Česká republika - Blíží se konec října, který bývá spojen se zmenou letního času na zimní. Letos se v noci ze soboty 27. na neděli 28. října dotkne deseti nočních dálkových vlaků Českých drah. Ručičky hodin se posunou o hodinu zpět, dálkové vlaky tedy budou uprostřed noci hodinu čekat na odjezd podle SEČ. Pokud by vlaky nezůstaly stát, jely by po změně času ve zbytku trasy o hodinu dříve.
Přehled vlaků, kterých se dotkne na českém území změna času:
R 200 Silesia Krakov – Praha, čeká ve stanici Bohumín, odjezd 2:10 SEČ
R 202 Chopin Vídeň – Varšava, čeká ve stanici Bohumín, odjezd 2:00 SEČ
R 203 Chopin Varšava – Vídeň, čeká ve stanic Petrovice u Karviné, odjezd 2:16 SEČ
R 208 Vltava Moskva – Praha, čeká ve stanici Olomouc, odjezd 2:34 SEČ
R 209 Vltava Praha – Moskva, čeká ve stanici Ostrava-Svinov, odjezd 2:46 SEČ
R 225 Šírava Praha – Humenné, čeká ve stanici Valašské Meziříčí, odjezd 2:33 SEČ
R 374 Pannonia Bukurešť – Praha, čeká ve stanici Brno, odjezd 2:25 SEČ
R 375 Pannonia Praha – Bukurešť, čeká ve stanici Tišnov, odjezd 2:03 SEČ
R 376 Galileo Galilei Bratislava – Drážďany, čeká ve stanici Pardubice, odjezd 2:18 SEČ
R 377 Galileo Galilei Drážďany - Bratislava, čeká ve stanici Pardubice, odjezd 2:11 SEČ
R 420 Excelsior Košice – Cheb, čeká ve stanici Česká Třebová, odjezd 2:07 SEČ
R 421 Excelsior Cheb – Košice, čeká ve stanici Zábřeh na Moravě, odjezd 2:19 SEČ
R 423 Cassovia Praha - Košice, odjede ještě podle LEČ z Třince, odjezd 1:59 (hodinu bude čekat až na slovenském území)
zdroj: České dráhy
| 24.10.2007 (23:00)
Mně osobně velkoprostory vůbec na noční spaní nevadí, na té "dvojce" se spí docela pohodlně i když se tam svítí celou noc, pro mne to je pohodlnější než nějaká sleeperette. (Klasika – noční spoj Zürich - Chiasso, Frankfurt am Main – Hamburg, ICE Basel – Kiel / Kiel – Basel apod.)
Mnozí maníci si tam rozloží spacák a odpočívají na podlaze (Wien – Bregenz / Zürich). Jednou jsem jel s "asiaty", kteří si v pohodě ustlali ve velkoprostoru v policích na zavazadla …
Problém ubytovacích vozů je vesměs v tom, že jsou vyprodány na několik týdnů dopředu, zejména u těch vlaků, které vezou autovozy, takže když vám zaměstnavatel umožní dovolenou na poslední chvíli (nástup dovolené určuje zaměstnavatel), tak jste odkázán na sedací vozy.
Já mám vůči povinně místenkovým vozům / vlakům odpor. Jaká protihodnota je cestujícímu poskytnuta za to, že musí rezervovat za svoje peníze místo, často v nedostatečně obsazeném vlaku.
Pokud nechce dopravce přepravovat stojící cestující, tak ať nese náklady spojené s vydáním místenky ze svého. Zejména to platí u vlaků, které jezdí trvale mizivě obsazeny – např. Pendolino s odjezdem v 5.26 z Prahy …
Ve Švýcarsku povinně místenkové vlaky nejsou. Prostě se nasedne a jede, svoboda skoro jako autem. Holt vlak je přeprava pro civilizované země.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










