..: Zábřeh n.Moravě: modernizace tratě a stanice začala :..
obrazekInfrastruktura SŽDC - V pondělí dne 26.4.2004 byla slavnostně zahájena oprava železniční stanice Zábřeh na Moravě, která leží na trati Přerov - Česká Třebová, spojující I. a II. železniční koridor. Z hlediska evropského trať spojuje IV. a VI. multimodální tranzitní železniční koridor.
Stanice Zábřeh na Moravě se dočkala prvního vlaku v roce 1845, ale nádražní budova je ještě starší. Její stavba byla zahájena poklepáním na základní kámen v roce 1841.
Právě v pondělí bylo symbolicky poklepáno znovu. Nádražní budova byla již ve velmi špatném stavu a cestující odpuzovala. Ti se spolu s městem na nový vzhled již těší. Na nádražní budovu navazovala budova pošty, která byla postupně zdemolována a nahradí jí nová výpravní budova, kde bude technické zázemí stanice. Stávajícímu objektu bude navrácen původní vzhled a poslouží pro komerční účely. České dráhy bude rekonstrukce stanice stát cca. 150 milionů korun. Město zaplatí opravu prostor před nádražím, což bude stát cca. 30 - 40 milionů korun. Již letos bude ve stanici opraveno kolejiště a vyroste nové ostrovní nástupiště.
Zároveň se zahájením oprav stanice byla slavnostně zahájena též modernizace úseku Zábřeh na Moravě - Krasíkov. V tomto úseku byly již vyraženy dva tunely - Krasíkov I (1098m) a Krasíkov II (140m). Tunel Krasíkov I navazuje na estakádu, která je na záhlaví stanice Krasíkov směrem na Zábřeh. Vlaky by tudy měly začít jezdit v srpnu tohoto roku. Modernizace tohoto úseku vyjde SŽDC na 3, 65 miliard korun. Evropská unie na stavbu přispěje 2, 328 mld Kč z fondu ISPA. V průběhu tohoto roku bude zahájena ražba dalších dvou tunelů u Hněvkova. Hněvkov bude měřit 180 metrů; Hněvkov II bude měřit 462 metrů. Koridor ze Zábřeha do Krasíkova je stavebně velmi náročný a zajímavý. Modernizace má skončit koncem roku 2006 nebo začátkem roku 2007.
Maximální rychlost bude v celém úseku 160 km/h.
Na přiloženém snímku pořízeném v sychravém dni v dubnu 2004 již budova pošty neexistuje. Snímek pořídil Pavel Rafaja.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 28.4.2004 (13:34)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko