..: Jihlavská lokomotivka se chce pustit do přestaveb "čmeláků" pro Ukrajinu :..

Rekonstrukce řady 770 pro Sokolovskou uhelnouJihlava - Velká zakázka na modernizaci velkých lokomotiv pro velkého odběratele zřejmě čeká jihlavskou pobočku společnosti CZ Loko. Objektem zájmu jsou stroje řady ČME 3, ekvivalentní českým řadám 770/771, které od šedesátých až do devadesátých let produkovala ČKD. V první fázi by se mělo jednat o celkovou modernizaci asi dvacítky strojů pro ukrajinského a litevského zákazníka, konečný rozsah zakázky by mohl být ale až desetinásobný a překročit dvě stovky lokomotiv. Areál jihlavské lokomotivky se proto musí rozšířit o novou halu za asi 180 milionů korun.

Rekonstruované lokomotivy se přitom do Jihlavy vůbec nepodívají. V České republice se bude připravovat jen většina klíčových komponentů a následně posílat na místo určení. Tam budou tyto sety osazovat místní firmy na již připravený hlavní rám s upraveným pojezdem. Finální montáž bude probíhat pod dozorem techniků české firmy.

I přes tento model spolupráce by jihlavský areál bez úprav neobstál. "Areál se již modernizuje," citovala ČTK vedoucího provozu v jihlavské pobočce CZ Loko Jiřího Nováčka. Letošní investice do dílen a skladů se pohybují kolem 16 milionů korun, v příštím roce budou práce pokračovat. "Poptávka po přestavbách drážních vozidel v posledních dvou letech hodně stoupá, počítáme s rychlou návratností investic," dodal Nováček.

Společnost CZ LOKO vznikla transformací holdingu ČMKS, který na konci 90. let pohltil velkou část domácích železničních dílen a zahájil vlastní program rekonstrukcí a novostaveb drážních vozidel, především dieselových lokomotiv. Obrat holdingu se odhaduje na více než jednu miliardu korun, zaměstnává okolo 600 zaměstnanců. Asi jedna pětina z nich pracuje v jihlavské pobočce, která nyní vyrábí především lehké posunovací lokomotivy řady 709 pro ČD a Srbské železnice a specializuje se na nižší výkonové kategorie. Projekt rekonstrukce bezmála megawattové řady ČME 3 pro ni ale nebude přelomový jen v tomto ohledu, ale i v objemu zakázky. Průměrně totiž v Jihlavě zatím rekonstruují okolo jedné lokomotivy měsíčně.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 4.10.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel maty 
04.10.2007 (21:06)  
ferii: mohu se optat kde berete své tvrzení o spolehlivosti ? s loko ř.774 jezdím přes rok a jsem velmi potěšen.Je pravda, že určité problémy se vyskytli, ale vzhledem k nové řadě a jejímu výkonu se rozhodně může pyšnit oproti kvalitě modernizace 810 a spol. přijďte se povozit, můžete posoudit sami. je to nádhera
registrovaný uživatel Ferii  mail  
04.10.2007 (20:10)  
Přátelé nevím zdali se cizákům budou loko vyšších výkonů k užitku,když jim chybí jistá,velmi důležitá zásadní vlastnost a to provozní spolehlivost...
registrovaný uživatel Kóřa 
04.10.2007 (16:41)  
Konečně se zase vyrobí něco doma. :-D
registrovaný uživatel PPeťa 
04.10.2007 (14:33)  
Farkač Karel:
děéka(dík)!na této stránce byla fotka z Ústí n.L.-západ a byla tam 709 001!kolik jich bude vyrobeno???
04.10.2007 (11:55)  
ppeta:
Dvě lokomotivy 709 001 a 002 jsou vidět v Ústí nad Labem, hlavně ve stanici Ú/L-západ. FRK
04.10.2007 (11:33)  
Zlámalík: nevadí, mám smysl pro humor. A tohle prostě musí vyjít (stejně jako 380 v zahraničí, 541 atd) jsem optimista :D
registrovaný uživatel PPeťa 
04.10.2007 (10:39)  
nevíte v jakém DKV budou jezdit 709?????
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
04.10.2007 (9:34)  
Kolego Večeřo,
chápu, že se držíte tématu vašeho příjmení, ale píše se OBJEDNÁVEK...
Sorry, ale musel jsem si rýpnout ;-)))
04.10.2007 (8:25)  
Jen tak dále, čím víc takovýchto podobných obědnávek, tim lépe.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko