..: Světla na přejezdu nebyla v činnosti, škoda přes 3 miliony :..

Ilustrační obrázekVarnsdorf - dva zraněné a škodu více než 3 miliony korun si vyžádalo střetnutí německého osobního vlaku s kamionem na železničním přejezdu ve Varnsdorfu. Vlak společnosti SBE jedoucí přes naše území z Žitavy do Seifhennersdorfu se na železničním přejezdu se světly bez závor střetl s nákladním automobilem Iveco a vykolejil. Podle předběžných závěrů výstražné zařízení na přejezdu nebylo v činnosti.

zdroj: Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 2.10.2007 (22:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Liberecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
03.10.2007 (13:22)  
Pokud není PZZ v činnosti - tedy přesněji řečeno, výpravčí nemá kontrolu, že v činnosti je - je strojvedoucí zpraven rozkazem Op o povinnosti vjíždět na přejezd rychlostí nejvýše 10 km/h, dávat opoakovaně návěst POZOR a pohotovostí zastavit před vyskytnuvší se překážkou …

Jednalo se o vlak 83077, takže měl být zpraven výpravčím ve Varnsdorfu.
Pochybuji, že by výpravčí ČD vlak nezpravil; pokud zpraven byl tak je to ovšem na strojvedoucím SBE …, pokud jel strojvedoucí rychlostí dle rozkazu, což prokže "proužek pravdy", je to problém řidiče … pouze spící řidič nevidí pomalu se sunoucí motorák …
Registrierter Benutzer Ykka 
03.10.2007 (13:13)  
Osobně jsem byl svědkem toho že na pzz blikala pozitivka, závory byly nahoře a přesto projel náklad, fíra si toho samozřejmě všiml a houkal a mně zbývala k přejezdu ještě dostatečná vzdálenost že jsem pod to nevjel. Od toho zážitku na přejezdech zpomalím a rozhlédnu se, nic to nestojí a když budou závory nahoře a přesto vás vlak shrne, budete sice morální vítěz ale třeba si to vítězství už ani neužijete :) Sporné je to v případě kdy je trať nepřehledná a projíždění kamionem přece jen nějakou dobu trvá..
Registrierter Benutzer milos  mail  
03.10.2007 (12:58)  
no je to uz sice let (ale na druhou stranu pry nejsem na tomto miste sam), co mi na prejezdu ve zlicine na stary plzensky silnici proficel pred autem motor. tam se rozhlizim vzdycky, i kdyz vic jak deset metru koleji zleva nevidim...

ale bohuzel, kdyz vlak sejme na silnici auto - dle drazni vyhlasky za to muze vzdycky auto. drahy moc dobre vedi, proc si tam tu berlicku prosadily...
03.10.2007 (12:56)  
to MildaIV: na co potom zákony ( vyhlášky ) jsou? Ono přeci nejde jezdit podle paměti nebo podle předpokladu. Je pravda ,že je průšvih když ty světla nejdou ,ale na druhou stranu vyhláška hovoří jasně. Jo a to ,že nejdou světla nemusí být vždy vina dráhy.
03.10.2007 (11:28)  
Martin Nožička: Dovolím si nesouhlasit. Sice podle zákona máte pravdu, ale když se podíváte na jakýkoliv přejezd se semafory tak zjistíte, že řidiči jim plně věří a nerozhlížejí se. Je to dáno jejich vysokou spolehlivostí, a určitě by nebylo dobré, aby se to s výmluvou na povinosti řidičů zanedbávalo.
Registrierter Benutzer pekař 
03.10.2007 (11:19)  
xyz:že to drážníkům zrovna náhodou funguje...to máte pocit,ýe se tohleto stává častěji nebo jen moč často koukáte na Televizní noviny???
Registrierter Benutzer xyz  mail  
03.10.2007 (11:16)  
Martin Nožička:

a) Ano, v zásadě platí, že za všechno může řidič, ale předpisy nemění nic na tom, že nefunkční světelná signalizace je přinejmenším "nepříjemnost", když už právně ne průšvih.

b) Nevím, kudy tím autem jezdíte, ale tahle teorie o v pár vteřinách a vždy zastavení je nesmyslná už jenom proto, že na některých přejezdech můžete zastavovat jak chcete (osobně to vesměs dělám, ČD opravdu nevěřím ani nos mezi očima), ale houby uvidíte, jestli něco jede a stejně Vám nakonec nezbude nic jiného než doufat, že to drážníkům zrovna náhodou funguje a prostě tam vjet.
03.10.2007 (11:06)  
To Martin Nožička: naprosto s tebou souhlasím. On totiž málokterý řidič ví jak se má na přejezdu chovat.
Registrierter Benutzer VLAK81 
03.10.2007 (10:44)  
.......V případě, že výstražné zařízení na přejezdu není v činnosti, řidič má povinnost chovat se jako u přejezdu zabezpečeného pouze výstražnými kříži. V souladu se zákonem o provozu na pozemních komunikacích se tedy řidič měl přesvědčit, zda může přejezd bezpečně přejet. V tuto chvíli nicméně nevylučuji ani pochybení na straně železnice........
Registrierter Benutzer VLAK81 
03.10.2007 (9:59)  
Zdravím, jsem bývalý výpravčí a ted v práci musím hodně jezdit autem. Tak mám takový názor. Uplynulý víkend byl zase prý jeden z nejtragičtějších......co se počtu mrtvých týče....jen pozn. 6 mladých v autě to napálilo do stromu, ani nebylo možno poznat, co to bylo za auto.......ale to už asi moc nikoho nepřekvapí....ale jeden střet na přejezdu ano....mimochodem, vím že to není omluva, ale i když je tam světelné zabezpečovací zařízení, a nebliká bílá /v případě jízdy vlaku červnené/, tak tam jsou výstražné kříže a ty nařizují řidiči, aby se rozhlédl, zda nejede vlak. Od toho to tam je...a myslím, že těch pár vteřin, kdy zastaví a podívá se, snad nikoho tak moc nezbrzdí. Ale je to po dlouhé době, kdy zařízení nebylo v činnosti, a co ty předchozí? kdy to slyšíme skoro denně, kdy řidič nerespektoval výstažné zařízení........jezdí se tady u nás na silnicích hrozně nebezpečně a každej jen někam pospíchá, jen by si chtělo uvědomit, že ten vlak má o "pár" tun víc a bohužel auto jsou jen plechy, co nás nemůže ochránit, tak by se podle toho měli všichni chovat.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko