..: Příprava na rekonstrukci tratě Znojmo - Šatov už probíhá :..

Ilustrační obrázekZnojmo - Po dokončení elektrifikace traťového úseku Retz-Šatov v prosinci loňského roku nyní začíná dostávat reálné obrysy i druhá fáze projektu zkvalitnění železničního spojení Vídně s jižní Moravou. Oprava a elektrifikace železnice mezi Znojmem a Šatovem začne v polovině příštího roku. V současné době se již pracuje na přípravě projektu, který bude počátkem příštího roku předložen Evropské unii s žádostí o finanční podporu pro tuto miliardovou stavbu. Nejedná se ovšem o jediný projekt v česko-rakouském příhraničí: počítá totíž i s obnovením železničního přechodu mezi Hevlínem a rakouským Laa an der Thaya, který byl fyzicky zrušen a dlouhou dobu se jej pro malý zájem nedařilo obnovit.

Na projektu rekonstrukce a elektrifikace úseku Šatov-Znojmo již pracuje firma SUDOP Brno, která vyhrála veřejnou soutěž. Předat by ho měla již za pár měsíců, na začátku příštího roku. Na základě hotových plánů se chystá žádost o příspěvek ze strukturálních fondů EU. Pokud Správa železniční dopravní cesty získá všechna potřebná povolení, začne se stavbou patrně v květnu 2008. Modernizace a elektrifikace trati podle odhadů potrvá půldruhého roku, přičemž nejvíce práce se očekává na mostě přes Dyji. V návrhu nového jízdního řádu se v úseku Znojmo-Šatov počítá s náhradní autobusovou dopravou a proto jsou časy odjezdů upraveny tak, aby nedocházelo ke zpožděním. Všechny vlaky z Vídně budou zajíždět až do Šatova; odpadne tedy přestupování v Retzu. Stejně jako již hotový přehraniční úsek, bude i zbývající část trati 248 elektrifikována systémem 15 kV / 16,7 Hz používaným na síti ÖBB.

Rekonstrukce trati by měla přinést rychlejší vlakové spojení s Vídní a kratší intervaly spojů, které by podle současných plánů měly jezdit mezi rakouskou metropolí a Znojmem v hodinovém taktu. „Po různých jednáních se vracíme k původnímu návrhu rakouské strany. Mezi čtvrtou hodinou ranní a desátou večer bude jezdit patnáct párů vlaků,“ informoval přednosta znojemské železniční stanice Pavel Karšulín. Takové rozšíření spojů by podle něj mohlo být důvodem k úvaze, zda neobnovit alespoň několik spěšných vlaků na Havlíčkův Brod, které tam dříve jezdívaly.

Spojení přes Šatov nemusí být jediné

Ve hře stále zůstává i obnova trati z Hevlína do Laa an der Thaya. Rakouská strana již v minulých letech elektrifikovala svou část trati až ke státní hranici. Podle slov ředitele olomoucké SŽDC Jiřího Mlynáře se s touto tratí stále počítá, ale zatím se nepokračuje v projektování, protože prioritu tvoří důležitějšími uzly.

Na koleje z Hevlína by ale mohla přijít řada po roce 2010. I tato akce patří mezi stavby navržené ke schválení podpory z evropských fondů. Zástupci obce přitom usilují o obnovu železnice již od počátku devadesátých let. V současné době jsou spokojeni alespoň s tím, že správce infrastruktury se záměrem stále počítá. „Je tu sice skluz, ale důležité je, že projekt zůstává živý,“ řekl starosta Hevlína Drahomír Nosek.

zdroj: Znojemský deník


kubam | 20.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
26.11.2007 (21:24)  
Ta trať potenciál má i jen proto, že by jí mohli tamní obyvatelé využívat k pohodlnému dojíždění za prací do Rakouska, pokud by se přestupovalo v Hrušovanech a ne v Laa. Problém jsou na těch pár metrech ty drajé mosty. Kromě Nové a Staré Dyje tam chybí v Laa i jeden most přes polní cestu.
registrovaný uživatel kubam 
22.11.2007 (21:43)  
to MZ: myslím, že je v úmyslu, aby se dalo jezdit například z Brna přímo do termálek v Laa...je to velká atrakce, která odstartovala elektrifikaci na Rakouské straně, pokud se nemýlím..;-)
22.11.2007 (20:25)  
ad Pekař : a kam by ty přímé vlaky za výhodné jízdné měly jezdit ? Do Vídně ?
Smysl přechodu Hevlín - Laa spočívá v tom, že se umožní rychlé spojení cestujícím do Mistelbachu anebo do Wien, pro cestující, pro něž je časově nevýhodné jezdit přes Znojmo nebo Břeclav. Rozhodně tudy nikdy nebudou jezdit do Wien lidé z Brna nebo Znojma.
registrovaný uživatel pekař 
22.11.2007 (13:05)  
ale pokud má ten přechod mít smysl, musí jezdit přímé vlaky za zajímavou cenovou nabídku, jinak bude vozit kyslík.
registrovaný uživatel Qaws 
22.11.2007 (9:19)  
pekař: pořád raději přestoupím vlak-vlak, než vlak-bus. Ale pěšky? Děkuji nechci!
registrovaný uživatel pekař 
21.11.2007 (20:27)  
MZ: vy snad máte pocit že lidi rádi přestupujou? No toto...
21.11.2007 (19:56)  
ad pekař : mluvte prosím jen za sebe.

Ještě méně rádi chodí pěšky.

To přeshraniční NIC jsme tu už měli. Jistý Husák prohlásil, že "hranice sú nie korzo" a bylo vyřešeno. Aby se těm případných chodcům ještě jejich touha chodit ztížila, kolem trati z Břeclavi do Znojma přibyl ještě jeden plot.
registrovaný uživatel pekař 
21.11.2007 (12:50)  
MZ: já tím chtěl říct, že mi tohle řešení příjde jako špatné. Lidi neradi přestupujou, takže buď přímé vlaky nebo nic.
20.11.2007 (22:41)  
ad Mozek : Přes Mühlbach možná ano, byť na fotce to není vidět, žel ani mapy ji neukazují, ale hlavně jak se dostat přes Dyji. Tam jsou vidět akorát patrně zbytky pilířů a stejně by to chtělo mačetu. Celé se to zhruba 15 let, co se o obnovení přechodu žvaní, točí kolem toho mostu. Vojenské provizorko mnohem menších rozměrů než je na Znojmě by problém dávno na přechodnou dobu vyřešilo.

Kdyby se do Laa někdo vypravil na průzkum, třebas i někdejší trati z Novosedel do Laa, tak kousek od rakouského "šturcu" směrem na východ (cca 500 metrů) jsou dva hřbitovy. Ten vpravo je "provozní", ten vlevo je vojenský a jsou tam pohřbeni sovětští vojáci padlí ve II. světové válce. Na každém pomníčku, i vstupní brance, je rudá hvězda.

ad pekař : vy možná ano, je vidět, že jste zdatný chodec, který hravě zvládne pěší přesun. Pro jiné pěšáky by to ovšem bylo přijatelné řešení. Tím spíše, že místo čumění M vozu v Hrušovanech by mohl zajet do Hevlína a zpět.
20.11.2007 (21:03)  
Hevlín - Laa: ha ha ha. To už je tzv. věčný projekt. Vždycky se vypustí bublina a zanedlouho vyjde druhá, ve které se praví, že jo, bylo by to dobrý, ale...
Pánové z Třebíče a Znojma se neurazí, ale kolik cestujících mezi těmito dvěma městy bude jezdit???
A poslední poznámka: Znojmo mělo vždycky blíž k Rakousku/Vídni než k Moravě. Nezapomeňte, že to bylo skoro německé město, než přišel rok 45...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko