrovna na 320 dost zanedbatelný - KI stejně jako Těšín je neprojetelná, Třinec (až/jestli bude město) skoro taky a tak se bavíme leda o Bohumínu a možná Jablunkově, což má efekt mezi 5 a 10 minutami (ale spíš k 5ti). Má vůbec cenu to řešit?
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (1:09)  
Jakych tech vlaku? Nejblizsi vlak po hokeji je Excelsior v pul jedenacte:)
27.11.2007 (0:19)  
Jestli to zastavování v Čadci nebude tím, že na Slovensku to nejsou vlaky kategorie EC ale jenom Ex.

A co se týče Třince, myslím že i těch 15 cestujicích co do těch vlaků přistupuje je dobrých. A když se hraje hokej, tak i 50 (fandové z ostatních koutů republiky)
26.11.2007 (22:37)  
Tak tie Mosty sú zase raz jedna historicky nelogická blbosť. Skúsenosť za bezmála 4 roky pravidelných ciest po tomto úseku hovorí, že sa tam stálo skoro vždy - aj keď zastávka nebola plánovaná - pretože pasová kontrola, resp. vlaková čata sa nerada viezla až do Čadce, a tak sa to takto "upravilo". Raz dokonca nechali colníci vystúpiť plného Košičana (ešte aj v 1. triede sme boli na predstavku šiesti) a vlak s meškaním +30 tam zdržali dobrých 25 minút, kým všetkých skontrolovali. Pre zastávky typu Mosty, Horní Lideč alebo Kúty fakt nevidím dôvod - hlavne po vstupe do Schengenu. Vždy mi pripadalo totálne uletené, keď na úsek Čadca - Žilina, prípadne Lideč - Púchov (kde vlak končil) nastupovala nová vlaková čata. Argument s predajom lístkov z POPky pritom neobstojí, pretože už dnes jazdí napr. personál ČD na Os z Čadce do Těšína a je jasné, že s vercajkom ČD papier na úsek Čadca - Svrčinovec zast. nevydajú. Rovnako elitný personál pendolina v úseku Blava - Kúty. Nemal by byť teda najmenší problém, aby to vlaková čata z Třebové otočila až do Žiliny, zatiaľ čo žilinský personál by zase mohol voziť napr. všetky Os na Lideč/Vsetín/Těšín/Bohumín v rámci "vyrovnávky".

V otázke zastavovania EC na "severnom ťahu" by som sa klonil k možnosti Ostrava - Těšín - (Čadca) - Žilina. S tou Čadcou by som pritom váhal, lebo väčšinu osadenstva bežne tvorili študenti do Ostravy (tých je v kysuckom regióne viac než dosť) a hromadní nakupujúci do Cieszyna. Všetci využívali neexistenciu VVK príplatkov v medzinárodnej preprave. Pri cestujúcich na dlhšie vzdialenosti (hoci aj študentoch do Brna/Olomouce/Prahy) už je ďaleko perspektívnejší Púchov a dokonca aj - so škrípaním zubov (kolega JOHNZ sa poteší) - Považská Bystrica, hoci voči tej mám stále výhrady. Pre pokoj v duši by som ale Čadcu pretrpel za predpokladu, že to tam nebude trčať viac než minútu. V minulosti pobyt často dosahoval dobre nad 10min, a to už bola mega otrava na predposlednej zastávke...
26.11.2007 (21:58)  
M: ano, zavedeni fizlu na cesko-slovenske hranici bylo rozhodne velmi prinosne a v kazdem vlaku se nejake kolo naslo, nekdy i dve.
kdyby se jedna tisicina fizlohodin stravena kontrolou OP na hranicich investovala do star v nadraznich a prinadraznich putykach, vedla by ke stejnemu, ne-li mnohem vestimu poctu posbiraneho xindlu bez negativniho vlivu na komfort a rychlost dopravy normalnich lidi.
jeste jste mi mohl napsat, ze kdo nema co skryvat, tomu fizli nevadi. ja tedy nic zasadniho neskryvam, ani nic proti fizlum obecne nemam, ale tito konkretni lezi mi v zaludku hluboko a dlouho.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
26.11.2007 (21:28)  
M: Proto vidím chybu spíše ve zrušení příplatku než v zastavování. Ten Havířov nebo Třinec může plnit vlaky i dálkovou frekvencí a ten příplatek by to vyselektoval. Na Čadcu koukejte i ze slovenské strany. Pokud si pamatuji, dost lidí tam i vystupovalo.
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (21:25)  
M: je to stanice kde nastupuje dost lidí.
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (21:23)  
Ja vim, je to obrovske okresni mesto a v podstate aglomerace.... Asi jako Blansko nebo Usti nad Orlici...
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (21:21)  
M: ale Čadca není Kuty nebo Hohenau...
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (21:21)  
Railfort - ano, ja to samozrejme beru. Jen je otazka, jestli se z Havirova (treba) musi do Ostravy (nebo Tesina) EC vlakem, ktery je o 5 minut rychlejsi nez osobni.
Nekdo, kdo jede delsi streku si pak muze rict, ze ho ty caste zastavky, caste vymeny spolusedicich a v dusledku i prodlouzeni jizdni doby obtezuji a radeji pojede jinak. A prodelaji na tom jak drahy, tak cestujici (v "souctu").
Jinak sportovne uznavam, ze v Cadci jsem nebyl, nevim, jak to tam chodi. Na druhou stranu, v druhe a treti zastavce v Praze by bylo tutove vic lidi za den nez v Cadci za tyden (mesic) a stejnak tam vlak stoji jen jednou, protoze po Praze se pak lide rozjedou "primestskou dopravou" (rozumej MHD).
Nebo by v druhe prazske zastavce nikdo nevystupoval a to je duvod, proc dalkove vlaky v Praze zastavuji jen jednou?
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (21:15)  
Proc jsem nereagoval? Proste jsem to presel. Taky tady tu a tam byva, ze spousta lidi na/vystupuje taky treba v Trebove...
A co se tyce te vymeny personalu, tak asi takhle - co takhle kdyby treba jeli az do Ziliny nebo Tesina? Nebo to jako maji vlaky zastavovat podle toho, jak se to hodi pruvodcimu? Jeste ze vlak nemuze sjet z koleji, aby ho hodil az k baraku...
Pokud jde o ty Kuty, tak stve. Hodne. Stejne jako Hohenau. Ale asi takhle zeleznice ziskava tu konkurencni vyhodu...

Co se tyce tech debilnich poznamek o fizlech, tak radsi at mne buzeruji (pro mne fakt neni nejmensi problem jim tu obcanku, na ktere si stejne nemaji co precist ukazat a nespatruji na tom ani zbla ponizujicicho), rekl bych, ze to jen tak z prdele nedelaji a verim tomu, ze pri takovejch fizlackejch buzeraci (zastavovani aut treba taky) se uz dost lidi naslo. Treba ti nekdy najdou treba kolo, hnupe...
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
26.11.2007 (21:14)  
M: Vlaky mají především podchycovat potenciální přepravní proudy, protože mají vydělávat. Proklamace typu "spojení evropsky významných měst" jsou jen plky. Pokud je dost frekvence na dálkový projíždějící i dálkový stavící, ať jedou oba. Pokud ne, je nutné upřednostnit tu, ze které je větší tržba. Mít hogo-fogo vlaky, které vozí vzduch, je k ničemu.
26.11.2007 (20:53)  
s tim, ze nebude pasova kontrola je to tak trochu europropaganda, ktere veri jen slabsi povahy. fizli sice nebudou kontrolovat kazdeho, ale pres vlak courat budou a buzeraci budou provadet jen selektivne.

a aby fizli necestovali z Ostravy do Ziliny a spat, budou zdrzovat vlaky zastavkami typu Cadca a Mosty...

nicmene fizlu se par usetri - a doufam, ze ti usetreni budou jezdit vlakama jako poradkova sluzba a kontrolovat obcanky indianum z kysaku. za tech dlouhych 15 let, co me budili v Mostech, jim to ze srdce preju...
26.11.2007 (20:21)  
worel:
Já to samozřejmě vím, do Mostů jezdím každou chvilku...
Jenom narážím na to, že letos tam rychlíky minutový pobyt psaný nemají, ale staví tam (pasová kontrola), příští rok tam zas minutový pobyt plánovaný je, i když už nebude pasová kontrola.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
26.11.2007 (20:21)  
čunče: a jak si má autor ověřit fakta?proč mu místo "rýpání" s tím ověřováním nepomůžeš?ve svém volném čase..přidej se na psaní newsek a můžeš ověřovat data jak chceš..ti,co mají málo volného času se "jen" spoléhají na "ověřené" z denního tisku. Všimni si,že se autor nespoléhal na bulvár,ale na asi nejserióznější tisk
registrovaný uživatel nxau  mail  
26.11.2007 (19:33)  
M: Teď po zrušení příplatků asi opravdu i tyto vlaky budou plnit funkci příměstské dopravy... bohužel.
registrovaný uživatel Tom  mail  
26.11.2007 (19:32)  
M: Tak to budete raději chtít zastavovat EC vlaky v Mostech, aby se tam vyměnily čety??To chcete říct, že Kůty jako PPS mají větší frekvenci cestujících než Čadca??A to tam stojí i SC a nikoho to neštve...A z mé zkušenosti staré snad dva týdny vím, že z Čadce jezdí lidé do Čech ve velkém a to nejen za nákupy do Czieszyna ale i do Prahy...jezdil jsem tam od ponděla do neděle a pořád bylo dost lidí na to,aby se to zastavení oplatilo...Opravdu 3 měsíce jsem sledoval všehcno dění...
A to,že lidi odtamdtu dojížději do našeho vnitrozemí vím, protože jsem tam kdysi jezdil na těchto vlacích jako VČ.
Jinač já jsem tady neoslavoval zastavování vlaků EC v Třinci...Jenom jsem psal jaké to bude až bude nové GVD...
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (19:25)  
M: koukám, že jste v Čadci ještě asi nikdy nebyl, jinak byste věděl že to opravdu nejsou jen hory. Proč jste nereagoval na argument Toma, že on sám ze své časté zkušenosti může potvrdit vysokou frekvenci cestujících?
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (19:21)  
Cadca je okresni mesto a proto tam maji zastavovat EC vlaky? Je tam slusna spadova oblast? (co vsechno do te spadove oblast spada? Hory?) Tak v tom pripade na tahu Decin-Breclav zastavujme v (krome jiz zastavujicich):
Lovosice - vyznamne mesto, co by kamenem dohodil Litomerice, okresni to mesto
Roudnice/Vranany/Kralupy - dulezita spadova a prumyslova oblast, zeleznicni krizovatka, pobliz Melnik (okresni to mesto)
Praha - alespon tri zastavky
Poricany - urcite tam bude frekvence (zvlast po zruseni priplatku) a prestup do Nymburka
Kolin - sam o sobe okresni mesto, hned vedle Caslav
Usti nad Orlici
Svitavy
Blansko - vsechno okresni mesta
Brno-Zidenice - Zidenice, Vinohrady, Lisen, Lesna - spolecne udelaji skoro krajske mesto

Pripada neco nekomu povedome - ano, zhruba jsem popsal zastavky, kde zastavuji rychliky, ale NE EC vlaky...

Ale pokud maji EC vlaky plnit fci regionalnich vlaku (doprava z Trince a Tesina do Ostravy), tak dobra
registrovaný uživatel Tom  mail  
26.11.2007 (19:02)  
V Čadci se hlavně mění vlakové čety...a zatím i strojvedoucí. Nevím, možná už zajížději i čeští strojvedoucí až do Žiliny,ale nevím to jistě, jestli u všech vlaků...
Ale Čadca je taky okresní město,takže zase tak málo lidí tam není...a za poslední dobu co jsem tam jezdil 3 měsíce pořád v různé dny, tak mi připadala celkem slušná frekvence cestujících právě do nebo z Čadce vlaky vyšší kvality.
A to zastavováni EC/IC v Třinci nabude na významu právě po zrušení příplatku, kdy se do těchto vlaků přesunou také studenti,a lidi jedoucí třeba jen do Ćeského Těšína nebo do Ostravy...Ale aspoň se nemusíte bát využívání těchto vlaků "werkovymi" ( zaměstnanci TŽ )..jedzí to totiž v nevhodném pro nich čase..
registrovaný uživatel nxau  mail  
26.11.2007 (19:00)  
worel: Všechny IC rozhodně v Mostech vždy od rozdělení republiky nestavěly! Je tomu už sice dlouho, asi tak 4-5 let, ale tehdy vím, že např. Košičanem jsem jel vždycky z Těšína a zastavovalo to až v Čadci. V Mostech a pak už i v Třinci to zastavuje až poslední roky.
Jinak, s těmi Poláky jsem to myslel jakože si přijdou přes hranici pěšky, jsem se vyjádřil nepřesně, ty vlaky v takové míře jak to jezdí z Polska teď to moc opravdu nevytrhnou :-)
A od nového JŘ není uvedeno zastavování vlaků vyšších kvalit v Mostech, ne? To tam bude zastavovat "neoficiálně"?
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (18:38)  
Mi pčíjde Čadca jako docela slušná spádová oblast, mám pocit že tam vždy nastupovalo dost lidí.
registrovaný uživatel worel 
26.11.2007 (18:12)  
Garfield: IC, stejně jako Ex, stejně jako všechny osobní vlaky staví v Mostech od doby rozdělení republiky a nový GVD v tomto není ničím výjimečný!

nxau: Hlavně to Polsko s těmi svými dvěma páry vlaků je důležité. :-D :-D :-D
26.11.2007 (16:41)  
V příštím roce budou ICčka (expresy) zastavovat i v Mostech.
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (16:32)  
A propos jedna zastavka je malo (Tesin - dobre teda). V Ostrave jsou ty zastavky dve. Pritom i v Praze je jen jedna. Trochu paradox:-)
registrovaný uživatel nxau  mail  
26.11.2007 (16:25)  
M: Ostrava a pak až Žilina to je asi na takovou aglomeraci málo... Ideální zastávkou by byl ještě Těšín. Je to mezi Ostravou a Žilinou největší železniční uzel, kde se sjíždí vlaky za všech směrů a tam by si všichni od Karviné, Havířova, Frýdku, Třince apod. + ještě sem tam něco málo z Polska mohli přestoupit. Je tam hodinový takt (na 321 ve špičce 30 minut), takže úplně ideální. Čadca je podle mě taky přeceňovaná, spíše jsem si vždycky myslel, že to tam stojí kvůli celníkům, teď po zrušení hraničních kontrol to tam stojí stejně, tak nevím, odpověď je na spíš Slovácích proč...? Aspoň to tam už tak dlouho nestojí, z bývalých 5 minut to je zkráceno na nynější (budoucí) 2-3 minuty.
26.11.2007 (15:37)  
160 km/h rozhodně nebude v celém úseku trati. Třeba z Mostů do Čadce by maximální rychlost měla být jenom 100 km/h (pokud se to nezměnilo).
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (15:36)  
nxau - no a ja bych pro tyhle vlaky videl stani v Ostrave a Ziline a mozna nekde mezi... Dve zastavky v Cesku a Cadca navrch, tak to je na mne moc:)
Ale urcite mne nekdo presvedci, ze Cadca je mesto evropskeho vyznamu, kde se krizi vyznamne zeleznicni trate:-))
registrovaný uživatel nxau  mail  
26.11.2007 (14:54)  
Pekař: Já si myslím totéž. Už někokrát se o tom mezi ČD (SŽDC) a městem Třinec jednalo a vždycky to skončilo krachem. Toto slyším poprvé. Za stávající situace bych viděl stání Ex/IC/EC jenom v Ostravě, Karviné (Havířově), Těšíně a pak až v Čadci. Vzhledem k významu, proč to vlaky vyšších kvalit jsou, by na ostatní měl zbýt černý petr kvůli tolika zastávkám na tak krátkém úseku. Už teď si myslím, že zastavování IC/EC v Třinci je zbytečné, ale tuším, že si to v Praze kdysi někdo vyřval.
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (13:49)  
M: jo:) Ale myslím, že Třinec - město se stavět nebude, takže zůstane jen Karviná a Těšín.
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (13:40)  
pekar - jsem ochotny to vzit zpet:-) Zmatek mi do toho vnesl ten prispevek od InterCityho, kde se pise o 5 kilometrech a v clanku o 20 (jenze o "uplne jinych")...
Nicmene faktem zustava, ze tam to zpomaleni bude a taky to, ze na docela dost kratkem useku budou tri zastavky, takze tech "manevru" bude docela hodne rekl bych
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (13:24)  
M: šedesátkou to pojede jen mezi Loukami a Karvinou, ne? To čtvrtina není nebo se mýlím?
registrovaný uživatel čunče  mail  
26.11.2007 (11:53)  
Tunely nikdo bourat nebude. Spíš by se tam hodil tunel základnový, na téhle trati je na takovouhle drahou věc dost velký provoz a ještě dlouho bude.

Poddolovaná území nevím.
Zato 150 metrů vysoký násep u Ervěnic (Most - Jirkov z.) si přestal sedat po 40 letech. 40 let se po něm jezdilo 40 km/h po dvou kolejích ze čtyřech (několik kilometrů dlouhá čtyřkolejná stanice Kyjice se třemi zhlavími). Nyní jsou tam jen dvě koleje, stanice přišla o východní zhlaví, nyní je tam TR 100 a autoblok.
26.11.2007 (11:22)  
bez tych tunelu to nepude, proč je budou bourat?
registrovaný uživatel barguzin  mail  
26.11.2007 (8:56)  
M: Pri pohľade na výškovú mapu ČD si myslím, že niekoľko minút by sa skrátiť mohlo oproti súčasnosti. K presnému vyjadreniu by však bolo potrebné získať presný výškový profil trate so sklonmi, rýchlosťami a dĺžkami jednotlivých úsekov a hmotnosť vlakovej súpravy. Predpokladám, že poddolované územie sa týka hlavne severu od Českého Tešína (môže niekto upresniť?) Taktiež neviem ako je to s rýchlosťami ďalej na Slovensko (hlavne aké sú pred Jablunkovským priesmykom). Ak by bola 150-160ka od Tešína až po ČR gr., potom by IC pozostávajúce z ôsmich vozňov a HV 151 rozbiehajúce sa z Tešína mohlo dosiahnúť a viacmenej aj udržať rýchlosť až do vrcholového bodu a zastaviť až v Čadci (dalo by sa vyuzit zrychlenie na vodorovnej trati, potom by rychlost mozno pomalicky klesala, ale udrzala by sa na prijatelnej urovni az po vrchol)...To ale za predpokladu, ze na trati naozaj uz nebude dalsie rychlostne obmedzenie, hlavne, na stupajucej casti. Chcelo by to viac vstupov na presnejsi vypocet. Iná kapitola nastane pri nasadení 380tok, ale predpokladám to v týchto končinách za nepravdepodobné, pretože ťažisko využitia týchto výkonných trojsystémnikov bude niekde inde....
Čo sa týka tých poddolovaných území, zaujimalo by ma, akoje to potom so sanaciou, resp. da sa takto narusene prostredie potom v buducnosti uviest nejak do "povodneho stavu" a zlepsit parametre koridoru, alebo je to uz definitivne? Ako dlho ma trvat este tazba? A su aj ine takto postihnute trate na Ostravsku?
registrovaný uživatel čunče  mail  
26.11.2007 (8:53)  
Co to je za článek? Autore autore!! Že by sis ověřil fakta a nepřebíral články, kde jsou nepravdivé údaje? Jablunkovský tunel bude jeden a to dvojkolejný a už se na něm pracuje. Vznikne rozšířením jednoho ze stávajících dvou. Druhý bude uzavřen vratama.

Jinak:
DOZ - dálkové osvětlení zastávek
DOZZ - dálkově obsluhované zabezpečovací zařízení

Nevím, jestli součástí stavby bude i DOZZ, ale zabzař na DOZZ připraveno bude. Možná se pak bude řídit trať dočasně z Třince, ale možná z Bohumína a zcela jistě se bude za několik let řídit z Přerova (včetně stanic Ova hl.n., Svinov, Bohumín a Třinec). Celá Morava se bude řídit z CDP Přerov a celé Čechy z CDP Praha. Včetně D3kových lokálek, kam se nainstalija radioblok.
registrovaný uživatel M 
26.11.2007 (1:10)  
Muze (dokaze) nekdo nejak spocitat, o kolik se teda jizdni doba (Bohumin-Cadca) zkrati diky tomuhle, kdyz to bude nekolikrat stavet a cast (vic nez ctvrtinu) to pojede pouze 60 kmh? A jak to bude s nakladama, kdyz se tam nekolikrat bude vlak rozjizdet a brzdit? A da se vubec zajistit, aby alespon na chvili (pripadne jak moc) byla rychlost 160 km dosazena? Nebude to treba tak, ze teoreticky tam 160 budu, ale prakticky tato rychlost nebude dosazitelna, protoze nebude kde by se ten vlak rozjel?
registrovaný uživatel Pjetro 
25.11.2007 (23:32)  
Nějaká bližší projektová dokumentace by nebyla?:-)
registrovaný uživatel worel 
25.11.2007 (22:26)  
Trať ale není modernizována jen kvůli rychlosti 160 km/h a osobní dopravě. Řekl bych, že skoro důležitější věci (a hnacím motorem budování koridorů) je prostorová průchodnost UIC GC a třída zatížení D4...;-)

DOZ(=DOZZ)= dálkově ovládané zabezpečovací zařízení

Garfied: Ono ty důlní vlivy tam budou ještě dost dlouho po ukončení těžby (viz třeba Ostrava hl.n. - Ostrava-Svinov).

Roman 83: To byla jen dementní výmluva, nic víc.
registrovaný uživatel pekař 
25.11.2007 (20:29)  
Konečně...
25.11.2007 (19:49)  
To je jak dalnice ta cena:)holt podhuri Beskyd no..
registrovaný uživatel aron 
25.11.2007 (19:20)  
Přes 500 milionů na kilometr,není to nějak moc?
25.11.2007 (20:05)  


je to hodně...:-)
registrovaný uživatel ICN 
25.11.2007 (19:00)  
Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy želelezniční dopravní cesty;
pomíjím želelezniční, ale generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty se jmenuje Jan Komárek...
25.11.2007 (19:27)  


hned to opravím!
25.11.2007 (17:44)  
Výběr ze zpráv, koncepcí a posouzení vlivu na ŽP modernizace 320 (můj příspěvek z k-reportu):

Pro cestující veřejnost optimalizovaná trať přinese vyšší standard služeb nabízených Českými drahami, který se projeví zejména vyšším stupněm bezpečnosti, pohodlí a rychlosti dopravy (výjimku tvoří úsek mezi žst. Karviná a louky nad Olší, kde trať prochází poddolovaným územím).

Železniční stanice
Budou řešeny úpravy následujících železničních stanic :
• Po dohodě s O 16 GŘ Praha a OPŘ Ostrava budou zrušeny stávající železniční zastávky Ro-pice a Louky nad Olší
• Nově bude vybudována železniční zastávka Třinec město s úplným vybavením cestujících
Dle rozhodnutí odboru 16 GŘ ČD Praha budou všechny vlaky kategorie IC, EC zastavovat z frekvenčních důvodů v žst .Český Těšín ( přípoje z Polska,Havířova a Frýdku – Místku), vybrané vlaky této kategorie i v Karviné a v nově vybudované železniční zastávce Třinec město. Časový horizont reali-zace 2007-2010. Celkové investiční náklady činí 11,423 mld.Kč

Trať č. 320 Optimalizace poddolované části tratě
Odhadované náklady 500 mil. Kč. V rámci modernizace III. železničního koridoru bude trať upra-vována pouze na rychlost 60km/hod proti současným 50km/hod (dříve 30km/hod), protože v úseku od km 326,300 do km 331,700 nebudou v době výstavby v letech 2007 až 2010 zcela doznělé důlní vlivy. Z toho důvodu je nutno ve výhledu uvažovat s dodatečnými úpravami tratě protože zde bude skokově omezena traťová rychlost z okolních 120 až 160km/hod na 60km/hod.
25.11.2007 (14:37)  
Lukess:
Navždy ne, předpoklad je 10 roků po ukončení těžby pod tratí, ale zatím se furt těží. A týká se to jenom úseku karviná-Darkov - Louky, jinde se trať nepropadá.
25.11.2007 (13:13)  
hm-minulý rok měli ČD ohranou výmluvu, že IC,EC směrují přes valašsko kvůli výstavby koridoru na 320tce... celý rok se nic nedělo a teď, když se IC,EC vrací na 320tku se začně dělat koridor...to bude radosti!
25.11.2007 (12:58)  
Doufám, že u nás v Bystřici budou díky výlukovému jízdnímu řádu stavět i nějaké rychlíky... Ví o tom někdo něco?
25.11.2007 (12:42)  
Patnáct úrovňovejch přejezdů na 20 km, vmax=160 km/h... To budou mít zase na pitevně frmol...
registrovaný uživatel Tom  mail  
25.11.2007 (12:21)  
DOZ by měla byt oblsuhována z Třince až po státní hranici,ale zatím se počítá i s místní oblsluhou v Mostech u Jablunkova...ale to jen dočasně...
registrovaný uživatel Tom  mail  
25.11.2007 (12:20)  
Přeložka bude mezi Hrádkem a Jablunkovem,jedná se tam až o přesunutí tratě o 40m kvůli tomu obchvatu...A další přeložka bude za Jablunkovem, kde bude postavený nový most, z důvodu narovnání tratě v oblouku.Stavba se také dotkne obou Jablunkovských tunelů, kdy tunel Jablunkovský II bude zdvojkolejněn a Jablunkovský I ( starší ) bude z poždavků složek Hasičského záchranného sboru propojen s novým tunelem a bude sloužit jako úniková cesta v případě nehody. Bude ale použita pouze jedna polovina tunelu, ze směru od Čadce z důvodu jednodušší přístupnosti záchranných vozidel. Druhá polovina bude zasypána.
25.11.2007 (12:20)  
dálkovina
25.11.2007 (12:03)  
Je součástí stavby i DOZ?
25.11.2007 (12:13)  


co je to DOZ?
registrovaný uživatel karel.f  mail  
25.11.2007 (11:31)  
Za zastávkou Mosty u Jablunkova je zřízena nová odbočka ŠANCE pro přejezd na dvoukolejnou trať.
registrovaný uživatel karel.f  mail  
25.11.2007 (11:27)  
Přestavba železniční stanice Bystřice nad Olší a části trati ve směru do Jablunkova-Návsí. Zde bude přestavba velmi rozsáhlá a koleje povedou v nové ose.
registrovaný uživatel Lukess  mail  
25.11.2007 (10:55)  
Tak to by mě zajímalo, jak budou modernizovat úsek Chotěbuz - Dětmarovice, který se navždy bude propadávat.
25.11.2007 (10:53)  
Optimalizace bude probíhat ve stávající stopě, nebo budou i přeložky ?
registrovaný uživatel karel.f  mail  
25.11.2007 (10:32)  
Nejde přece o stanici ta za to nemůže že zde leží. Je prostě součástí koridoru.Od Dětmarovic až po Čadcu se bude vše předělávat v rámci koridoru.
(Nejvýznamnější skutečností tohoto jízdního řádu v regionu je zahájení koridorové stavby na trati 320 - Optimalizace tratě státní hranice ČR/SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Konec stavby se předpokládá na konci roku 2011. Současně s touto stavbou by měla probíhat výstavba silnice 1/11 v úseku Tošanovice – Bystřice a výstavba obchvatu Jablunkov-Návsí.)
registrovaný uživatel Přema 
25.11.2007 (10:18)  
Bystřice nad Olší je taková klidná stanice a oni tam chtějí stavět koridor?
25.11.2007 (11:53)  


jo, z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem!
 Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko