..: Deusche Bahn rozšiřuje nabídku nočních spojů :..

Ilustrační obrázek Berlin - Od počátku platnosti nového jízdního řádu 9. prosince 2007 budou všechny noční spoje společnosti Deutsche Bahn provozovány pod jednotnou značkou CityNightLine. Tím dojde ke sjednocení nabídky a vzhledu spojů dříve provozovaných pod jmény DB Nachtzug, UrlaubsExpress a CityNightLine. Všechny jízdenky bude možné rezervovat na portálu www.bahn.de. V platnosti zůstávají jízdenky Sparpreis v ceně 29 Euro - "Ruhesessel", 49 Euro - lehátko a 69 Euro - lůžko. Kromě těchto změn dojde i k rozšíření nabídky, mimo jiné o spoje Praha - Amsterdam a Praha - Basel.

zdroj: DB


fisa | 2.10.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
05.10.2007 (22:38)  
ad SzKT : a kde je psáno, že DB na základě stížností od toho ustoupí. Pravděpodobně je to nápad nějakého novátora, kterého přesvědčí pouze tvrdá čísla.
Zrušení nočního spoje z Paříže směr SBBsko mne taky nemile překvapilo, protože se v něm dala příjemně strávit noc.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
05.10.2007 (8:16)  
V této podobě ho škoda ani moc není. Ale prý se jedná o prodloužení do Berlína a pak už by to byl skutečně perfektní vlak! Mě osobně zatím vyhovuje, že se konečně půjde dát za rozumnou cenu dostat do Blavy ráno (a nikoliv uprostřed noci) za rozumnou cenu lehátkem MÁV, protože platit cca. 650 Kč za lůžko, když člověk nemá jistotu, jestli to nebude obstarožní WLAB z Ganzu je "priveľa".
Chápu, že jsou lidi, kteří ten vlak potřebovali, ale bohužel noční doprava na západě se nachází za zenitem a končí jiná a podstatnější spojení- např. v červnu jsem oplakal noční spojení Paříž- Chur, od prosince se nepůjde dostat z Mnichova do Neapole apod. A jestli DB zavedou ten nešťastný "Abteilkonzept", tak nejspíš tomuto druhu dopravy vykoppaly hrob, protože za tu cenu je to pro "normálního" západoevropana příliš drahé a tříčlené rodiny s dětmi si spíš zaplatí letenku a hotel (a vyjde je to cenově nastejno...).
04.10.2007 (19:20)  
SzKT: S "návazností" IC na Galilea zkušenosti nemám, ovšem celkem pětkrát jsem tuto návaznost využil v opačném směru (večer do Prahy) a ničeho jsem se nebál. Mnohdy měl IC zpoždění okolo 25 minut, a Galileo pochopitelně čekal. Bohužel tento spoj v ČR své zpoždění pravidelně nedohání, nýbrž prodlužuje - asi má poddimenzované jízdní doby. Ohledně obsazenosti vlaku to bylo tak, že zpočátku se mnou z toho IC přestupovali tak 2 lidi a nějaké větší obsazení nastávalo tak od Lovosic, ale teď v létě bývaly Beer ZSSK slušně obsazené již z Německa. A i v těch spacích vozech byl sem tam znát nějaký ruch již pár dní po zahájení provozu tohoto vlaku. Tehdy jsem dojížděl z Rostocku a nebýt Galilea, musel bych už v poledne balit kufry a to už je celý den zabitý. Chápu že kvůli mně nebude nikdo jen tak pro radost provozovat mezistátní rychlík, ale nesouhlasím s tím že v přeshraničním úseku absolutně nikdo nejezdí, a že toho spoje žádná škoda nebude.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
04.10.2007 (15:20)  
fisa: Že může i u CNL dojít ke zpoždění je samozřejmě pravda a asi EU dobře ví, proč je limit na odškodné pro noční vlaky 120 minut namísto obvyklých 60. Ale dost bych pochyboval, že zpoždění vzniklo kuplováním vozů- to oni umí velmi rychle a bez potíží, pokud je ovšem s čím spojovat: např. spojení Paříž- Mnichov je z toho důvodu dost nespolehlivé, protože se v Karlsruhe čeká na vozy z Milána a tam to, stejně jako u nás, řídí Bůh :-).
Ale u Galilea jde o něco jiného: když se zpozdí CNL do Berlína nebo Amsterdamu, tak to sice není nic příjemného, ale většina cestujících v těch městech končí, tak je to jedno. Ovšem Galileo končí v Drážďanech, kde pokud má víc než 20 minut zpoždění, ujede přípoj do Berlína, pokud víc než 35, ujede i spoj na Lipsko a Frankfurt. A dost bych se divil, že většina cestujících tohoto vlaku má za svůj cíl právě jen Drážďany!
Já osobně považuju tuto změnu za docela pozitivní, protože bude zase noční spojení severních Čech a Prahy s Bratislavou- Pannonie je v tomto směru nepoužitelná. Dosud totiž byly ubytovací vozy v tomto směru v rezervačním systému DB, takže se v nich nedá uplatnit "východní" sleva 30% z ceny lehátkových a lůžkových lístků.
registrovaný uživatel fisa 
04.10.2007 (13:33)  
Co se zpozdeni tyce tak na tom ani CNL neni nijak uzasne. Zatim jsem s nimi jel pouze ctyrikrat, ale pokazde meli pres 45 minut. Uznavam, ze v jejich pripade je to tezke kvuli preprahani ve Fulde, a u nekterych spoju snad jeste v Hannoveru, ale stejne.

Uz dnes jezdi nektere spoje spolecne DB Nachtzug a CNL. Napr. vlak z Kodane je zaroven CNL do Baselu, DB do Mnichova a DB do Dortmundu a takhle to bude nejspis u vice spoju. Takze z organizacniho hlediska je to pouze rozumne, ze se daji dohromady.
04.10.2007 (10:49)  
Tedy s tou nemožností zabookovat v doublu jednu postel mě pěkně nasrali. Jednak lůžko nebude už stát 49 EUR (rezervace) ale víc a jednak se tím výrazně snižuje kapacita vlaku, těch jednotlivých cestujících podle mě jezdí většina a lůžko tím pádem pojede třeba i s desíti, jedenácti lidma. Tohle mi fakt nepřijde jako rozumné.
Ad Sleepereta: Mě se na tom jelo docela dobře, co jsem naopak nesnesl, byl německý Bomz v šesti v kupé, to je něco strašného. Zažil jsem jednou a okamžitě jak to šlo, jsem z toho vlaku utekl bez ohledu na to, že jsem hodinu čekal na nějaký osobák. Ve sleeperetě má člověk alespoň ten kousíček soukromí. Rakouské velkoprostory na EN jsou občas taky pohroma pokud průvodčí magor neztlumí alespoň trochu světla. Je teda fakt, že ve sleeperetě je zas strašně příjemná ta již zmíněná kontrola jízdenek v jednu ráno. V mém případě zhasnutý vagón v jednu celej rozsvítili a jali se kontrolovat.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
04.10.2007 (8:22)  
Twix: Bůhví, co DB ukazovaly, ale skutečnost je taková, že v rámci DB Nachtzug už dlouhá léta patrové vozy řady WLBm provozuje a je to přesně totéž, co má CNL. Jezdí to tradičně v červeno-bílém nátěru a tradiční rameno je např. Kodaň- Mnichov.
ad Galileo: i když se to na papíře nezdá, toho vlaku žádná škoda není! Ten vlak totiž není schopen dojíždět do Drážďan včas a pokud srovnáte údaje z Babitronu a německého systému (http://home.arcor.de/e.lauterbach/auskunft/an-ab_s.html ), zjistítě, že přípoj do Berlína absolutně nečeká (to jsem před měsícem osobně zažil) a osobák s přestupem v Elsterwerdě taky ne- jede hned po IC. Takže v tomto směru nezbývá než čekat na EC z Prahy nebo to objet přes Lipsko- ICE do Frankfurtu v 7.21 se obvykle stihnout dá, ale samozřejmě na Galilea taky nečeká! Navíc je ten vlak v přeshraničním úseku naprosto prázdný a němci v Bad Schandau mocně kopou, takže je pro ně prioritní S- Bahn. A co si počít s vlakem, který vjede na jejich území každý den jinak, že? :-(
04.10.2007 (8:18)  
Twix) Tak ten dvoupatrový vůz může být WLBm, WLABmz, nijak zvlášť se to druhé patro v označení řady neodráží ... jen někdy se dá najít v materiálech WLABmz-d, WLBm-d ... mají jen ÖBB, CNL, DB a jak je vidět, dostanou nyní ten nevhodný ICE-like nátěr. :-(
03.10.2007 (22:30)  
Kubze: To že se sjednotí značky NachtZug, CityNightLine a UrlaubsExpress do jedné neznamená, že kategorie vlaku EN zanikne. Ten bíločervený nátěr bohužel je skutečnost, některé vozy do něj už byly uvedeny, viz fotka přiložená k tiskovce DB. Bohužel na dotaz, jaká řada vozu to je, kde a kdy to bylo foceno, odpověděly DB že je to dvoupatrový lůžkový vůz (to snad vidím taky) a více k tomu nevědí... Zkušenosti s tiskovými odděleními jednotlivých státních drah které jsem při práci pro ŽM získal jsou však obdobné, dáma na SNCF neumí ani anglicky hláskovat svou mailovou adresu...

Shadow: Ano, DB se chlubí tím, že k lůžku Single již nebude potřeba jízdenka 1.třídy. Ty méně příznivé změny však nezmiňují.

Richard Jakl: To že Galilea nechtějí DB víš určitě anebo tak usuzuješ jen z toho, že vlak pod tímto názvem pojede do FrL (tak jako jeho část jezdí již dnes)? Také ale tuším, že zájem není hlavně na straně DB, škoda.
registrovaný uživatel Rikin  mail  
03.10.2007 (20:20)  
Galilea nechtějí DB, bude jezdit v relaci Budapest-Františkovy Lázně v kategorii EN a opět k nám zavítá klimatizované lehátko Bcmz H-START, alespoň je v návrhu řazení 9/2007.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko