..: Stávky omezují dopravu v celé Evropě :..

Ilustrační obrázekBerlín Železniční doprava na západě Evropy se zmítá v chaosu. Ve Francii od včerejšího večera jezdí vlaky jen v omezeném rozsahu, spoje do Španělska a Itálie nejedou vůbec. Příčinou je stávka odborářů proti chystané penzijní reformě. Do Belgie, Nizozemí a Německa jezdí jen asi polovina spojů a ještě s možností přesměrování do jiné cílové stanice. Jen málo se stávka dotkla spojů do Velké Británie. Aby toho nebylo málo, stávka se dnes dopoledne opět vrátila i na německé koleje.

Německo

Od 2 hodin v noci až do 11 hodin dopoledne stávkovali odboráři GDL na všech regionálních tratích a S-Bahn. Stávka se proto dotkla téměř 75 % spojů; cesta, která obvykle zabere pouhých 30 minut, dnes leckdy zabrala i jednu a půl hodiny. Naprostá většina všech spojů u velkých města byla odřeknuta, a když už jela, tak výrazně přeplněná oproti normálním dnům. Kolaps se následně přelil i na silnice. Dle DB by se vše mělo vrátit do původních kolejí až v průběhu pátečního večera.

Stávka se sice dálkové dopravy tolik nedotkla, přesto ČD jednu mimořádnost zaznamenaly. Rychlík R 451 z Mnichova do Prahy si vezl už od začátku své cesty devadesátiminutové zpoždění, a tak musela z Plzně vyrazit náhradní souprava, která odvezla cestující mířící ze západočeské metropole.

Francie

Francouzští železničáři vstoupili do stávky ve středu večer na protest proti chystané reformě penzí ve veřejném sektoru. Provoz na drahách se má normalizovat až během pátku. Chaos na dráze byl tak velký, že francouzská média mluví o "černém čtvrtku". Vyjednávání je zároveň prvním velkým měřením sil mezi odbory a novým prezidentem Nicolasem Sarkozym.

Odbory protestují proti vládnímu záměru zrušit preferenční penzijní systém pro některé kategorie státních zaměstnanců včetně železničářů, pracovníků metra nebo energetických společností EDF a GDF. Ti mohou nyní odejít do penze po odpracování 37,5 roku, zatímco ostatní až po 40 letech. Sarkozy prohlašuje, že toto privilegium už nemá žádné oprávnění. Jeho záměr má podporu většiny veřejnosti, ale paradoxně nejnovější průzkumy ukázaly, že mírně nadpoloviční většina Francouzů považuje nynější protestní akce za oprávněné. O zrušení penzijních privilegií se už v roce 1995 pokusila tehdejší vlády premiéra Alaina Juppého. Pod tlakem stávek a protestů se toho nakonec musela vzdát.

zdroj: Bahnworld.info ; Česká Televize. Doplnil JTB.


BAHN | 18.10.2007 (18:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Evropa


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
18.10.2007 (21:51)  
Pokud si vedení zvedne platy o 53procent a mi nepřidá skoro nic, taky půjdu stávkovat. Třeba k tomu slouží odbory.
registrovaný uživatel Semík  mail  
18.10.2007 (21:35)  
By mě zajímalo jak je to s úhradou za dopravní cestu když jeden vlak jede 2x. Nebo sedí na každým nádraží člověk a počítá vagóny a pak to večer vždycky sečte a dá ČD k úhradě? Zajímalo by mě to proto, že když se před několika lety dělala nostaligcká jízda Veselí nad Moravou - Luhačovice, tak za dovezení prázdné soupravy museli zaplati 20 litrů. A jestli se nasmlouvá počet km podle GVD, tak pak by ten vlak co jel na čas (mimo ) jel zadara a to se mi nezdá. Tak jak to je ? Děkuju za odpověď.
registrovaný uživatel M 
18.10.2007 (21:29)  
Rybizku a dosahlo by se tim ceho?
Dej priklad uzitecne veci, kterou odborari chteji a jestli nabizeji alternativu...

Taky pujdu stavkovat za nulove dane. Jenze za stopro placene skolstvi a zdravotnictvi stavkovat nepujdu...
18.10.2007 (21:05)  
to je hukot takhle by se mělo stávkovat u nás pak by možná vláda brala odboráře vážně
18.10.2007 (20:37)  
Ad Rail-2005:Možná také,že p.Sarkozy narazí-Francie není Česko!
18.10.2007 (20:13)  
Během uplynulých cca 4 týdnů jsem i bez stávek zaregistroval dvakrát velké zpoždění R 451 z Německa (přes 100 minut), přičemž z Plzně jela náhradní souprava
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
18.10.2007 (19:56)  
Takový luxus jaký mají železničáři u SNCF nemají ani jejich kolegové ve zbytku Evropy! Věřím, že se Sarkozy nevzdá a řádně s touto skupinou obyvatelstva zacvičí. Není přece možné, aby byla nějak upřednostňována před ostatními. Současní, hlavně mladí Francouzi jsou už pěkně nabroušení a očekávají razantní změny. Takže veřejné mínění stojí na jeho straně. Nesmí z toho zase být "noc dlouhých nožů", ale změna je potřeba. Francouzský sociální systém už takhle moc dlouho existovat nebude.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko