..: Další stávka Německých strojvůdců :..

Ilustrační obrázekNěmecko/Česká Republika - Stávka německých strojvůdců, jenž začala včera v poledne, zastavila některé nákladní vlaky v Německu i za jeho hranicemi, Českou republiku nevyjímaje. Německé dráhy (DB) se ale chtějí obrátit na českou stranu s žádostí o výpomoc českých strojvůdců při zajištění dopravy na východě Německa. Právě oblast bývalé NDR je hlavní baštou stávkujících. Česká federace strojvůdců tvrdí, že žádné žádosti zatím neví. Ve východním Německu by mohli být nasazeni čeští strojvůdci, aby bylo možné vykonat alespoň nejdůležitější transporty, uvedl včera podle zpravodajského serveru Welt Online ředitel oddělení logistiky společnosti Deutsche Bahn Norbert Bensel. Mluvčí české Federace strojvůdců Libor Poláček ale večer ČTK řekl, že žádnou žádost z německé strany o pomoci Čechů zatím neobdrželi. "Vyzýváme naše strojvůdce, aby se nestali stávkokazy," dodal.

Podle sdělení mluvčího Českých drah (ČD) Ondřeje Kubaly odstaví České dráhy do konce protestu u Německých sousedů řádově desítky souprav. Němečtí strojvůdci, kteří jsou služebně v zahraničí, však nestávkují, řekl včera agentuře ČTK Thomas Gelling z odborového svazu německých strojvůdců (GDL).

Firma Railion, dceřiná společnost DB, obstarávající nákladní dopravu, včera uzpůsobila mimořádné situaci služební plány tak, že údajně dvě třetiny z jejích 5400 strojvůdců zůstaly ve službě. V odborech GDL totiž nejsou organizováni všichni němečtí strojvůdci. Odboráři ovšem varují, že skutčná stávka se uskuteční večer a v noci, kdy se po železniční síti přepravuje nejvíce zboží. Skutečné dopady stávky tak údajně Německo pocítí až v dnes.

"Stávkujeme jen na německých železnicích," uvedl a rozptýlil odborník na tarifní smlouvy v GDL Gelling středeční obavy představitelů ČD. Některé nákladní vlaky totiž vedou němečtí strojvůdci hluboko do českého vnitrozemí. Gelling upozornil, že německá stávka bude i tak mít na mezinárodní železniční nákladní dopravu značný vliv a dopad v podobě zpoždění a výpadků vlaků.

České dráhy vysílají do Německa denně téměř 50 nákladních vlaků, z nichž většinu na hranicích za normálních okolností přebírají němečtí strojvůdci. Podle Kubaly Němci zatím pouštějí do Německa vlaky řízené českými strojvůdci, kteří tak mohou dojet až do Drážďan, kde se soupravy hromadí. U dalších souprav se však naplnilo Gellingovo varování a zastavují již na českém území.

Několik vlaků včera odstavily ČD v Děčíně, další chtějí dráhy odstavit v Nymburce, kde se nachází velké seřazovací nádraží. "Měly by se vejít, nenaplňuje se krizový scénář, že bychom zaplnili všechny stanice od Děčína," řekl Kubala. Podle něj však existují i „protekční“ vlaky, které němečtí strojvůdci přebírají i přesto, že prakticky stávkují. "Například díly pro automobilku Porsche, které vozí ze Slovenska dva vlaky denně, přebírají DB bez problémů," uvedl příklad Kubala.

Mnoho německých podniků a firem, která přepravuje své produkty a výrobky po železnici však počítá s výpadky výroby a s hospodářskými škodami. Například automobilka Volkswagen nevylučuje a uvažuje nad zkrácení pracovní doby. Odborový svaz německých strojvůdců však varoval, že by se stávka mohla rozšířit opět i na osobní dopravu. "Je možné, že o tom rozhodneme už tento pátek," řekl odborový předák agentuře DPA.

zdroj: ČTK


Vítek_V | 9.11.2007 (12:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
11.11.2007 (9:53)  
Takze pokud se v Nemecku dopustim (i kdyz ja asi tezko:-) velezrady na ceskem narodu, tak je to v pohode, protoze Nemci zadnej takovej zakon nemaji?
Anebo je to preci jen tak, ze ceskym zakonum preci jen podleham i v zahranici?

Ze to nikdo nekontroloval neni to totez jako "bylo to dovolene". Kdyz se nikdo nediva (nebo pripadne se diva, ale je mu to burt), tak se muze krast? Asi ne...

Co je v § 231 je mi celkem jedno. Jednak cela doba nemela s osobni svobodou nic spolecneho (jestli ano, tak proc ten zvaci dopis napriklad) a jaksi jsem nezaznamenal, ze by stat nekdy potrestal nekterou ze svych slozek za to, ze osobni svobodu potiral a taky druha vec - v tom zakone jsou i sluvka "bez opravneni"
10.11.2007 (22:24)  
MZ: To, co pisete, neni zcela pravda.
Urcite to nemusi platit v pravu soukromem (zpusobite-li v cizine skodu jinemu pravnimu subjektu z CR, bude vas soukromopravni spor resit cesky soud. Pripadna trestni zaloba v teze veci by asi take mohla probihat v CR).
V pravu verejnem jste v jurisdikci domaciho statu v podstate taky, zejmena u zavaznych zlocinu. (Kam komousi radili i nepovolene opusteni tabora miru.)
V teto oblasti asi neexistuji jednoznacna psana pravidla, postupuje se pripad od pripadu.
10.11.2007 (22:08)  
Ad Huffnaggel:ano,je to zcela normální a legitimní.Vyjednávání o mzdách a jejich součástech je následující:odborová organizace navrhne číslo,popřípadě je podpoří,třeba i stávkou.A zaměstnavatel zpravidla odmítne,pak se hledá kompromis. Proto těch třicet procent,to je ten základ pro jednání.
10.11.2007 (19:48)  
ad M :
mašinka napsal :
"Tohle jednání bylo na rozdíl od dnešní stávky protizákonné."

Není mi známý právní řád někdejší NDR, ale obecně platí, že opuštěním výsostného území někdejší NDR nebyl občan NDR vázán zákazy obsaženými v "honeckerových zákonech", ale byl vázán zákony toho státu, na jehož území se zdržoval.
Já jako občan někdejší ČSSR jsem také na území NDR nebyl vázán zákazy vydanými československými orgány.
Například do Polska jsem mohl určitou dobu cestovat pouze na služební cestu nebo na pozvání … československé pohraniční orgány mi prostě přechod státní hranice nedovolily. Pod "záminkou" cesty do NDR se dalo projet do Polska na přechodu Černousy / Zawidow.
Když jsem jel do Polska přes Frankfurt nad Odrou, tak polské ani NDRácké pohraničníky vůbec nezajímaly nějaké československé předpisy týkající se cest občanů ČSSR do Polska a bez jakýkoli potíží jsem se do Polska dostal.
V šoku byl ovšem ČS pasovák na nádraží v Plavči, který nechápal, jak jsem se mohl do Polska bez pozvání nebo "služební cesty" dostat.

********

Nalistujte si prosím § 231 trestního zákona (zákon číslo 140/1961 Sb.), který definuje postih za "Omezování osobní svobody".
Zákon, ve znění pozdějších doplňků a změn, platí dosud …včetně citovaného §.
registrovaný uživatel M 
10.11.2007 (15:45)  
No, ja jenom, ze predrecnik spojil dohromady prislusnika VB a omezovani osobni svobody... Asi to ale myslel jako vtip a ja to nezachytil:(
10.11.2007 (12:43)  
M: Rohodně ne, tancovat v noci v uzavřeném klubu rockenrol je přece protispolečenský rozvracečský zločin, navíc ohrožující výchovu dětí a veřejná propagace pokleslého západního imperialismu... a tak dostali až 2 roky natvrdo + zákaz hraní (čhokoliv, na cokoliv, doživotně).
registrovaný uživatel M 
10.11.2007 (11:05)  
Fakt jenom tip - nepodleham i v zahranici urcitym ceskym zakonum (protoze masinka psal o "zakonech", ne o "zakonech CSSR")?
BTW - pred rokem 89 tady bylo neco jako zakaz omezovani osobni svobody..?
09.11.2007 (23:37)  
ad Bureš :

EC 70 - na odjezdu z Wien + 50
Ex 100 – zpoždění z ÖBB, v Linz + 60
EC 126 ze ŽSR v Horní Lidči + 16
EC 129 začal nabírat zpoždění v úseku Libeň – Běchovice (přestavba stanice)
Ex 130 - dostal 39 minut v Břeclavi, ale výrazné zpoždění dostává denně, proč nevím …
SC 135 minutu z Holešovic, pak + 4 do Úval

**********

"Výpomoc" českých strojvedoucích je mediálně zajímavý blábol lidí, kteří se domnívají, že řízení lokomotivy je totéž co řízení silničního vozidla …
Tahle zpráva mne velice dobře pobavila.

************

ad mašinka : který zákon ČSSR zakazoval občanůn NDR vstup na zastupitelský úřad Bundesrepublik Deutschland v ČSSR. Vy o nějakém víte ? Trestného činu omezování osobní svobody, případně v souběhu s trestným činem zneužití pravomoci veřejného činitele se mohli dopustit příslušníci VB, kteří jim v tom bránili.
09.11.2007 (22:07)  
Vousáč: Zdá se vám normální chtít zvýšit plat o 30 procent ?
09.11.2007 (22:04)  
V Německu mají jinou návěstní soustavu a kolik našich strojvedoucích je schopno jezdit z německými stroji? Moc asi ne.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko