Karlovy Vary a Ústí nad Labem - Další 2 moderní motorové jednotky Regionova nasadily ČD do pravidelného provozu v Ústeckém kraji. Cestující se s nimi setkají na trati mezi Rakovníkem, Louny a Mostem. „Dvě Regionovy už v Ústeckém kraji jezdí. Každý den vyráží na trať Děčín - Rumburk, teď se s nimi setkají i cestující na opačné straně našeho kraje,“ říká hejtman Jiří Šulc. „K dnešnímu dni už jezdí v celé ČR 40 RegioNov. Stejně jako předchozí 2 jednotky ponesou i tyto logo a webovou adresu kraje a název RegioNova, Ústecký kraj,“ doplňuje Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Další 2 soupravy RegioNova začaly jezdit také na železničních tratích v Karlovarském kraji. V současné době jezdí v kraji celkem 4. Cestující v Karlovarském kraji se mohou RegioNovou svézt na tratích Karlovy Vary - Potůčky, Cheb - Aš nebo Luby u Chebu. Mimo špičku zajišťují i některé spoje na hlavních tratích a zajíždějí až do Klášterce nad Ohří nebo Mariánských lázní.
V celé republice jezdí 35 dvouvozových a 5 třívozových RegioNov, do roku 2010 by jich měly ČD obdržet od společnosti Pars nova, která RegioNovy vyrábí, zhruba stovku. Jedna dvouvozová Regionova stojí 20 milionů korun, třívozová verze vyjde na 37 milionů. Ředitel společnosti Pars nova Tomáš Ignačák uvádí, že dodávka RegioNov je velkým impulsem pro oživení železniční dopravy a také českého průmyslu. Naprostou většinu dílů máme od českých dodavatelů.
zdroj: České dráhy
adventure, happy: Vás taky někdo pořád v práci sleduje jak ve výkladní skříni. Si to představ, takový letní horký den, lepí se ti všechno oblečení na tělo a ty se chceš třeba protáhnout a podrbat se na koulích??? Asi by ti nebylo příjemné kdyby tě někdo očumoval.
A argumenty typu, že na stanovišti je klimatizace neberu, ta stejně nefunguje.
A ještě jedna provokativní poznámka: za 40 Regionov mohlo být 15 Desir (zvlášť při dnešní ceně eura). Co by bylo lepší? A Desiro má mnohem větší kapacitu, takže nahradí víc osmsetdesítek. A kdyby se dělalo na Zličíně, byl by to v dnešním globalizovaným světě taky český výrobek:-)
A neodpustím si další rýpnutí: Jelikož Regionova má podobnou kapacitu jako 810 sólo, je její koncept vyloženě špatný, protože na tratích, kde ja takto nízká poptávka po přepravě, je mnohem efektivnější autobus. A že autobus nejezdí tak často a nenavazuje na vlaky? Za to nemůže on, ale objednatel;-) A teď mě ukamenujte:-))
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.