Liberec - Vypisování veřejných obchodních soutěží na poskytování železniční dopravy se stává pomalu, ale jistě běžnou věcí i v ČR. Ještě nikdy se ale takové řízení neuskutečnílo v mezinárodní spolupráci. Až teď v Libereckem kraji, který chce společně s Ústeckým krajem a německým dopravním svazem ZVON vyhlásit mezinárodní veřejnou zakázku na zajištění dopravy na trati z Liberce přes Žitavu do Varnsdorfu a Rybniště. Smlouvu o společném postupu schválili liberečtí radní. Od soutěže, již jménem všech tří zúčastněných stran vypíše ZVON, si kraje slibují zkvalitnění a rozšíření služeb pro běžné cestující i turisty.
Zhruba 56 kilometrů dlouhá trať vede z Libereckého kraje přes Německo do Ústeckého kraje. V současné době tam dopravu zajišťují České dráhy a také Deutsche Bahn. České vlaky stanicemi na německém území pouze projíždějí, vystoupit je možné jen v Žitavě. Podobně německé vlaky nezastavují v českých stanicích s výjimkou těch konečných. To by se ale s jediným dopravcem mělo změnit, a pro české cestující by tak na německém území měly přibýt tři nové zastávky.
Spoje mezi Hrádkem a Žitavou využívají hlavně studenti a turisté, týdně přepraví kolem 3500 cestujících, kolem 2200 lidí týdně jezdí na trase z Varnsdorfu do Žitavy. "Silný provoz je hlavně o víkendu," řekl krajský radní pro dopravu Vladimír Richter. Nový dopravce podle něj získá zakázku na zajištění regionální osobní dopravy na deset let. Provoz na trati by měl zahájit s novým jízdním řádem v prosinci 2008.
V Libereckém kraji přitom nejde o první zakázku na zajištění železniční dopravy. Loni v lednu vyhlásil kraj veřejnou soutěž na nového provozovatele atraktivních regionálních tratí do Jizerských hor a Krkonoš. O jednu z nejvytíženějších tratí v kraji, po které se denně přepraví 5800 cestujících, měly zájem hned čtyři firmy - Connex, České dráhy, Railtrans a Viamont. Kraj ale nakonec soutěž zrušil, protože nabídkové ceny všech uchazečů převyšovaly současné finanční možnosti Libereckého kraje. Ten v současné době železniční dopravu dotuje zhruba 190 miliony korun ročně.
zdroj: ČTK
Celkove je celkem obtizne te o necem presvedcit, protoze i kdyz ti 5x napisu/eme, ze dumping nesouvisi s cenou nakladu, tak porad budes psat, ze vis presne co je dumping, ze je to prodavani pod cenou nakladu...
Dík Railtransu za lidové nostalgické jízdy s výhledem na trať, vůbec bych se nezlobil, kdyby to vyhrál!
Jinak zatím jsem si bohužel nevšiml, že by se v souvislosti se Schengenem chystalo u nás nějaké velké zlepšení mezistátní os. dopravy - to nechápu, promeškat takovou příležitost!
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.