..: O víkendu se mění čas, dotkne se to nočních dálkových vlaků :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Blíží se konec října, který bývá spojen se zmenou letního času na zimní. Letos se v noci ze soboty 27. na neděli 28. října dotkne deseti nočních dálkových vlaků Českých drah. Ručičky hodin se posunou o hodinu zpět, dálkové vlaky tedy budou uprostřed noci hodinu čekat na odjezd podle SEČ. Pokud by vlaky nezůstaly stát, jely by po změně času ve zbytku trasy o hodinu dříve.

Přehled vlaků, kterých se dotkne na českém území změna času:

R 200 Silesia Krakov – Praha, čeká ve stanici Bohumín, odjezd 2:10 SEČ

R 202 Chopin Vídeň – Varšava, čeká ve stanici Bohumín, odjezd 2:00 SEČ

R 203 Chopin Varšava – Vídeň, čeká ve stanic Petrovice u Karviné, odjezd 2:16 SEČ

R 208 Vltava Moskva – Praha, čeká ve stanici Olomouc, odjezd 2:34 SEČ

R 209 Vltava Praha – Moskva, čeká ve stanici Ostrava-Svinov, odjezd 2:46 SEČ

R 225 Šírava Praha – Humenné, čeká ve stanici Valašské Meziříčí, odjezd 2:33 SEČ

R 374 Pannonia Bukurešť – Praha, čeká ve stanici Brno, odjezd 2:25 SEČ

R 375 Pannonia Praha – Bukurešť, čeká ve stanici Tišnov, odjezd 2:03 SEČ

R 376 Galileo Galilei Bratislava – Drážďany, čeká ve stanici Pardubice, odjezd 2:18 SEČ

R 377 Galileo Galilei Drážďany - Bratislava, čeká ve stanici Pardubice, odjezd 2:11 SEČ

R 420 Excelsior Košice – Cheb, čeká ve stanici Česká Třebová, odjezd 2:07 SEČ

R 421 Excelsior Cheb – Košice, čeká ve stanici Zábřeh na Moravě, odjezd 2:19 SEČ

R 423 Cassovia Praha - Košice, odjede ještě podle LEČ z Třince, odjezd 1:59 (hodinu bude čekat až na slovenském území)

zdroj: České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 24.10.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.10.2007 (22:36)  
Busman: tak tak. U nás sa strašne zneužíva to, že v B-čku sa dá vystrieť na lavici, a tak cestujú dvaja ľudia na oddiel. Ochota uvoľniť miesto je pritom často nulová a keď sa aj podarí, väčšinou to so sebou nesie fakt nepríjemný zápach dotyčných. Najhoršie je na tom tento rok Cassovia, ktorá nevezie žiadnu 1. triedu a namiesto Bmee sú všetko B-čka. Minule v Olomouci (zdržal som sa u spolužiačky pri oprave PC, tak mi ostal až nočný spoj domov) bolo miesto tak akurát v uličke a sprievodcovia v lehátkach hlásili obsadené (a pri tých pár voľných miestach že už tých ľudí už nechcú budiť...). Tak som čakal až na Šíravu a radšej doplatil 1. triedu. Veľkopriestory by to v značnej miere riešili, lebo kto chce po ceste chrápať v polohe horizontálnej, mal by skrátka priplatiť za ubytovací vagón alebo holt spať v sede.
25.10.2007 (19:09)  
posun casu se na nasi trati 026 nijak extra neprojevi - nocni vlaky nemame a rychliky by jste u nas hledali marne :( - www.vlakynachod.estranky.cz
25.10.2007 (16:18)  
ad Josef Petrák : ono sice můžete plánovat cestu na několik set kilometrů daleko přes noc, ale volba konkrétního vlaku závisí na tom, zda stihnete dodělat do určité doby práci, anebo taky na ten "dálkový" spoj jedete na přípoj a ten má zkrátka zpoždění, takže váš vláček s místenkou je prostě fuč … a vy musíte jet dalším.

Mně osobně velkoprostory vůbec na noční spaní nevadí, na té "dvojce" se spí docela pohodlně i když se tam svítí celou noc, pro mne to je pohodlnější než nějaká sleeperette. (Klasika – noční spoj Zürich - Chiasso, Frankfurt am Main – Hamburg, ICE Basel – Kiel / Kiel – Basel apod.)

Mnozí maníci si tam rozloží spacák a odpočívají na podlaze (Wien – Bregenz / Zürich). Jednou jsem jel s "asiaty", kteří si v pohodě ustlali ve velkoprostoru v policích na zavazadla …
Problém ubytovacích vozů je vesměs v tom, že jsou vyprodány na několik týdnů dopředu, zejména u těch vlaků, které vezou autovozy, takže když vám zaměstnavatel umožní dovolenou na poslední chvíli (nástup dovolené určuje zaměstnavatel), tak jste odkázán na sedací vozy.
Já mám vůči povinně místenkovým vozům / vlakům odpor. Jaká protihodnota je cestujícímu poskytnuta za to, že musí rezervovat za svoje peníze místo, často v nedostatečně obsazeném vlaku.
Pokud nechce dopravce přepravovat stojící cestující, tak ať nese náklady spojené s vydáním místenky ze svého. Zejména to platí u vlaků, které jezdí trvale mizivě obsazeny – např. Pendolino s odjezdem v 5.26 z Prahy …
registrovaný uživatel M@ra 
25.10.2007 (15:20)  
Jeli jste někdy v pátek večer na Slovensko? Tam jsou vozy k sezení tak plné, že si člověk skoro nesedne. A přijatelných cestujících je doufám většina, a přece není problém někoho vyhodit, když leží a zabírá místo.
registrovaný uživatel M@ra 
25.10.2007 (15:15)  
Ono to na Slovenko zas takové utrpení není, problém je spíš v tom, že jsou přeplněné skoro jako za totáče a problémových cestujících je tam víc než jinde.

Ve Švýcarsku povinně místenkové vlaky nejsou. Prostě se nasedne a jede, svoboda skoro jako autem. Holt vlak je přeprava pro civilizované země.
registrovaný uživatel Busman 
25.10.2007 (15:07)  
M@ra: Ježišmarjá pane, pokud je na nočním vlaku řazeno 10 Béček, v každým kupé leží 2 lidi, to je celkem 200 lidí + pár slušných, kteří stojí na chodbičce, jelikož si nemají kam sednout a nestojí o to dýchat výpary spících, taková frekvence se v Evropě skutečně nevidí, v tom jediném Vám dávám za pravdu;-) A 200 lidí není hafo, to jsou 4 lehátkový vozy a ještě zbudou prázdný kupé... A proto stačí 2 velkoprostory - pro sadomasochisty a pro lidi, co nejedou celou noc a v lehátku by zbytečně otravovali...
registrovaný uživatel pekař 
25.10.2007 (14:58)  
Já bych se těch nočních vlaků na Slovensko zastal. Cestuje jimi spousta slušných lidí, kteří musí trpět v trapných béčkách, to je hnus...
25.10.2007 (14:57)  
M@ra) S dovolením, tohle mi přijde divný. Plánuju-li cestovat někam několik set kilometrů daleko a to přes noc, tak si snad vyberu, jakým spojem tam pojedu (obvykle proto, že mi vyhovuje ta konkrétní doba odjezdu/přijezdu, nebo tam prostě nic jiného přes noc nejede), takže takový problém si z toho 1, 2, 3 rychlíků dokážu vybrat v předstihu a místenku zajistit.
registrovaný uživatel M@ra 
25.10.2007 (14:34)  
Oni taky všichni cestující v noci nejsou problémoví Cikáni apod.. Vlaky na Slovensko, tam je trochu problém, ale tolik lidí se ani do ubytovacích vozů nevejde, taková frekvence se jen tak v Evropě nevidí. Každý se taky nechce vázat na konkrétní spoj nebo platit (na Západě) hafo peněz i za pitomý lehátko.
registrovaný uživatel Busman 
25.10.2007 (13:38)  
PN: Cha chá, ono celoubytovací vlak taky není od věci a večerní/ranní frekvence může jet vlakem jiným - denním, to je též běžné řešení, že noční vlaky do půlnoci zastavují jen pro nástup a od pěti ráno pro výstup. To je vůbec nejlepší, ono míchat noční frekvenci s denní není ono. Jo a při ceně místenky 90 Kč je rozdíl v ceně lehátka v relaci ČD-ZSSK minimální a komfort nesrovnatelný. Ale chápu, že chudším Cikánům, ožralým Čechům, režijkářům a další pochybné klientele by se to nelíbilo...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko