Praha, Curych - Od 9. prosince budou na vlaku EN 352/353 Johannes Kepler jezdit denně z Prahy do Basileje přímé lehátkové a lůžkové vozy pod značkou City Night Line (CNL). Pojedou přes Lipsko a Frankfurt n. M. Süd místo současné skupiny vozů JLV do Wiesbadenu. Odjezd z Prahy hl. n. bude ve 20:25, příjezd Basel v 10:37. Zpět vyjede v 18:04, do Prahy přijede v 8:18. Cena začíná na 29 € za jízdenku ve voze k sezení s oddíly a 49 € za lehátko. Nově bude možné v tarifu Spar-Night koupit všechny kategorie jízdenek. Od prosince 2007 také divize Dálková doprava DB sjednotí své noční vlaky CityNightLine, DB Nachtzug a UrlaubsExpress pod značku City Night Line.
A k těm povinně místenkovým lůžkům - nevím, jak je to v Rusku, ale na Ukrajině je sice teoreticky každé místo povinně místenkové, v praxi to ale naprosto neplatí a tak jsem neležel, když jsem měl lístek a mnohem častěji ležel, když jsem příslušný lístek neměl. Ve vyprodaných vlacích se při uplácení průvodčích objevily spousty volných míst a také jsem se setkal s lůžkovými vozy na místo obyčejných.
Co se tyce toho rozmeroveho a hmotnostniho omezeni - jeste nikdy se mi nestalo, abych nekde narazil a nelitam uplne sporadicky. Ale chapu, ze je rozdil brat si s sebou digital na fotecky za ctverku a fotograficke vybaveni vazici dvacet kilo:)
Az s sebou zacnu vozit pulku domacnosti, tak si asi koupim kamion ale:-))
Nicmene, u Basileje je ten euroairport a lita tam docela hodne spolecnosti. Na druhou stranu, lita se uz od nas skoro vsude, takze tuhle kritiku by slo napsat asi pro jakekoliv mesto. Pro mne je lepsi dostat se do Vidne (nebo Blavy) nez do Prahy a s Air Berlin nebo German Wings se da dostat v podstate do celyho Nemecka. Rychle a levne
CNL už není CNL, a EN se CNL stane, v Německu je s tím trochu chaos a pokud chcete být přesní, tak poznamenejte, že EN je u nás jen přepravní kategorie a jedná se vlastně o Ex-což nic nemění na tom, že každá správa si vlak může pojmenovat, jak chce - třeba EC 120 na Slovensku bude u nás Ex 120 ;)
Kubze) Mýlíte se, CNL 352/353 bude i nadále Johannes Kepler! A Kopernikus bude v Berlíně přecházet na CNL 346/347 Jan Kiepura.
Na Želpage už o tomhle zpráva vyšla, autor se na ni mohl odkázat.
K tomu nátěru. Mě se osobně se mi vůbec nelíbí. Větší obrázek viz : http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/file.php?2,file=4258
Autor se dále mohl zmínit o přetrasovaní dnes už nejezdícího vlaku R 378/379 Kopernikus z Dortmundu do Amstrdamu, nově jezdící jako CNL 378/379 (v čechách opět EN). Bude na něm opět české lůžko se servisem JLV, provozovaném pro CNL.
Protažení 352/353 do Basileje také nechápu, zvláště když z Drážďan před tímto vlakem jede CNL do Zurichu - jak jinak než přes Basilej.
Frankfurt je taky na nic, když budu muset vystoupit na Südu, přejet S-Bahnem na hlavní a pokračovat dál. Už vidím jak v případě nějakého zpoždění budou přípoje čekat :)
Jinak z 15 hodin ve vlaku se sice mozna muzu behem 6 hodin kdy to zrovna nahodou pojede nekde pres nemecko po koridoru bez zastavky vyspat, ale tech zbylych 9 me spolehlive znici vic, nez kdybych do toho baslu jel z prahy busem nebo autem, natoz letadlem, pricemz vsechny tyto 3 varianty jsou v podstate levnejsi.
Jinak za tu 4 se dostanu i do Amstru, i do Parize...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.