..: Oživeno: Začíná rozsáhlá stávka v Maďarsku :..

Ilustrační obrázekMaďarsko - Po téměř kompletní paralýze vlakových spojů v Německu postihne podobný vývoj tento týden i Maďarsko. Odborová sdružení v zemi vyzývají své členy ke stávce, která podle nejnovějších informací začne ve středu, 21. listopadu v 6.00 a potrvá v průběhu celého dopoledne. V uvedenou dobu do zaměstnání nenastoupí pracovníci železnice, autobusové dopravy, ale ani učitelé a pracovníci ve zdravotnictví.

Tímto krokem odborová hnutí v Maďarsku vyjadřují nesouhlas s připravovanými reformami ve zdravotnictví a důchodovém systému, ale také s chystanými škrty v železniční dopravě. Ministerstvo hospodářství a dopravy chce totiž společně s MÁV (H-START) zrušit celkem 38 regionálních tratí, na nichž je provozování osobní dopravy ztrátové. Ani jedna strana ovšem nevylučuje možnost provozování těchto spojů jinými dopravci. Jako další alternativa se uvádí dotování provozu na zmíněných tratích z vlastních zdrojů krajů nebo obcí.

Stávka na železnici zasáhne i do pravidelné vlakové dopravy v ČR a na Slovensku: jedná se hlavně o spoje EC 174, EC 170 Hungaria a EC 278 Jaroslav Hašek.

Doplněno 20. 11. 2007, 23.30: Podle nejnovějších zpráv nedošla jednání mezi vládou a odboráři k oboustranně přijatelnému výsledku, a tak by se cestující měli připravit na výrazná omezení způsobená zastavením vlakové dopravy v Maďarsku.

Zdroj: Híradó, Népszava, HirTV


Mr.IC Poslat mail autorovi | 20.11.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Maďarsko


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
21.11.2007 (17:13)  
Pánové,je to ještě Želpage nebo už Mladá fronta DNES?Ještě chybí návody k teroristickým akcím proti Českým drahám(rok 2002,redaktor Steigerwald).
21.11.2007 (17:10)  
Trochu odbočím: Pobavily mě teď zprávy na ČT24, zástupce francouzských drah si stěžoval, že sabotéři zavinili zpoždění vlaků TGV a Eurostar 15 až 20 minut. :)
registrovaný uživatel pekař 
21.11.2007 (17:04)  
tenzor: já mluvil o Maďarsku, o Německu toho zas tolik nevím. Jinak režijkáři mají po dvaceti letech nárok na dvanáct jízd v 1.tř. nebo někteří výše postavení to mají automaticky hned a furt.:)
registrovaný uživatel tenzor 
21.11.2007 (17:02)  
pekar: no v Madarsku mozna ano, v Nemecku kvuli tomu, ze si dovolili nezvysit dederonskym firum platy o tretinu a to uz je pak o cemsi jinem.
cocik: ad rezijkari, ona by asi byla pripadna otazka, co vlastne maji rezijkari v jednicce co delat (pokud jedou na rezijku)
registrovaný uživatel pekař 
21.11.2007 (16:55)  
M: oni stávkují taky proti propouštění, jak hloupé, že... Navíc mám o dění na maďarských železnicích jemné ponětí a i neželezničáři zabývající se děním na svých drahách s rušením nesouhlasí. Ono totiž ne vše co se ruší je tak beznadějné. Ale to se těžko vysvětluje člověku co byl nejdál v Maďarsku v Bratislavě...
Bovlk: vy věříte na volnou ruku trhu?
Tom: naprostý souhlas.
registrovaný uživatel cocik 
21.11.2007 (16:13)  
M> ja vim, ja se stydim pred vsemi temi pracujicimi lidmi :)

realna kalkulace na Praha-Brno a zpet vypada trochu jinak, posledni dva roky to 2x-3x tydne jezdim na otocku

autem to pojedes v prumeru 2.5 hodiny od dveri ke dverim (tj. na poradu v 9:00 vyjizdim nekdy v 6:30, spis o trochu driv), vlakem to mam od dveri ke dverim 4 hodiny, takze z domu vyjizdim cca 4:30 (respektive v 7:00, kdyz jedu Haskem a porada neni)

pokud jsem hodne utahanej, tak se ve vlaku jeste dospim, nebo si dam snidani (pravda, za zakladni cenu "lidovych" cca 300 Kc s nejakou relacni slevou - to je jako v jednohvezde od Michelinu), jinak se normalne pripojim na net a resim maily (pouze v Haskovi v Apee), nebo si offline pripravuju podklady (v Ampz) ... pri jizde autem mam sice o 2 hodiny delsi spani (nejsem sebevrah, abych do auta sedal nevyspalej), ale z prace ani jidla nezvladnu nic, coz je casto problem (o stresu z D1 nemluve)

cesta zpet probiha vicemene stejne - budto vecer totalne vystavenej kroutim dve a pul hodiny volantem (zvlast zacpa u pruhonic a na magistrale je libova), nebo jedu o hodinu a pul delsi dobu vlakem/mhd/taxi, z cehoz muzu dve a pul hodiny spat, pripadne pracovat (jak zrovna potrebuju a na co se cejtim)

bohuzel kalkulace nezapocitava necekany skoro hodinovy zpozdeni vlaku na ceste tam (cestu zpet resi babitron), nezapocitava to, ze cas od casu prijede jenom jedna jednicka (nebo vubec zadna) a nezapocitava to, ze clovek cas od casu musi skoro tri hodiny poslouchat latereni rozvalenejch rezijkaru na to, jak maj malo penez, jak je prace na zeleznici "poslani" a jak by meli jit do duchodu uz v padesati, protoze prece delaj na draze a to neni zadnej med :)
registrovaný uživatel Tom  mail  
21.11.2007 (16:02)  
Dobrá, s těma pracujícíma lidma jsem to myslel jinač než jsem to napsal, protože vím jak je těžká vysoká škola a je jasné, že absolventi mají nárok za to všechno, co si prožili pracovat na lepších postech a za lepší plat...
Ale vžijte se to těch lidí, co chtějí stávkovat..Jim je jedno, že zničí dobré jméno podniku, který je chce třeba vyhodit pro nadbytečnost...jinou možnost třeba nemají...Já bych se taky bránil...myslím, že každý...
Ale pořád nechápu, proč si tady hodně lidí jen stěžuje na vlaky a na ČD, když mají i jinou možnost..proč porád teda jsou u těch vlaků..??Jo třěba někde autobusové spojení neexistuje v takovém rozsahu a lidi jsou odkázáni na vlak, to beru, že se jim něco nelíbí když nemají na výběr.
registrovaný uživatel M 
21.11.2007 (15:52)  
cociku, hanba tobe:-))

BTW - v sobotu potrebuji do Prahy. Tak kolem jedenacte abych byl nekde u Chodova. Autem tam jsem z Brna se vsim vsudy za dve hodky, ale OK, co vlak? Kdyz zapoctu cesty na a z nadrazi, tak jsem nekde na 3,5-4 hodinach (takze ta vyhoda, o ktere psal cocik je ta tam), ale porad OK teda. Podle JR vidim odjezd z Brna 7:50, prijezd do Holesovic 10:25, takze to pekne vychazi na tech 11 na Chodove. Sice budu muset z domu vyrazi v 7:15, zatimco autem bych vyjel v 9:00, ale porad OK...
Jenze - v jizdnim radu nenajdu? Ze prijezd do Holesovic v 10:25 je fikce. Realny prijezd je kolem 10:45 a tim padem mi na Chodove pripojny autobus v 11:00 ujede a na misto setkani prijdu pozde. Takze se znovu zeptam, jestli se mi chce vstavat v 6:45 a zahrat si modrou loterii (proc ma ten vlak kazdej den v Praze 20 minut sekeru je mi fakt jedno - jestli je tam kazdej den sebevrah fakt neni muj problem) nebo mam vstav v 8:30 a byt na pohodu v 11:00 na Chodove?
Kdyz si vzpomenu na muj posledni nakup eLisky, kdy mne ten modrej kokot za prepazkou malem serval, ze jsem neznam presny postup a co kde mam prilozit, tak mam pocit, ze si asi pospim:-)))
registrovaný uživatel M 
21.11.2007 (15:41)  
Tome, vypada to, ze ty to reseni mas... Tak nas s nim seznam... Prosim!
Napis, jak zvysis platy ucitelum, autobusakum, zeleznicarum? Soucasne jim neprikazes, ze do duchodu sli pozdejc (navzdory tomu, ze ty mrsky ziji o dost dyl nez pred nejakyma 50 rokama, takze je v tom duchodu je budes muset dyl "zivit"). A soucasne jim nezvednes soucasne dane a tim neomezis jejich soucasny zivot... Samozrejme nebudes sahat ani na polozky typu soudnictvi, zdravotnictvi, vnitro, investice.
Takze nam ten uzavreny system, kde dokazes "prerozdelit" penize, aniz bys je nekde ubral, konecne popis. Ceka na tebe cela Evropa!!

Na tu "teorii", ktera ti lezi v zaludku nemusi nikdo byt studovany ekonom, na to staci davat pozor aspon prvnich pet roku zakladky. A vubec, na to, ze kdyz do vrchovate sklenice vody nalijes dalsi vodu, tak ta voda pretece, prijde i decko ze skolky...

PS: Ti vystudovani ekonomove se po skole (a behem ni) rypali v nose? Nebo kde u tebe konci pracujici lide? U delnickeho proletariatu? A ti ostatni jsou co? Pracujici nepracujici? Sorry, ale prece neni jejich chyba, ze ty mas tu "prumyslovku" (viz jina diskuse) a oni maji treba zrovna tu ekonomii vystudovanou. Myslim, ze nikdo nikomu nebrani, aby se sel prihlasit treba na CERGE a stal se tim pracujicim nepracujicim (ktery potom (ne)pracuje jen 50 hodin tydne:)
registrovaný uživatel cocik 
21.11.2007 (15:39)  
tom> otazku, proc vubec vlakem jezdim, si kladu poslednich par mesicu taky (zvlast kdyz ma ranni Dvorak 40 minut zpozdeni uz pri pristaveni) ... ale holt je muj cas drahej a potrebuju na cestach pracovat, coz v busu ani v aute nejde

jsem pomerne tolerantni clovek a mam vlaky (i zivotni prostredi) rad, ale kdyz vidim, jak v poslednich mesicich katastrofalne klesa kvalita sluzeb (vcetne jednicky EC), jak rostou ceny (ne, ze by me tech par stovek navic na jedne ceste zabilo) a jak se spousta zeleznicaru tvari, ze jsou privilegovana skupina, ktera ma narok na specialni zachazeni, tak dam pri nejblizsi prilezitosti sluzbam CD sbohem ... doufam, ze tu zavedou na exponovane trasy "manazerske" autobusy, ktere uz leta uspesne jezdi napriklad v Jizni Koreji, pripadne ze konecne vstoupi na drahu rozumna konkurence

a ano, jsem vystudovany ekonom ;)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko