..: ÖBB Intercitybus :..

Ilustrační obrázekGraz - Od 1. října 2007 provozují ÖBB i dálkovou autobusovou dopravu, a to mezi Štýrským Hradcem (Graz) a korutanským Celovcem (Klagenfurt). Pod heslem "Rychle, pohodlně a přímo" spojuje 7 párů spojů ÖBB Intercitybus hlavní nádraží obou měst ve dvouhodinovém taktu s jedinou zastávkou na nádraží ve Wolfsbergu. Doba jízdy autobusu je 2:05 h oproti 2:45 h vlakem. Na lince platí železniční tarif ÖBB, ale podle silniční vzdálenosti (141 km místo 228 tarifních km). Klimatizované dvouposchoďové autobusy s WC mají nízkopodlažní část vhodnou pro přepravu cestujících s omezenou pohyblivostí (1 místo pro vozíčkáře). Rozlišuje se dokonce 1. a 2. třída, v první třídě jsou k dispozici bezplatně noviny a dva teplé nebo studené nápoje. Města Graz a Klagenfurt má v budoucnu spojovat rychlé železniční spojení projektu Koralmbahn.

Zdroj: ÖBB Personenverkehr, On Top Magazin


M@ra | 9.10.2007 (20:34)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer redbird  mail  
10.10.2007 (8:32)  
V době před velkým privatizátorem, cestující z Neratovic do Prahy museli jít dva km do Byškovic a postavit se do fronty na autobus ČSAD který jezdíval tak v dvouhodinovém taktu. Dnes jezdí z Neratovic z několika zastávek autobus přes den v půlhodinovém taktu ve špičce i častěji.
10.10.2007 (7:54)  
Tak třeba z města Pacov nejel 29.9.2007 jediný autobus a jediné spojení v širém okolí mají jen ti, co jim ještě zůstala dráha Tábor - Jihlava.
10.10.2007 (2:17)  
Miroslav Zikmund: můžete uvést nějaký konkrétní příklad?
Registrierter Benutzer M 
10.10.2007 (0:03)  
"Velký Privatizátor" … rozkouskováním funkčního systému na vzájemně nespolupracující podnikatelské subjekty pod demagogickou ideologií "konkurence přinese zlepšení služeb …"
Výsledek > tam, kam za bolševika zejména o víkendech jezdil alespoň nějaký spoj, nejezdí dnes nic … v pracovních dnech často totéž …


Takze vlastne nemame chtit ani konkurenci na zeleznici?:-)
Registrierter Benutzer JnR 
09.10.2007 (23:42)  
M: Nestrašte! Koženku, zpoždění a chaos si dostatečně užiju ve vlacích, ještě to mít i v busech...
09.10.2007 (22:54)  
Přesnëji řečeno, s jedním přestupem je jízdní doba 2.49, ale u některých spojů i 2.34.
ÖBB si držely autobusy jako samostatnou divizi, před několika lety si koupily od rakouské pošty společnost POSTBUS a formálně je drží oddělené …
Společnost ÖBB POSTBUS je vlastníkem společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice a.s.

Vznik ČSAD od 1.1.1949 zahrnoval jednak oddělení autobusové dopravy od ČSD, jednak zestátnění "jiných" dopravců provozujících veřejnou linkovou dopravu (řečeno dnešní terminologií).

Mnohem více škody než vytvoření ČSAD, které ovšem nikdy neexistovaly jako "jedniný" podnik, ale jako 10 samostatných krajských podniků (od roku 1960) + ČSAD Praha, jakž tak spolupracujících ke spokojenosti zákazníků, přinesl "Velký Privatizátor" … rozkouskováním funkčního systému na vzájemně nespolupracující podnikatelské subjekty pod demagogickou ideologií "konkurence přinese zlepšení služeb …"
Výsledek > tam, kam za bolševika zejména o víkendech jezdil alespoň nějaký spoj, nejezdí dnes nic … v pracovních dnech často totéž …
Registrierter Benutzer Semík  mail  
09.10.2007 (21:20)  
To M. Nebyli to právě komunisti, kteří rozděli ČSD a ČSAD na 2 různé firmy? Mezi námi ČD nemaj ani na obnovu kolejových vozidel a při nedostatku řidičů autobusů to u nás hned tak nebude.
Registrierter Benutzer M 
09.10.2007 (20:50)  
A jak ze to resi CD na trase Praha-Liberec nebo Praha-Karlovy Vary? No nic, popojedem:-))
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko