..: ÖBB Intercitybus :..

Ilustrační obrázekGraz - Od 1. října 2007 provozují ÖBB i dálkovou autobusovou dopravu, a to mezi Štýrským Hradcem (Graz) a korutanským Celovcem (Klagenfurt). Pod heslem "Rychle, pohodlně a přímo" spojuje 7 párů spojů ÖBB Intercitybus hlavní nádraží obou měst ve dvouhodinovém taktu s jedinou zastávkou na nádraží ve Wolfsbergu. Doba jízdy autobusu je 2:05 h oproti 2:45 h vlakem. Na lince platí železniční tarif ÖBB, ale podle silniční vzdálenosti (141 km místo 228 tarifních km). Klimatizované dvouposchoďové autobusy s WC mají nízkopodlažní část vhodnou pro přepravu cestujících s omezenou pohyblivostí (1 místo pro vozíčkáře). Rozlišuje se dokonce 1. a 2. třída, v první třídě jsou k dispozici bezplatně noviny a dva teplé nebo studené nápoje. Města Graz a Klagenfurt má v budoucnu spojovat rychlé železniční spojení projektu Koralmbahn.

Zdroj: ÖBB Personenverkehr, On Top Magazin


M@ra | 9.10.2007 (20:34)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user SzKT  mail  
10.10.2007 (12:20)  
M@ra: Nemůže to souviset např. s tím, že přes Rosenheim je to peáž a navíc extrémně využívaná (každé 2 hod tu OBB-EC praská ve švech, zatímco přes Zell am See snad nejezdí nikdo), zatímco mezi Grazem a Klagenfurtem nejezdí skoro nikdo a dráhy potřebují přitáhnout cestující?
Osobně mám silný dojem, že kilometrický tarif je už de mode a pomalu jej nahrazuje relační jízdné a různé Globalpreisy, kde je ujetá vzdálenost úplně jedno. Extrémem v tomto ohledu jsou např. RENFE, kde se de facto v každém vlaku platí jiná cena a stejná vzdálenost může vyjít na naprosto rozdílné peníze (v závislosti na poptávce a kategorii vlaku).
Registered user SzKT  mail  
10.10.2007 (12:13)  
Jistě, to je nepochybně pravda. Ovšem "těsně před převratem" platilo, a pro většinu ex- ČSAD platí dosud, že kromě základního jízdného existují ještě minimálně týdenní a měsíční traťové jízdenky za zvýhodněnou cenu. Nerabus nic takového nemá, takže to pro běžného "pendlera" znamená, že měsíčně dá za jízdenky zhruba 1100 Kč (23 prac. dní x 48 Kč), zatímco v PID by stejná částka stačila na celé čtvrtletí- uvažuju s tím, že stejně každý ještě pražskou tramvajenku mít musí, protože u nádraží Holešovice je pracovních příležitostí poskrovnu. O problematičnosti sypání drobných řidiči do kasičky ani nemluvě- člověk na to zapomene a pokud mám třeba jen 500 Kč bankovku, tak se prostě z Neratovic nedostanu- Bulhar nepočítá ani s těmi pitomými čipovými kartami, které jsou jinak Středních Čechách obvyklé.
A vzhledem k tomu, že existence aspoň nějakých předplatních jízdenek je u regionální dopravy v ČR (stále ještě) standardem, tak s tím možná má národnost co do činění- v Bulharsko dobrodiní takových biletů nikdy neokusili...
Registered user M 
10.10.2007 (11:32)  
Da se nejak rozumne vyargumentovat, proc by Praha-Libochovice mel jezdit o vikendu autobus, kdyz tam jezdi v dvojhodinovem taktu vlak?! Louny to same, zbytek jsem nehledal...
Prosim jeden duvod, proc by mel stat platit za oboji
Registered user redbird  mail  
10.10.2007 (11:11)  
SzKT: ano lístek z Neratovic stojí 24 Kč. Těsně před převratem stál lístek ČSAD 7.20 Kčs. Dnes je tedy levnější. Lístek na metro ze stanice Holešovice třeba k Andělu stojí 20 Kč. Tehdá stál jestli se nemýlím korunu. Jinak národnost dopravce s tím nemá nic společného.
Registered user waszyn 
10.10.2007 (10:30)  
Nasoska: Jaka je spotreba paliva a mnozstvi splodin na oskm v temerpraznde karose a v osobnim automobilu?
Registered user M@ra 
10.10.2007 (10:07)  
Zpět k dálkové dopravě. Sice jsem nepochopil, jak to souvisí s Koralmskou dráhou, když ji v souvislosti s tím ani ÖBB neuvádějí, ale tu poslední větu aktuality si vynutil cenzor Zdeněk Michl. No naštěstí je to asi jediná rakouská relace, kde bus může časově konkurovat vlaku. Taky se divím, že to takto levněji tarifují, když třeba za peáž přes Rosenheim se nestydí vybírat totéž co za starou Taurskou dráhu přes Zell am See.

S tou privatizací busů u nás je problém, že Vašik a jeho parta sice sebral dopravcům dotace, ale nechal jim regulované jízdné, které stačí tak na nějaké ruské "maršrutky".
10.10.2007 (9:59)  
Jak to že nepatří - patří, protože HD je podstatně ekologičtější, něž sólo auto, waszyne - nebuď sobec!
Registered user waszyn 
10.10.2007 (9:23)  
myslíš, že např.výlet z Roudnice na Říp je dostatečně důležitou relací, aby se na ni skládali všichni daňoví poplatníci? Kdyby existovala nějaká významnější poptávka od lidí bez auta, mohl by to už dávno provozovat někdo na vlastní triko. A riziko. A posílat tam karosu, když vůbec nevím kolik lidí tím vůbec pojede a to ještě když je pěkně je opravdu mrhání veřejnými prostředky. ZDO je určitým způsobem definována v zákoně, rovněž finance krajů mají určité limity, doprava houbařů nebo turistů na jednodenní výlety, během nichž nijak významně nepodpoří turistický ruch v cílové lokalitě do ZDO opravdu nepatří.
Registered user JK ml. 
10.10.2007 (9:00)  
Příklad funkce sokromého sektoru v busech po vsích o víkendu: Autobusy z Roudnice nad labem jedou o víkendu takto: linka Praha-roudnice-libochovice (1 bus tam a zpět), + v a v neděli dva spoje do prahy linky litoměřice - praha!!!!!(jízdní doba do prahy je o něco delší než rychlík). Jinak nic nikam prakticky nejede Spojení se Štětím, 0 Louny, terezín, litoměřice 0, na výlet pod říp 0, Zlonice, Slaný 0, atd atd atd jo a v sobotu tuším jeden kus busu jede do vsi zvané Bechlín (nebo tam někam) a zpět. Takže tak, doufám že jsem nic nepřehlédl, ale významné to určitě nebude.....
Registered user SzKT  mail  
10.10.2007 (8:53)  
redbird: Sorry, ale Neratovicemi bych tu moc neoperoval. Je sice pravda, že dnes (na rozdíl od dřívějška, kdy soudruzi nechtěli, aby jim utíkali potenciální Spolaňáci) tam autobusy jezdí ve velkém, ale pro každodenní dojíždění je to neskutečně drahé, protože bulharský velkomožný pan majitel prostě nic jiného než bilet za 24 Kč jednosměrně beuznává a jen svou existencí účinně brání rozšíření PIDu (a je miláčkem KÚ, protože tam jsou přívrženci zvrhlé ideje jakohosi "spravedlivého jízdného"...).
Miroslav Zikmund: krize autobusové dopravy nebyla ani tak způsobena privatizací, ale naprostým vakuem v otázce, kdo má ty spoje platit. Zákon 111/94, kde byla definovaná základní dopravní oblužnost, kterou měly (tehdy) platit okresy (a obvykle si ji ještě vymezily extrémně úzce), platí až od roku 1994 a to už byly hlavní redukce hlavně víkendové dopravy dávno realizovány.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko